hallo ik kom er even niet uit. Ik wil een pm systeem met meerdere mappen:
inbox, outbox, saved en trash. Hieronder staat mijn db structuur
Ik dacht slim te zijn door in de 'box' een integer te zetten welke type box het is..
Uiteraard werkt dit wel met inbox en outbox...alleen saved en trashed wil niet werken. In trash kunnen natuurlijk berichten uit de inbox en uit de outbox staan.
de trash query zou zoiets worden:
<?
$box_query .=" sender ='".$Lid['userid']."' OR receiver = '".$Lid['userid']."' AND type = 'trash' ";
?>
maar ja dan zal de ander ook berichten in zijn trash hebben terwijl hij niks in de trah heeft gegooid!
Ik vraag me echt af hoe dit te doen? Moet ik meerdere berichten toevoegen (dubbel dus) of zijn er andere tips?
inbox, outbox, saved en trash. Hieronder staat mijn db structuur
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| CREATE TABLE `mginbox` ( `id` int(10) NOT NULL auto_increment, `sender` int(10) NOT NULL, `receiver` int(10) NOT NULL, `subject` varchar(50) NOT NULL, `text` mediumtext NOT NULL, `date` datetime NOT NULL, `msgread` int(1) NOT NULL default '0', `box` tinyint(1) NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`), ) ENGINE=MyISAM |
Ik dacht slim te zijn door in de 'box' een integer te zetten welke type box het is..
Uiteraard werkt dit wel met inbox en outbox...alleen saved en trashed wil niet werken. In trash kunnen natuurlijk berichten uit de inbox en uit de outbox staan.
de trash query zou zoiets worden:
<?
$box_query .=" sender ='".$Lid['userid']."' OR receiver = '".$Lid['userid']."' AND type = 'trash' ";
?>
maar ja dan zal de ander ook berichten in zijn trash hebben terwijl hij niks in de trah heeft gegooid!
Ik vraag me echt af hoe dit te doen? Moet ik meerdere berichten toevoegen (dubbel dus) of zijn er andere tips?
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 22-07-2007 13:13 . Reden: code tags erbij gezet :) ]