oog / scherm probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Ik kon hier niet echt een toepasselijk forum voor vinden maar het probleem is als volgt:

Ik heb een hele tijd een 15" 60hz crt gebruikt en ondervond dan wel vaker problemen door de 60hz Niet echt kunnen focussen in bv. counterstrike. Weet niet echt hoe ik het moet omschrijven maar het ging dus altijd maar moeizaam, net of ik niet goed kon zien. in andersoortige spellen bv strategy en overig pc gebruik geen problemen gehad. Dus ik weet het gewoon aan de 60hz crt gezien ik me niet herinner ergens last van te hebben gehad op m'n oude iiyama 17" 80hz crt.

Nu heb ik een weekje geleden eindelijk m'n scherm kunnen vervangen en nu staat hier een mooie Samsung 205bw (20", TN-paneel). (en een nieuwe muis, waar ik helaas ontdekte dat hij seamless scrolling had, die gaat dus sowieso terug als het kan.)

Nu ondervind ik dezelfde problemen met dit scherm. Ik kan me niet echt focussen in cstrike. Volgens reviews en users o.a. hier heeft dit scherm erg weinig last van smearing, het is m'n eerste tft dus ik kan niet echt vergelijken, maar ik ondervind het dus als zwaar humm.. ja vaag, moeizaam.
Sinds ik het scherm en de muis heb zijn m'n cs scores gehalveerd. ik kan me niet echt concentreren erop. Wederom langzamere spellen, strategy enz. hebben m'n ogen geen last van, desktop omgeving voelt met dit scherm itt 15" wel moeizaam aan.

Wat denken jullie? kwestie van wennen of scherm en al terug naar de winkel brengen en proberen een goede 100 / 120 hz crt te vinden of een andere dan TN-panel lcd uitproberen?
Zou dit misschien aan m'n ogen liggen? medisch dus.?
Ik heb alleen problemen met schermen, voor de rest heb ik nergens last van.

edit:

Ook vind ik het tft iets flikkerends hebben. Ik zie als het ware de pixels flikkeren bij beweging. M'n ma zag het niet. ik zie de pixels zeg maar springen van de ene naar de andere kolom/rij en dat werkt niet echt prettig. Ook kan ik de vaagheid bij beweging niet goed verdragen, hetzelfde probleem als op de genoemde 15" 60hz crt.

Als ik niet meer met beeldschermen kan werken heb ik best een groot probleem eigenlijk.

Groetjes, Kael

[ Voor 14% gewijzigd door Innsewerants op 21-07-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat voor videokaart heb je?

Ik heb weleens aan pc's moeten sleutelen met een brakke videokaart, wat een zeer vermoeiend beeld gaf.

Staat de vertikale synchronisatie aan in spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Word je ook wel eens duizelig als je langer dan 15 minuten speelt?. Zo ja, heb je waarschijnlijk een iets verhoogde aanleg voor epilepsie.

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Draag je een bril?

Misschien een test laten doen bij de Opticien.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0cool12342
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 22:31
ik speel peroonlijk rond de 15 uur per week Counterstrike nou heb ik weinig klachten hier over gehoord en al vele lans gedaan en mensen met de mooiste 22 inch schermen tot mensen met brakke crt van 20 jaar oud maar ik denk toch echt dat et aan je zelf licht. Heb je het met meer shooters???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innsewerants
Systeem is behoorlijk nieuw, Geforce 7600GT 256MB PCIe van XFX.
Aangesloten via DVI.

Nee niet echt duizelig, het beeld ervaar ik meteen als vermoeiend. Ik probeer eens bij mam thuis cs uit morgen. Die heeft een 17"crt op 72 of 80hz als ik daar ook problemen mee heb zal het denk ik wel aan mij liggen :|

Ik draag geen bril of lenzen, oogtest was ik ook al aan het denken.
Alleen buiten schermen om heb ik nergens last van, de wereld is even scherp als altijd en het nummertje van een bus lees ik op grote afstand.
Epilepsie aanleg. hmm daar zeg je iets. Eens uitzoeken.

Heb het bv ook met scrollen, als de regels tekst dan verspringen ervaar ik dat als erg ongemakkelijk en flikkerend.

Vsync staat inderdaad aan vanwege de tft en daarvoor 60hz crt. Anders zie ik ook tearing.

In shooters raak ik er nog wel eens gedesorienteerd van, wat anderen dan ervaren als iemand met een erg slecht reactievermogen haha maar ook zucht.

