[laptop + muis] Ideale BT muis voor laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 13:28

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede, lichte optische muis die gebruik maakt van BlueTooth.

Er zijn hier vast wel tweakers die een dergelijke muis op (of naast) hun laptop gebruiken.
Het mooiste zou zijn als er (oplaadbare) (A)AA batterijen in gaan.
Aangezien mijn laptop (Compaq nc6320 + Vista) BlueTooth ondersteund hoeft er geen docking station of ontvanger bij te zitten.

Ik ben al tegen de Logitech V270 aangelopen, maar daar zijn de reviews niet altijd positief van.

Dus, wie heeft voor een tip voor de ideale laptop muis.
Of wellicht heeft iemand gebruikers ervaring met de V270...

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:52
Ik heb geen ervaring met die dingen, maar het is volgens mij het ideaal als je toch al bluetooth ingebouwd hebt.

Deze al bekeken?
http://www.nl.bol.com/is-..._OWNER_ID=1&lgl_Section=1

Staan er nog meer op bol.com

Of deze: http://www.azerty.nl/prod...le-bluetooth-media-n.html

Maargoed googlelen kun je zelf ook ;)

Flickr!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik heb zelf een Trust-muisje bij de Dixons gehaald. €35, AAA, klein, steekt een beetje pauper af tegen m'n dure Vaio :*) maar doet het prima. Vreemd genoeg kan ik hem niet meer vinden op de site. Te weinig animo? Of snappen mensen niet dat ze ook bluetooth kunnen gebruiken voor hun muis, en kopen dan maar weer zo'n ding met (ONHANDIGE) losse USB-dongle?

Er zijn ook de MoGo compacte muizen, maar dat lijkt me voor langer gebruik niet zo handig. Ook heb ik nog eens BT-muizen gespot, met AAA, die je eventueel ook kunt opladen via een USB-kabeltje.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Die Kensington op bol.com ziet er inderdaad goed uit. Lekker klein, aan/uit knop en gewoon op batterijen. Ik heb zelf voornamelijk gegoogled op reviews.
Alleen het merk ken ik niet, en 50 euri's is ook best aan de prijzige kant.
Maar goed het is een serieuze kandidaat worden in mijn lijstje, bedankt hiervoor!

• Fuzzillogic
Kensington is wel bekend merk hoor. Maar waarom zou die Logitech slecht zijn? M'n trust-muisje presteert ook minder dan m'n normale desktop-muis: op hele gladde/egale oppervlakten doet-ie het gewoon minder. Persoonlijk stoor ik me er niet zo aan eigenlijk, omdat ik er toch niet elke dag mee werk. Doe je dat wel, dan wil je wat goeds hebben, misschien zelfs wel een normale desktop BT-muis (mits er een aan/uit-schakelaar op zit en het in je laptopcase past)

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bluetooth aan --> mindere batterijduur...

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:02
silmaril8 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:54:
Bluetooth aan --> mindere batterijduur...
Ja dus? Als je een optische muis met draad gebruikt dan kost dat ook stroom (optisch remember).

Maargoed.. ik heb de V270 al ruim een maand en ik werk nog steeds met de bijgeleverde batterijen. Ik gebruik de muis ongeveer 3 uur per dag. Ben er best wel tevreden over, er had misschien iets meer knoppen op gemogen.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
draadloze bluetooth verbinding kost meer stroom dan een kabel verbinding

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit heeft toch niets met CSL te maken? Je kan beter eens in Overige Hardware gaan kijken. Muizen zijn trouwens toch iets persoonlijks.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jimster
silmaril8 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 01:28:
draadloze bluetooth verbinding kost meer stroom dan een kabel verbinding
Vergeet niet dat de LED van de draadloze muis gevoed wordt door batterijen en bij een bedrade muis door de laptop zelf.
Hoeveel batterijduur zal er verloren gaan denk je met bluetooth aan ipv bluetooth uit? Ik denk dat 5 minuten al veel is. Niet echt een goede reden om niet voor een bluetooth muis te kiezen.

• Fuzzillogic
WLAN kost idd al significant meer energie dan de bluetoothmodule. Sowieso, het nadeel van marginaal mindere accuduur valt echt in het niet tegen de voordelen van bluetooth: *klik* muis aan, en het werkt. Geen gezeik met dongles en kabels. En *klik*, ik heb via m'n mobiel een draadloze internetverbinding. OVERAL. M'n mobiel is tevens fax, ook over bluetooth. M'n PDA kan via bluetooth het internet op. Bellen via PC doe ik met een bluetooth headsetje. Moet ik doorgaan? ;)

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 22 juli 2007 @ 01:16:
[...]

Maargoed.. ik heb de V270 al ruim een maand en ik werk nog steeds met de bijgeleverde batterijen. Ik gebruik de muis ongeveer 3 uur per dag. Ben er best wel tevreden over, er had misschien iets meer knoppen op gemogen.
Kijk! daar zat ik op te wachten, een ervaringsdeskunde.
Extra knoppen op de V270 voor o.a. backspace is inderdaad wel lekker.
Gamen doe ik toch niet op deze laptop, alleen mijn vriendin af en toe een java spelletje...

Denk toch dat het de V270 wordt.

Thx!

• Jimster
Kleine correctie: Ik heb de muis al 2 maanden.
De aan/uit knop zit aan de onderkant. Je moet jezelf even aanleren om de knop op uit te zetten als je de muis niet gebruikt om stroom te besparen. Als je de muis weer aanzet hoef je in Windows niks in te stellen ofzo, hij doet het vrijwel meteen weer.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45

Thandor

SilverStreak

Dit gaat over muizen, muizen en Complete Systemen & Laptops hebben an sich niet zoveel met elkaar te maken. Ofwel, dit topic hoort hier niet thuis! :o

Muizen zijn overigens iets persoonlijks. De één wil een grote muis, de ander wil een kleine muis. Dat kunnen wij niet bepalen. Probeer dus ergens een testexemplaar te vinden (danwel bij een winkel danwel bij vrienden / kenissen) en oordeel vervolgens zelf. De review kan wel een voorkeur van de reviewer zelf bevatten, die gaat in jouw geval waarschijnlijk niet op. Het technische verhaal in een review is daarintegen wel weer interessant :).

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Verkeerde subforum en je kunt prima zelf even zoeken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.