Toon posts:

Spontane Uitval

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ik zal eerst een kort de situatie uitleggen:

mijn pc valt dus uit als ik mijn kap aan de zijkant erop heb gebeurt die binnen 2 minuten.
haal ik mijn kap er af dan houdt hij het iets langer vol, heb vandaag 1,5 uur zitten gamen en toen was het in 1 keer uit. je hoort een tik bij het moederbord vandaan. hij start dan ook niet gelijk op, ik moet het zo lijkt het even af laten koelen om hem vervolgens weer op te starten.

het vreemde is dat dit een nieuwe systeem is, tenminste Moederbord, Videokaart, processor en geheugen.
gelijkenis met het oude systeem is dat deze de zelfde kuren had. het zou dus niet aan de nieuwe spullen kunnen liggen?

ik zal hier neerzetten over welke setup het gaat eerst de oude en dan de nieuwe:

OUD:
P4P800 SE, 2,8gHz p4 northwood, 2x 1GB G.E.I.L. (pc3200) ATI x800pro (agp)
Zallman 600 Watt voeding. 2x WDC WD2500YS-01SHB0 Sata, 1x WDC WD2500JB-55GVC0 ATA, NEC DVD_RW ND-3500AG, Koeling: Zalman CNPS7500-Cu LED (CPU) Zalman VF700-Cu (GFX) , Case Antec P160,
3 hardeschijven bovenin met een thermaltake HDD koeler.

NIEUW: P5K deluxe/WiFi, QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, XFX NVIDIA GeForce 8800 GTS (640 MB), Team (geheugen) ddr2 xtreem 2048mb 800mhz c4, Zallman 600 Watt voeding, "2x WDC WD2500YS-01SHB0 Sata,
,1x WDC WD2500JB-55GVC0 ATA, NEC DVD_RW ND-3500AG", Koeling CPU Thermalright Ultra-120 eXtreme met SilverStone FM123 (fan) Case Antec P160,
3 hardeschijven bovenin met een thermaltake HDD koeler.

Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83627DHG (ISA 290h)
GPU sensortype Analog Devices ADT7473 (NV-I2C 2Eh)
Chassis inbreuk opgemerkt Nee

Temperaturen
Moederbord 38 °C (100 °F)
CPU 35 °C (95 °F)
CPU #1 / Kern #1 45 °C (113 °F)
CPU #1 / Kern #2 44 °C (111 °F)
CPU #1 / Kern #3 43 °C (109 °F)
CPU #1 / Kern #4 46 °C (115 °F)
Aux 124 °C (255 °F)
GPU 54 °C (129 °F)
GPU diode 61 °C (142 °F)
GPU geheugen 54 °C (129 °F)
GPU omgeving 48 °C (118 °F)
WDC WD2500JB-55GVC0 33 °C (91 °F)
WDC WD2500YS-01SHB0 30 °C (86 °F)
WDC WD2500YS-01SHB0 30 °C (86 °F)

Koelingsventilatoren
Aux 1004 RPM
Chassis 2576 RPM
Stroomvoorziening 1110 RPM
GPU 1447 RPM (60%)

Spanningswaarde
CPU Core 1.27 V
Aux 3.52 V
+3.3 V 3.30 V
+5 V 5.54 V
+12 V 10.46 V
+5 V Standby 4.99 V
GPU Vcc 3.28 V

Wat AUX is weet ik, dit geeft de Lavalys FAQ aan. Q#17: What does the "Aux" temperature shown on the Computer / Sensor page mean?
A#17: There is no standard for sensor registers layout, so the "Aux" temperature could show the temperature of the CPU or the motherboard, or might be a non-connected wire of the sensor chip, and so it could show a bogus value.

Het systeem draait goed, ik heb nog niets overclocked, wil hem eerst stabiel krijgen en dit probleem oplossen. ik hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen,

groet Ben

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 22:50:
mijn pc valt dus uit als ik mijn kap aan de zijkant erop heb gebeurt die binnen 2 minuten.
en
Het systeem draait goed, ik heb nog niets overclocked, wil hem eerst stabiel krijgen en dit probleem oplossen.
Het lijkt mij dat je systeem dus niet goed loopt.
Maar neem: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Je gebruikt nog steeds dezelfde voeding, grote kans dat die brak is.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 22:55:
[...]

en

[...]