[ Voor 14% gewijzigd door Innsewerants op 21-07-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Stomme vraag misschien hoor, maa rheb je wel eens andere resoluties geprobeerd? Je kan je TFT op je native zetten, dan is hij het sscherpst. Maar als je het lager zet (bv. 1024x768) dan wordt het beeld wat vager een wellicht wat relaxter voor je ogen.

Verder kan het zijn dat je snel last hebt van motion sickness oid. Iig lijkt het erodat je niet goed naar beelden (aka beeldschermen) kan kijken :/

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als een leesbrilletje. 5 voor €3 bij de Hema. Succes B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Tja ik hoor wel van meer pro gamers dat ze beslist niet goed kunnen gamen op TFT's die hebben allemaal nog ouderwetse CRT's :P Ik wil binnenkort mijn CRT ook de deur uit schoppen maar als ik dit zo lees ben ik er een beetje huiverig voor.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innsewerants
Leesbril lijkt me niet. Ik lees bijna elke avond boeken zonder problemen en elke dag de krant.

Stomme vragen bestaan niet :) Maar ja, ik heb allerlei resoluties geprobeerd zowel beeldvullend als met zwarte balken. Heb nog zelf 1440x900 moeten toevoegen :) scherm interpolate overigens prachtig.

Begint er wel op te lijken dat ik misschien een probleem heb ontwikkelt over de jaren wat betreft beeldschermen. Morgen die 80hz crt uittesten. Hopelijk is het gewoon een probleem met tft en lage hz crt's en anders eens met de doc praten.

Post morgen wat de test met mam's monitor voor resultaat heeft.

truste allemaal en bedankt voor het reageren en meedenken. :)

[edit]
Pushmaxi, als je nou nooit last hebt van flikkeringen, vaag gevoel enz. zal het wel niet. Anders als je iemand kent met een goed, mooi tft'tje vraag dan of je een uurtje of 2 mag komen gamen erop om het te proberen. :) ... Ik had dit niet verwacht, aangezien ik het altijd aan de 60hz verweet. Maar een tft flikkert niet zoals een crt dus daar kan het eigenlijk niet echt aan liggen. (en dat baart mij dus nu zorgen lol)

Ik ben overigens geen pro ofzo. Ik ben gewoon een doorsnee af en toe een uurtje of 2 type cs-er.
Maar zoals het nu gaat is het gewoon niet meer leuk om te spelen. Ik word al heel snel helemaal tureluurs ervan.

[ Voor 39% gewijzigd door Innsewerants op 22-07-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-10 22:09
Puch-Maxi schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:04:
Tja ik hoor wel van meer pro gamers dat ze beslist niet goed kunnen gamen op TFT's die hebben allemaal nog ouderwetse CRT's :P Ik wil binnenkort mijn CRT ook de deur uit schoppen maar als ik dit zo lees ben ik er een beetje huiverig voor.
Hij had het probleem ook op z'n CRT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innsewerants
Gamepie56 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:15:
[...]

Wel een belangrijk onderscheid: 60 herz maar. Het laatste scherm voor de 60hz waar ik geen problemen had was een 80hz crt. Maar ik denk dat het probleem samen is gelopen met het in gebruikname van de 60hz crt. Morgen weet ik hierop een antwoord na het testen van de 80hz crt bij mam thuis. Ik laat het wel weten, als ik daar ook problemen heb ligt het aan mij en wordt het tijd voor een afspraak bij de doc. Heb ik daar geen problemen dan ben ik op een of andere manier gevoelig voor tft's en crt's met lage hz.
Jammer dat er niemand lijkt te zijn die hetzelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gamepie56 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:15:
[...]

Dat zegt niks. Die CRT draaide op 60Hz en daar houden mijn ogen ook niet van. Dan word je snel vermoeid en ga je ook wazig zien.

Ik zou idd 's naar de opticien gaan, als je met die 80Hz van je moeder ook last hebt. Ik heb wel 's gehoord dat mensen heel slecht merken dat hun zicht achteruit gaat, dus ondanks dat je misschien al +1.5 hebt, denk je dat je alles scherp ziet. Anyway: als je monitor in native resolutie nog wazig op je overkomt, moet het toch onderhand wel aan je ogen liggen? Zo'n oogtest is volgens mij in veel gevallen gratis, dus baat het niet, dan schaadt het niet ;)
Kaell schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:30:
[...]

