[php/apache] custom error documents

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Ik heb een custom error document gemaakt door in htaccess de volgende regel op te nemen:

ErrorDocument 403 /errors/403.php

Dit werkt allemaal goed. Als ik naar een pagina ga die niet toegankelijk is, wordt deze pagina weergegeven. Echter de hedaer van deze pagina is nu 200 OK. Dit wil ik niet. Ik wil dat de header nu ook 403 geeft.

Dus ik dacht, dan voeg ik de volgende regel aan 403.php toe en dan als eerste regel:

header("HTTP/1.0 403 Unauthorized");

Na deze regel worden nog session_start() ed aangeroepen. Ik weet niet of het uitmaakt, maar als ik nu naar een pagina ga die eigenlijk net toegankelijk is, blijf ik de /errors/403.php zien zoals het hoort, maar de header blijft ook nog 200 OK ??? Iemand een idee? Dit zou toch een 403 moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Probeeer eens wat code in je 403.php uit te schakelen om te kijken waardoor PHP een 200 verstuurd. Een eenvoudige testcase met een 404 werkt hier namelijk perfect? Hoe test je trouwens de response-codes?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaIDIOT
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-08 18:13
Ik weet niet zeker of het ook zo werkt als je dit in een .htacces zet, maar mijn custom error docs worden geleverd met statuscode en -text, zonder dat ik daar wat aan hoef te veranderen, alleen staan ze bij mij in de algemene config van de server.

Misschien eens proberen de header-regel gewoon uit je phpbestand te commenten ?

*stu!ter* *boink*