Het lijkt mij dat je systeem dus niet goed loopt.
Maar neem: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Je gebruikt nog steeds dezelfde voeding, grote kans dat die brak is.
Voeding is een maand oud , type Zalman ZM600-HP. Mocht dit het probleem zijn hoe kan ik dit het best achterhalen. Met een oude voeding had mijn pc ook last van uitval.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

heb je alle componenten wel goed aangedrukt?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 22:59:
[...]

Voeding is een maand oud , type Zalman ZM600-HP. Mocht dit het probleem zijn hoe kan ik dit het best achterhalen. Met een oude voeding had mijn pc ook last van uitval.
Andere voeding proberen. En natuurlijk niet gelijk heel veel aan de voeding hangen en terwijl de voeding aanstaat de voltages in de gaten houden (dmv een multimeter)

• timbry
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik zou beginnen met de voltlijnen door te meten met een multi meter(als je die hebt tenminste) Je meet de lijnen dan gedurende idle en load.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees nu af in Everest, dat mijn +12V maar 10V geeft, zegt die al niet genoeg over mijn voeding ?
Stekkers zitten namelijk goed aangedrukt. Hoe kan ik het beste de 12volt lijnen doormeten ?

• Twazerty
  • Laatst online: 17:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:30:
Ik lees nu af in Everest, dat mijn +12V maar 10V geeft, zegt die al niet genoeg over mijn voeding ?
Stekkers zitten namelijk goed aangedrukt. Hoe kan ik het beste de 12volt lijnen doormeten ?
Voltmeter aan je molex stekker gooien. Werkt uitstekend :)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:30:
Everest zal het duidelijk verkeerd uitlezen. Met 10V krijg je je systeem namelijk nooit geboot.Een multimeter is idd de beste optie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu begonnen om eerst mijn geheugen op 2.0V te laten draaien.

Deze stond op [AUTO] mag dus aannemen dat hij dan de laagste waarde pakt dit was namelijk 1.8V.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hmz je oude systeem had t ook, miss is t stopcontact instabiel of je elektriciteit in t huis?

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 20:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

iemand die me kan vertellen waar deze waarde van is ?

ik denk indd dat je voeding een grote rol speelt, maar dat getik op je moederbord lijkt me ook neit echt de bedoeling te zijn van je systeem. Is het niet mogelijk concreet op te zoeken waar het getik vandaan komt? zoveel bewegende onderdelen zitten er ook weer niet op je moederbord gok ik?

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Zygivt schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:45:
[...]
iemand die me kan vertellen waar deze waarde van is ?
Niet direct. Maar in de meeste logs die hier gepost worden is die AUX-waarde abnormaal hoog. Lijkt me dus eerder een niet te betrouwen gegeven te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:38:
Hmz je oude systeem had t ook, miss is t stopcontact instabiel of je elektriciteit in t huis?
Toen ik nog op het oude moederbord draaide met mijn oude kingston geheugen had mijn pc nooit last van uitval.
Terw_Dan schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:07:
[...]Andere voeding proberen. En natuurlijk niet gelijk heel veel aan de voeding hangen en terwijl de voeding aanstaat de voltages in de gaten houden (dmv een multimeter)
Ik ga vanavond de voeding van mijn broertje proberen hij heeft precies dezelfde en geen last van uitval. hopen dat dit uitkomst bied.
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:31:Ik ben nu begonnen om eerst mijn geheugen op 2.0V te laten draaien.

Deze stond op [AUTO] mag dus aannemen dat hij dan de laagste waarde pakt dit was namelijk 1.8V.
Dit heeft ook niet geholpen , uitval blijft ;(

Bios geeft overigens aan de de +12V gewoon 12.3V geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:31:

Ik ga vanavond de voeding van mijn broertje proberen hij heeft precies dezelfde en geen last van uitval. hopen dat dit uitkomst bied.
Dit heeft uitkomst geboden , voeding omgeruild en nu werkt alles weer perfect
Pagina: 1