Heb ik daar geen problemen dan ben ik op een of andere manier gevoelig voor tft's en crt's met lage hz.
Jammer dat er niemand lijkt te zijn die hetzelfde probleem heeft.
Euhm, een TFT heeft een constante lichtbron (lampen) achter het scherm, dus de frequentie maakt dan niet uit. Je kunt je TFT nog op 50Hz laten werken zonder flikkeringen te zien. Joh, zelfs 20Hz moet prima werken in office omgevingen, in spellen kun je dan max 20fps weergeven, wat ook weer niet handig is ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 22-07-2007 00:34 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innsewerants
Nee op native kijken naar m'n desktop zie ik gewoon strakke lijnen, kan op native gewoon zien of een lijn 1 of 2 pixels is, strak dun zwart geen probleem. Lezen in boeken is ook geen probleem, de lettertjes op m'n keyboard zie ik ook.. En ik moet altijd die miniatuur ingrediëntenlijst op blikjes lezen als ik bij mam op bezoek ben lol.

Het is vooral beweging (op schermen) wat het hem doet. Een film gaat nog prima, zoiets als cs niet.
Settlers 2 remake is dan weer geen echt probleem, desktop met grote donker en licht verschillen is wel een punt.. niet ondoenlijk maar ook niet echt fijn (dat was niet echt een probleem zelfs op 60hz crt) helderheid / contrast instellingen lijken weinig te helpen.

Ik weet dat ik het allemaal niet al te duidelijk krijg omschreven, sorry maar ik vind gewoon niet echt een passende omschrijving voor de ervaring. Het is onprettig en ongemakkelijk en een vaag probleem dat is het enige wat ik weet.
Goed ben nu echt offline, morgen dat scherm uittesten, op hoop van zege en anders inderdaad naar de doc of opticiën.

@Grrrrene
Kaell schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:13:
[...] Ik had dit niet verwacht, aangezien ik het altijd aan de 60hz verweet. Maar een tft flikkert niet zoals een crt dus daar kan het eigenlijk niet echt aan liggen. (en dat baart mij dus nu zorgen lol)
[...]
;)

even verduidelijkt:
edit:
Heb ik daar geen problemen dan ben ik op een of andere manier gevoelig voor "tft's" en "crt's met lage hz".

Ik bedoel dus niet tft's met lage hz en crt's met lage hz.

[ Voor 21% gewijzigd door Innsewerants op 22-07-2007 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

spelen op 60Hz crt 8)7. Ik denk dat je ogen toen permanente schade hebben opgelopen ;)

Een tft werkt trouwens niet met refresh rates. De Hz term is het signaal dat hij kan binnennemen, maar een tft beeld blijft constant. Enkel de pixels die moeten veranderen, veranderen ook ook daadwerkelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door boe2 op 22-07-2007 12:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 16:56
Heb je het ook met 1 oog dicht? Misschien is de samenwerking tussen beide ogen niet goed door iets scheefstaand oog (zie je niet, omdat alleen in ruststand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:33
Wat voor een afstand zit er tussen jouw ogen en de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een tip die ik nog niet langs heb zien komen, zet het ding eens op 75Hz. Als mijn Samsung op 60Hz staat kan ik oko niet helemaal lekker focussen heb ik het idee, moeilijk uit te leggen, maar het is beetje wazig te noemen, terwijl het op zich scherp is. Ding draait nu op 75Hz (en Vsync aan als het kan) en ik moet zeggen dat het een stuk prettiger werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innsewerants
Goedemorgen, echt fijn hoe iedereen mee denkt :)

Testen op de crt van mam gister is er niet van gekomen, ga dat vanmiddag doen.
Dat van crt en tft refresh rates heb ik al verduidelijkt, ik weet dat een tft niet flikkert zoals een crt. (alhoewel ze wel op de herz terug aan het komen zijn, kennelijk toch niet onbelangrijk ook op een tft niet. (na wat googlen gevonden).

Samenwerking van de ogen.. hmm die houd ik ook in m'n achterhoofd voor bij de opticiën en eventueel de doc. dankjewel.

Over het hz verhaal. nu weet ik dat de gevestigde orde denkt dat het er totaal niet meer aan toe doet op een tft maar ik heb gister een van de weinige res'jes getest op m'n tft waar hij op 72hz gaat lopen en ik had het idee er iets minder last van te hebben.

Even proberen uit te leggen, ben een ramp er in, weet het.

