Toon posts:

Monitoring win2003 routing

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hellow,

Ik zit met een netwerk met een hoop clients (2003 AD), en een 2003 DHCP machine die ook als router gebruikt wordt naar een ander netwerk (NAT). Ik zoek een stukje software, dat ik op die machine kan installeren, waarmee ik het netwerkgebruik van de clients binnen mijn netwerk kan monitoren. Onderling is dat niet belangrijk, maar wel alle verkeer dat via de router naar een ander netwerk gaat. Ik zou vooral moeten weten hoeveel data van welke client afkomstig is.

Kent iemand een pakket dat mij hiermee kan helpen ?

Thanks !

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
isa server 2004/2006, tis niet gratis maar dat vroeg je ook niet :+

A wise man's life is based around fuck you

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:04
Met als uitgangspunt dat je op zoek bent naar freeware:
Die laatste eis, mbt. het verkeer van werkstations, maakt het lastiger.
Er is veel te krijgen voor het monitoren van netwerk verkeer.
Maar freeware wat geinstalleerd wordt op een 'routerende' server, waarbij iets gezegt over het verkeer per werkstation wat langs die server gaat, die ben ik nog niet tegen gekomen.

Er zijn wel een paar commerciele pakketten beschikbaar.
Alleen weet ik niet of dat een alternatief is gezien de kosten: onder de 50k euro (licenties + installatie + onderhoud) kom je niet weg.

Welk probleem probeer je op te lossen? En om hoeveel werkstations gaat het precies?
Misschien kan ik je helpen aan een alternatief.

makes it run like clockwork

Verwijderd

Topicstarter
Het moet geen freeware zijn, maar 50.000 eurietjes vind ik toch wat veel, het gaat maar op een vijftigtal clients (ook Terminal Servers, maar die zijn in dit geval ook maar clients natuurlijk).

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

prtg kan dat, kost niet zoveel..

http://www.paessler.com/prtg

You don't need eyes to see, you need vision

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Airw0lf schreef op zondag 22 juli 2007 @ 10:53:
Met als uitgangspunt dat je op zoek bent naar freeware:
Die laatste eis, mbt. het verkeer van werkstations, maakt het lastiger.
Er is veel te krijgen voor het monitoren van netwerk verkeer.
Maar freeware wat geinstalleerd wordt op een 'routerende' server, waarbij iets gezegt over het verkeer per werkstation wat langs die server gaat, die ben ik nog niet tegen gekomen.

Er zijn wel een paar commerciele pakketten beschikbaar.
Alleen weet ik niet of dat een alternatief is gezien de kosten: onder de 50k euro (licenties + installatie + onderhoud) kom je niet weg.

Welk probleem probeer je op te lossen? En om hoeveel werkstations gaat het precies?
Misschien kan ik je helpen aan een alternatief.
isa zit op 1499 dollar voor unlimited users (je betaald per cpu) valt dus ook wel mee

A wise man's life is based around fuck you

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 14:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ten eerste: Het is euro's i.p.v. euries.
Ten tweede: 50 clients noem ik niet "een hoop clients".
Ten derde: Wat heb je zelf al geprobeerd / gevonden en waarom voldeed dat niet. Zie: Policy Professional Networking & Servers

Software zoeken, dat mag je zelf doen. Vragen over software hoort in Windows Servers en Server-software

Voor je echte hardcore config problemen kan je in Professional Networking & Servers terrecht..

[ Voor 39% gewijzigd door Equator op 23-07-2007 07:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.