Problemen Sony Bravia Digitenne Starterskit

Pagina: 1
Acties:
  • 7.854 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:23
Ik heb sinds kort een Sony Bravia Digitenne Starterskit gekocht bij de Media Markt en een proefabonnement genomen op

digitenne van KPN.
Dit pakket bestaat uit een Conax CAM module, een smartcard van KPN en een kamerantenne. Zelf heb ik een Sony Bravia

LCD tv van het type KDL-26P2520.

Zonder Conax module in de TV vindt ie bij een digitale zenderscan alle digitale zenders en kan ik Nederland 1, 2, 3

en de lokale zender prima ontvangen. Via Menu, Instellingen, Instellingen, Systeeminformatie blijkt ook dat de

ontvangst goed is.

Zodra ik de Conax CI module met smartcard erin doe vindt ie soms wel, maar meestal nul zenders. In het geval dat ie

wel zenders vindt heb ik soms tien minuten RTL 4 kunnen bekijken in goede kwaliteit waarna het beeld steeds slechter

wordt en uiteindelijk wegvalt. Op dat moment kan ik geen enkele zender, ook de Free-To-Air zenders niet meer

ontvangen. Ik heb dit ook geprobeerd met als land Duitsland of Frankrijk (ergens las ik dit op internet), maar dit

gaf hetzelfde resultaat.

Bij de Helpdesk van KPN kom ik niet echt veel verder. Sommigen weten niet eens van het bestaan van dit startpakket

af. Dus ik ben benieuwd of er mensen zijn die ook dit pakket hebben en een Sony Bravia LCD TV uit de P-serie.

Hier heb ik nog een aantal gegevens over mijn pakket.

- Ik woon in Apeldoorn en Digitenne is hier sinds het voorjaar beschikbaar.
- Type TV: KDL-26P2520
- De Conax Cam module is van het type 901647 Rev 1.0
- Via Menu, Instellingen, Instellingen, Digitale Set-Up, Instellingen CA-Module, Subscription Status zie ik:
DIGITenne
01 Jul 07 01:04 - 31 Jul 07 01:03 0100000B
01 Jan 90 01:04 - 01 Jan 90 01:03 00000000
- Via Menu, Instellingen, Instellingen, Digitale Set-Up, Technische Instellingen, Systeeminformatie zie ik

oa: Softwareversie: 2.15.512
Loader: 0.0.30

Weet iemand ook hoe je een factory reset op een tv uit de P-serie doet? Ik las ergens op Internet dat bij sommige

bravia tv's dit gaat door in de standby stand op i+, 5, + volume, Power te drukken. Maar dit werkt bij deze tv niet.

Groeten,
Chris.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
witterholt schreef op zondag 22 juli 2007 @ 09:32:
Ik heb sinds kort een Sony Bravia Digitenne Starterskit gekocht bij de Media Markt en een proefabonnement genomen op digitenne van KPN. Dit pakket bestaat uit een Conax CAM module, een smartcard van KPN en een kamerantenne. Zelf heb ik een Sony Bravia LCD tv van het type KDL-26P2520.

Zonder Conax module in de TV vindt ie bij een digitale zenderscan alle digitale zenders en kan ik Nederland 1, 2, 3 en de lokale zender prima ontvangen. Via Menu, Instellingen, Instellingen, Systeeminformatie blijkt ook dat de ontvangst goed is.

Zodra ik de Conax CI module met smartcard erin doe vindt ie soms wel, maar meestal nul zenders. In het geval dat ie wel zenders vindt heb ik soms tien minuten RTL 4 kunnen bekijken in goede kwaliteit waarna het beeld steeds slechter wordt en uiteindelijk wegvalt. Op dat moment kan ik geen enkele zender, ook de Free-To-Air zenders niet meer ontvangen. Ik heb dit ook geprobeerd met als land Duitsland of Frankrijk (ergens las ik dit op internet), maar dit gaf hetzelfde resultaat.

Bij de Helpdesk van KPN kom ik niet echt veel verder. Sommigen weten niet eens van het bestaan van dit startpakket af. Dus ik ben benieuwd of er mensen zijn die ook dit pakket hebben en een Sony Bravia LCD TV uit de P-serie.