Als je scherm 60x per seconde (max ivm tft's continue aan/flikkerloos) vernieuwd en je maakt een rappe beweging krijg je een beeld, vervolgens het volgende beeld waarbij. de rand van een muur in cs 1 cm op je beeld versprongen is. (even aangenomen dat m'n pc de hele tijd max fps kan volhouden zonder 1 hapering). Doe je hetzelfde op, voor het gemak 120hz, dan krijg je 2 beelden waarop de muur telkens 0.5 cm verspringt. Met die grote verschillen lijk ik problemen te hebben. Herz dus toch niet onbelangrijk? Een tft flikkert wel niet maar de hz dicteert toch nog atijd het aantal frames wat hij maximaal per seconde toont (?) en dus de mate van verschil tussen 2 frames bij een contsante beweging bv rondjes draaien op de plaats in een shooter. Volgens mij zit daar mijn probleem, ben daar gevoelig voor, die grote verschillen tussen frames zorgt voor de flikkerige, vermoeiende, vage ervaring. Nu nog een oplossing (ik ga toch nog naar de opticiën)
Heb al wat rondgekeken (ben al niet super tevreden over de kijkhoek en lightbleeding op dit scherm.) Maar kan niks in de winkels in de omgeving vinden om deze voor te ruilen. crt's lijken zowat uitgestorven.
(bestel liever niet zoiets als een scherm via internet)

Zoals gezegd de 72hz resolutie was al iets prettiger maar dit scherm haalt geen 75. en al helemaal niet in native. Kan verder geen lijst vinden met custom resoluties en de max hz wat hij ermee kan halen. Er zitten misschien 1 of 2 resoluties met 72hz ondersteuning in de lijst om uit te kiezen.

Afstand tussen m'n ogen en scherm.. bureau diep zeg maar. pakweg 40 a 50cm schat ik zo.. iets meer als ik achterover hang te surfen ;)
Om helemaal geen last van iets te hebben (en dat inclusief de teleurstellende kijkhoek ondanks reviews) moet ik hem al bijna als tv gebruiken aan de ander kant van de kamer lol.

Ik weet dat er waarschijnlijk zo via het forum geen oplossing zal zijn maar ik vind het heel erg fijn dat jullie allemaal zo mee denken en de moeite nemen te reageren, bedankt, ben nogal teleurgesteld over het algemeen, ben je eindelijk van dat kleine onding af en geld voor een fatsoenlijk scherm krijg je dit.

Offtopic vraagje. M'n scherm heeft nogal wat bleeding onder aan het scherm, in het midden (horizontaal) komt het met zwart beeld al bijna tot aan de helft (verticaal) van het scherm.. de kijkhoek is bedroevend genoeg dat je het hele beeld nooit 100% goed kunt zien ongeacht hoe je er voor gaat zitten, niet super erg maar ook niet echt goed. Alleen grote afstand helpt. Ik heb zoveel goede reviews en gebruikerservaringen gelezen over de samsung 205bw voor ik hem kocht (o.a. hier). Heb ik gewoon een brak scherm gekregen of is dit de maatstaf bij lcd's (eerlijkheidshalve: TN panel) wat als goed bevonden wordt? Want dan wordt het tijd voor een crt te zoeken.. De kleuren e.d. moeten wel kloppen, gamen is niet het enige wat ik doe. (graphics)
Voorbeeld met de bleeding en kijkhoek: M'n gelige noscript balk onderaan firefox wordt in het midden wit.. Ga ik zo zitten dat ik weinig bleeding en kijkhoek probs heb onderaan dan is de helft van het scherm bovenaan alweer negatief. Sorry voor de offtopic vraag, het is m'n eerste tft, dus weet niet helemaal wat ik moet verwachten en wat als goed beacht wordt.

Vanavond post ik m'n ervaring met cs op het scherm van mam. Als ik daar geen problemen heb dan zal het denk ik aan die bewegingsgevoeligheid liggen die ik hierboven heb omschreven met de grote verschillen tussen 2 frames.

Alle tips, ideeën over wat het zou kunnen zijn. Bedankt, die gaan allemaal mee als ik naar de opticiën ga. (En eventueel het scherm retourneren.. 20"panel is allemaal leuk enzo maar als je er verder niet mee kunt werken houdt het op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:52:
Klinkt als een leesbrilletje. 5 voor €3 bij de Hema. Succes B)
Niet doen, een test is bij bijna alle opticiens gratis. Zo'n k&k leesbrilletje is standaard, te standaard voor 80% van de mensen.

En een ogentest 1 keer per 3 jaar is sowieso verstandig, zeker als je ook veel auto rijdt.

Het kan zijn dat je of ietwat verziend bent, of een lichte cylinder afwijking hebt, op zich zie je dan scherp, maar je focust dan net niet lekker. Dat past bij deze klachten.

