USB dongle wordt steeds uitgeschakeld door XP

Pagina: 1
Acties:

• dc5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Een kennis van mij heeft ADSL van KPN. Hij krijgt een modem en USB dongle, beide van Siemens.
Alles lijkt goed te werken. Het probleem is echter dat XP steeds USB dongle uitschakeld. De verbinding valt weg en is alleen te herstellen door USB dongle uit te trekken en daarna weer instekken. Dit gebeurt op willekeurig tijdstip. Soms valt de verbinding na een paar minuten weg en soms een paar uur. In netwekverbindingen is te zien draadloze verbinding is uitgeschakeld. Opnieuw driver/ XP installeren helpt niet. Heeft niets te maken met screensaver of powersaving instellingen. Iemand een idee?
Het gaat om Intel 845 chipset en P4 Northwood cpu.

Groeten

Verwijderd

KPN Helpdesk bellen? Mss is het een bekend probleem met drivers of mss is de dongle gewoon rot.

• dc5
Meerdere keren geprobeerd zonder resultaat.

Groeten

Verwijderd

Ze hebben je dongle getest en/of je een andere gestuurd?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat doet die stick in een andere PC?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• dc5
Modem en dongle zijn al een keer vervangen geloof ik. Ik heb maar een halve dag op zijn computer gekeken wat het probleem is.
Op een andere computer proberen nog niet gedaan omdat hij maar een computer heeft, wel op meedere USB poorten.

Groeten

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien moet je eerst een wat meer informatie achterhalen voordat je hier een topic opent? Schiet zo niet natuurlijk.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Meest waarschijnlijk is een WinXP config issue, zoals b.v. power management die idle USB devices uitzet ? Heb je er ook last van als je de hele tijd een ping open laat staan ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• dc5
Power management heb ik al geprobeerd. Aangezien dit op willekeurig tijdstip gebeurt, ook tijdens internetten acht ik de kans klen. Verbinding valt gewoon weg, terwijl webpagina geopend wordt. Pingen heeft weinig zin denk ik.

Groeten

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 22:27
Probeer de modem eens op een ander kanaal te zetten...

• dc5
Al geprobeerd. Probleem is USB dongle wordt uitgeschakeld door XP. Modem werkt goed, signaalsterkte is optimaal.

Groeten

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Misschien in apparaatbeheer bij USB energie nakijken, waarschijnlijk staat daar een vinkje
bij " windows mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen"

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

har0 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 08:42:
Misschien in apparaatbeheer bij USB energie nakijken, waarschijnlijk staat daar een vinkje
bij " windows mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen"
Dat is sowieso iets dat je na moet kijken. En als je d'r dan toch zit, bekijk even de op de diverse USB HUB's aangesloten apparaten. Een WiFi dongle trekt zomaar 500mA en da's meteen het max van een USB bus. Betekent dus dat je op de USB-poorten die aan die hub aangesloten zitten (zitten meestal naast elkaar) geen andere USB-apparaten aan kunt sluiten.
Ik had zo zelf het effect dat mijn webcam en dongle samen niet helemaal lekker ging. Webcam aan --> wifi uit. Ook niet handig :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dc5
Nogmaals, ik denk niet dat er sprake is van power management probleem.

De reden zijn: - het gebeurt op willekeurig tijdstip
- tijdens internetten gebeurt dit ook

Dongle zit rechtstreeks op usb poort zonder hub. Meedere poorten (onboard en connector) geprobeerd met zelfde resultaat.

Groeten

Verwijderd

dc5 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:37:
Nogmaals, ik denk niet dat er sprake is van power management probleem.

De reden zijn: - het gebeurt op willekeurig tijdstip
- tijdens internetten gebeurt dit ook

Dongle zit rechtstreeks op usb poort zonder hub. Meedere poorten (onboard en connector) geprobeerd met zelfde resultaat.
Als het tijdens het internetten gebeurt trek de dongle dus waarschijnlijk wat meer stroom, ik zou toch even bij computer manegemant gaan kijken hoeveel stroom hij gebruikt.

als het te veel is kan je mischien een USB hub met eigen power halen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zou het toch op een andere PC proberen, dan weet je zeker of het wel of niet aan de dongle ligt.

Je typt trouwens zoals Jerommeke spreekt, maak 's wat meer volledige zinnen ;)

• dc5
Bedankt voor jullie reacties. Mijn kennis heeft toch besloten gewoon kabel te gebruiken. Hij woont zeker niet naast de deur. Anders wordt het testen wel makkelijker, toch bedankt voor het meedenken.

Groeten

Pagina: 1