Hier heb ik nog een aantal gegevens over mijn pakket.
- Ik woon in Apeldoorn en Digitenne is hier sinds het voorjaar beschikbaar.
- Type TV: KDL-26P2520
- De Conax Cam module is van het type 901647 Rev 1.0
- Via Menu, Instellingen, Instellingen, Digitale Set-Up, Instellingen CA-Module, Subscription Status zie ik:
DIGITenne
01 Jul 07 01:04 - 31 Jul 07 01:03 0100000B
01 Jan 90 01:04 - 01 Jan 90 01:03 00000000
- Via Menu, Instellingen, Instellingen, Digitale Set-Up, Technische Instellingen, Systeeminformatie zie ik oa:
Softwareversie: 2.15.512
Loader: 0.0.30

Weet iemand ook hoe je een factory reset op een tv uit de P-serie doet? Ik las ergens op Internet dat bij sommige bravia tv's dit gaat door in de standby stand op i+, 5, + volume, Power te drukken. Maar dit werkt bij deze tv niet.
Wie brengt die Starterskit uit? Is dat Sony zelf of is dat een kitje dat de Media Markt zelf heeft samengesteld? Als het Sony zelf is dan zou ik eens beginnen met contact te zoeken met de Sony helpdesk. De KPN ondersteunt alleen de eigen ontvangst apparatuur, dus is het niet zo vreemd dat ze niet van deze Starterskit af weten.

Wat is het merk van de Conax CAM?

P.S. Wil je niet na elke regel tekst twee keer op <ENTER> drukken, want daardoor wordt je bericht behoorlijk onleesbaar. De forum software breekt van zelf de regels af bij weergave.

• witterholt
Het merk is Conax (www.conax.com) en de kit is van KPN zelf en is o.a. ook via deze url te bestellen: http://www.oukacha-satell...cf667a5eb2250c3984882d5cc

• ArChie
  • Niet online
Goed, ik was hier niet van op de hoogte. Kennelijk heeft Sony in samenwerking met de KPN een Digitenne Starterskit samengesteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.oukacha-satelliet.nl/shop/images/YC4509.jpg
Je mag dan aannemen dat Sony een Conax CAM heeft uitgekozen waar hun TV's goed mee overweg kunnen. In dit geval zou ik dus contact opnemen met Sony om te vragen wat er precies misgaat met jouw type TV, want kennelijk kan die niet goed samenwerken met de gekozen Conax CAM. Misschien moet je TV nog wel een firmware update krijgen. Bij de KPN heeft het denk ik geen zin om aan te kloppen voor dit soort ondersteuning omdat hier duidelijk sprake is van problemen tussen TV en Conax CAM.

Verwijderd

Ik heb niet veel specifieke kennis over Sony TV's, maar je kan gerust aannemend dat de Conax module geen toegevoegde waarde heeft voor de ontvangst van de zenders. Deze bevat voornamelijk het decryptie algoritme om de commerciele zenders te descramblen. De ontvangst van de kanalen heeft te maken met de in de TV ingebouwde DVB-t tuner en de gebruikte antenne.

• witterholt
Dat klopt. Toch constateer ik telkens weer dat zonder CI module altijd de 44 zenders gevonden worden en met meestal niet.

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:23:
Ik heb niet veel specifieke kennis over Sony TV's, maar je kan gerust aannemend dat de Conax module geen toegevoegde waarde heeft voor de ontvangst van de zenders. Deze bevat voornamelijk het decryptie algoritme om de commerciele zenders te descramblen. De ontvangst van de kanalen heeft te maken met de in de TV ingebouwde DVB-t tuner en de gebruikte antenne.
Waar, maar het is ook bekend dat bepaalde combinaties van DVB apparatuur met Common Interface slot en daarin geplaatste Conditional Access Modules niet lekker samenwerken (timings issues). Waar een Conax CAM van merk A als een zonnetje kan werken kan een Conax CAM van merk B slecht functioneren in dezelfde TV waardoor zelfs de ongecodeerde DVB functionaliteit verstoord kan raken. Aangezien Sony deze (merkloze?) Conax CAM heeft uitgezocht ga ik er vanuit dat ze van mening zijn dat deze het beste functioneert in combinatie met hun Sony BRAVIA TV's. Als dat dan voor een bepaald model niet zo is dan zal witterholt toch echt contact moeten zoeken met Sony om te achterhalen wat er aan de hand is. Zoals ik al aangaf kan het zijn dat zijn TV misschien een firmware update nodig heeft voor een goede werking van het Common Interface gebruik. Dat zou bij Sony in ieder geval bekend moeten zijn. Het lijkt mij tenminste sterk dat de KPN op dergelijke vragen het antwoord weet.

Verwijderd

Ik ga vanmiddag even bij de Media Markt kijken of die in een andere TV wel aan de praat te kijgen is. Het kan ook dat de CI module corrupt is.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12 14:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Levert die Sony wel 5 Volt op de antennekabel? De standaard Digitenne heeft namelijk spanning nodig om te kunnen werken. Anders zou je een power inserter moeten gebruiken die dan alsnog die spanning op de antennekabel zet. Zou wel raar zijn als dat nodig is, en het niet in de starterskit zit. Maar toch....