Ga s'ochtends gewoon eens naar een opticien voor een gratis test, niet na een lange dag werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawl, heb 2 jaar op een 60hz 17" van dell gegamet, werdt moe na lang gamen jah.. nu een mirai 19" TFT, is wel beter ook weer op 60 hz, wat mij niet stoort.
je kan ook problemen hebbe met je ogen, als je tv kijkt, voel je dan iets raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 04:12
Notna schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:49:
Verder kan het zijn dat je snel last hebt van motion sickness oid. Iig lijkt het erodat je niet goed naar beelden (aka beeldschermen) kan kijken :/
Na al je reacties doorgelezen te hebben krijg ik sterk de indruk dat dit het zou kunnen zijn. Ik hoor wel vaker verhalen online dat mensen gevoelig zijn voor snelle danwel schokkende bewegingen op het shcerm, en dan vooral bij FPS'en. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
Ga gewoon eerst eens even bij de opticien langs, voordat je hier nog uren op het forum verspilt terwijl het de meest voor de hand liggende oorzaak in 15 minuten te achterhalen is.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kaell schreef op maandag 23 juli 2007 @ 05:37:
Goedemorgen, echt fijn hoe iedereen mee denkt :)

[verhaal over Hzs]
Ik denk dat de Hzs niet eens zo heel veel uit gaan maken, het zal eerder de responsetijd zijn van de monitor. Hoe lager die is, hoe beter het is. Als je een monitor met een hele hoge responsetijd hebt kan dat ook invloed hebben natuuriljik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds een tijd problemen met werken / gamen op monitor. Heb nu een 22" Iiyama en ook daar heb ik het probleem op. Makkelijkst te omschrijven door te zeggen dat ik wazig zie op het scherm. Moet me goed concentreren om scherp te kunnen zien. Dit is er een beetje ingeslopen.

Ben naar een opticien geweest en dit doet wonderen. Had zelf het idee dat ik scherp zag, maar het bleek dat ik -0.75 en -1.75 heb. Doordat dit verschil vrij groot is hebben je hersenen moeite met scherpstellen van beide ogen en wordt 1 oog onderdrukt waardoor je vooral met 1 oog kijkt en snel vermoeid wordt en dus ook moeite hebt met het werken op pc. Heb getest met de juiste sterkte glazen en hierdoor wordt mijn zicht veel rustiger.

Misschien is dit bij jou ook het geval. Ik zou in ieder geval naar een opticien gaan voordat je je monitor gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:43

DukeBox

loves wheat smoothies

Helaas niet echt ervaring met CS.. ben nog meer van de QuakeII tijd ;)

Hoe dan ook, toen gebruikte ik een CRT op 85Hz / 1280x1024, bij de overstap naar LCD (dell 1705 cv) zelfde resolutie, refresh op 60Hz heb ik ook even moeten wennen. quake2 is niet zo extreem snel dus ghosting e.d. viel wel mee (lees: had ik niet zo'n last van) maar wel van extreem verspringen en flikkeringen enz..

Eerst merkte ik al dat door de helderheid terug te schroeven dit extreem afnam. Vervolgens ben ik steeds donkerder gaan spelen en kwam ik er achter dat wanneer alle kunstmatige ligtbronnen (met name TL en halogeen) uit waren het beeld veel rustiger was.

Heb nu een dell 2407fpw op 70Hz, daar heb ik het probleem niet meer met halogeen licht, maar wel met TL (TL is hoe dan ook onrustige klote licht). Echter speel ik liever helemaal in het donker of heel zacht gedimt licht. Scherm minder helder is een stuk rustiger aan mijn ogen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:08
ff wenne ja maar ik own nog steeds met mijn tft. na een maandje ben je weer op oude sterkte mits een goed scherm min 2ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lessy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:22
Ik was een jaar geleden overgestapt op mijn eerste TFT, 17". Was een hele verbetering op game gebied... Inmiddles heb ik een 24" en een 30" voor mn neus staan, echt super :'D

[ Voor 86% gewijzigd door Lessy op 23-07-2007 15:00 ]

Suicide is just a way of telling GOD, "You can't fire me, I QUIT!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat de perfecte CRT vervanger op dit moment nog steeds mijn monitor is. Een NEC Multisync 20WGX2. 20" , 1680x1050, SA-IPS, perfecte kleuren, enorme kijkhoek, 6ms (vergelijkbaar met 2ms TN. TN paneeltjes zijn echt zeer matig van kwaliteit.) Enige wat minder is dat het contrast lager is, en hij maar 60hz draait op native (als je dat als nadeel ziet). Helderheid moet je wel omlaagschroeven met dit scherm, maxed is dat namelijk te vergelijken met een LCD TV 8)7 .

Ik zie trouwens wel bij elke LCD de backlight flikkeren als ik er echt op let, maar heb er geen last van. Kan mij voorstellen dat dat problemen geeft na lange gamesessies.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 15:58 ]

Pagina: 1