[Vista] Lagere Experience Index score op nieuwere PC? *

Pagina: 1
Acties:

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:31
Ik heb mijn desktop PC

P4 3ghz
1024ram dual channel ddr400
9800pro
scores: 4,2 4,4 4,6

laptop

intel core duo 1.66ghz
1024 DDR2 533mhz
Ati x1300

scores 4,6 3,5 3,5

daar klopt toch niet de ballen van? die laptop hoort sneller te zijn? Op de hardeschijf scoort me laptop ook minder, maar dat zal wel logisch zijn aangezien dat een 5400rpm is.

Verwijderd

? Ik begrijp er niks van

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10
Ik zie niks raars hoor..
DDR400 heeft een theoretische doorvoersnelheid van 3200MB/s. Dualchannel dus theoretisch 6400MB/s.
DDR2 533MHz heeft een theoretische doorvoersnelheid van 4200MB/s. Geen dualchannel dus een stuk minder dan je desktop.
De grafische kaart van je laptop zal wel gedeeld geheugen hebben.

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:47

Thapous

Nee toch niet.

Volgens mij bedoeld hij de scores die hij bij de computers heeft.

//Thapous

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

racemichel schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:28:
Ik heb mijn desktop PC

P4 3ghz
1024ram dual channel ddr400
9800pro
scores: 4,2 4,4 4,6

laptop

intel core duo 1.66ghz
1024 DDR2 533mhz
Ati x1300

scores 4,6 3,5 3,5

daar klopt toch niet de ballen van? die laptop hoort sneller te zijn? Op de hardeschijf scoort me laptop ook minder, maar dat zal wel logisch zijn aangezien dat een 5400rpm is.
Je harddisk score is hoe dan ook minder als de gemiddelde 7k2 RPM schijf. Dat is nou eenmaal een feit en ja ke kan 7k2 RPM schijven kopen voor je laptop. Natuurlijk is het wel zo dat het warmer wordt...en dat meer cache over het algemeen meer helpt dan meer RPM. Het hang echt helemaal af van je chipset.

Een 9800 Pro is een oude TOP model, de X1300 is een BUDGET model, modern..maar budget. Dus dat kwa prestaties de 9800 Pro sneller is zeker mogelijk. Let wel op, de x1300 heeft wel betere support voor nieuwere functies!

Geheugen, tja..dual channel maakt veel uit!

There is no place like ::1

• racemichel
Beetje jammer dat mijn laptop dan geen dual channel gebruikt. En dat die processor maar zoweinig sneller is.

[ Voor 27% gewijzigd door racemichel op 22-07-2007 00:58 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10
racemichel schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:53:
Beetje jammer dat mijn laptop dan geen dual channel gebruikt. En dat die processor maar zoweinig sneller is.
Dual channel is een beetje lastig met maar 1 geheugenreepje (je vertelt ook niet hoeveel reepjes in je laptop zitten).
Je kan aan die scores niet zien hoeveel een bepaalde cpu sneller is. Het is niet zo dat een cpu die een 2 scoort 2x zosnel is als een cpu die maar een 1 scoort.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

racemichel schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:53:
Het hangt eraf..laptops zijn over het algemeen "zuinig" ingestelt. Dit betekent dat als je een game laptop koopt dat je via meegeleverde software snel kan schakelen in energie profiel en alles op volle snelheid kan zetten.

Misschien gebruikt de laptop wel zo'n tooltje, maar ja..zonder merk en versie laptop kunnen we dat niet ruiken!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En dan nog, ga toch niet zo snel op die Vista score af. Doet het ding waarvoor je hem gekocht hebt, en doet hij dat goed? Zo ja --> nou en! :)

Niet rot bedoeld, maar al die mensen die om Vista scores huilen...

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Exorcist schreef op zondag 22 juli 2007 @ 02:57:
En dan nog, ga toch niet zo snel op die Vista score af. Doet het ding waarvoor je hem gekocht hebt, en doet hij dat goed? Zo ja --> nou en! :)

Niet rot bedoeld, maar al die mensen die om Vista scores huilen...
Inderdaad, het is maar weer een andere soort classificatie! Alsof die werken want hoe vaak zie je niet een game in de bakken liggen waarop staat dat zelfs een AMD XP 1800+ het kan draaien, maar je moet niet vragen hoe slecht!

En de topic starter heeft nogal weinig gegevens gegeven. Geen gebruik, geen "ik heb een probleem x draait niet" nee gewoon dat de vista score laag uitvalt.

Laag uitvalt... 4 halen uit een laptop is heel mooi! Heb een vriend die er 3.6 uithaalt omdat de harde schijf nogal langzaam is in vergelijking. Maar je kan er perfect op gamen!

Verwijderd

Man, ik dacht dat je computer op springen stond:

Nogmaals:Hier de juiste link, lees hem door en je vragen zijn beantwoord.

Eerste hit op Google

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 06:12 ]

• racemichel
Mensen ik geloof jullie, en het maakt me idd ook geen donder uit hoor als het maar allemaal snel werkt.Vond het alleen nogal vreemd. Me laptop is een acer aspire 5602WLMi

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je bent nieuw op GoT, dus welkom!

Het is inderdaad maar een getalletje - en zijn er veel meer factoren van belang bij een goede performance dan alleen de paar specs die je neerzet. Hoe dan ook is een beetje laptop niet gebouwd op pure snelheid, maar ook zuinigheid etc. Maar als je er meer uit wilt halen: ga een tijdje rondneuzen op dit forum en op de rest van het web. Hardware, drivers. instellingen, etc etc.

Dit is inderdaad hoe dan ook bepaald geen reden om zelf te flippen. De topictitel 'Mijn Vista geflipt?' ga ik in ieder geval dus even aanpassen. Er zijn geen doden gevallen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1