(Mijn Toshiba LCD TV heeft ook een ingebouwde DVB-T ontvanger, Conax CAM kaartje gekocht, Digitenne smartcard erin)

This footer is intentionally left blank

• ArChie
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:25:
Levert die Sony wel 5 Volt op de antennekabel? De standaard Digitenne heeft namelijk spanning nodig om te kunnen werken. Anders zou je een power inserter moeten gebruiken die dan alsnog die spanning op de antennekabel zet. Zou wel raar zijn als dat nodig is, en het niet in de starterskit zit.
Nee, de Sony levert volgens mij geen 5 Volt op de antenne kabel voor een actieve DVB-T antenne. Daarom is die bijgesloten in de Starterskit die de volgende onderdelen bevat:Afbeeldingslocatie: http://oukacha-satelliet.nl/shop/images/kpninhoud.jpg

• witterholt
Ik heb bij de Media Markt het probleem uitgelegd en heb daar de Conax 4.0 CI kaart die in de kit zat om kunnen ruilen voor een nieuwere versie van de Conax CI kaart. Deze werkt gelukkig wel goed samen met mijn Sony Bravia KDL26P2520. Ik zie nu ook veel meer werkende info opties bij Menu, Instellingen, Instellingen, Digitale Set-Up, Instellingen CA-Module.

Iedereen die een Sony Bravia uit de P serie heeft met firmware 2.15.512 zou ik adviseren de nieuwere Conax kaart te nemen ipv de Conax CI kaart uit de kit.

Verwijderd

ik sluit me aan bij deze vraag,

ik snap heb namelijk de 32s2530, en daarbij krijg ik helemaal geen zenders te pakken via de dvb tuner

ik heb welliswaar geen smartcard, maar bovenstaande geeft aan dat dat niet nodig is...

als ik op digitaal druk, en dan zoek zender, dan vindt hij helemaal niks.

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 03:00:
ik snap heb namelijk de 32s2530, en daarbij krijg ik helemaal geen zenders te pakken via de dvb tuner

ik heb welliswaar geen smartcard, maar bovenstaande geeft aan dat dat niet nodig is...
Wat voor een antenne heb je er aan hangen en gebruik je daarbij wel een power inserter?

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een Sony Bravia KDL-40V3000 en een Digitenne Starterskit gekocht (met de Conax CAM).

Bij de automatische setup / scan vindt hij meer den 30 zenders. Nederland 1, 2 en 3 komen goed in beeld, maar RTL 4 doet het niet.

In de Primafoon winkel hadden zij ons verteld dat de TV van 15 min tot 1 uur op RTL 4 gezet moet worden om het signaal te kunnen bekijken. Helaas gaat de TV na 10 minuten niet actief te zijn, automatisch UIT! |:( Wij hebben ongeveer 1 uur wat op de knopjes gedrukt om de TV niet automatisch uit te laten gaan. Helaas krijgen we nog steeds geen RTL 4 en andere zender te zien.

Heeft iemand ook dezelfde klachten? Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:05:
Heeft iemand ook dezelfde klachten? Heeft iemand tips?
Probeer er eerst achter te komen of het probleem in de activering van de kaart zit of ergens in je apparatuur. Bijvoorbeeld:
  • doet je kaart het wel in andere digitenne-apparatuur (bv die in de Primafoon-winkel) ?
  • kun je met je TV niet op een of andere manier de abonnementstatus zien?

Verwijderd

asmi schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:20:
  • doet je kaart het wel in andere digitenne-apparatuur (bv die in de Primafoon-winkel) ?
  • kun je met je TV niet op een of andere manier de abonnementstatus zien?
Wij hebben ook nog een externe digitenne-tuner geprobeerd. De kaart die bij de conax cam zat hebben wij daarin gebruikt, en ja hoor! Binnen 1 minuut RTL 4 enz. We hebben ook dezelfde antenne gebruikt die bij de CAM module kit zit.

Wij hebben ook een werkende digitenne kaart in de CAM module gestopt en dit werkte ook niet. Het ligt volgens mij aan de TV of de Conax CAM module.

Wat mij opvalt is dat het signaalmeting uit de Conax CAM module op de TV de ene keer wel goed is, en na een minuut weer niet . Op de digitenne-tuner werkt het wel erg goed.

Wij gaan vanmiddag naar de Primafoon om de CAM module te vervangen met een externe digitenne-tuner...
Pagina: 1