[Testcase] Porsche fotoshoot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:07
We hebben gister een fotoshoot gedaan met een Porsche uit onze wijk.

Graag jullie mening welke het mooist is en wat er eventueel nog aan gedaan kan worden.
Ik heb 71 foto's gemaakt maar omdat ik alleen een foto van de voorkant nodig heb heb ik die alleen geplaatst.

M.v.gr. Joris

Foto's weg op verzoek eigenaar, mijn excusses

[ Voor 74% gewijzigd door Jorussio op 24-07-2007 16:18 ]

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje te vaak profiel genomen vind ik. Een foto recht op de voorkant had ik wel leuk gevonden. Niet geprobeerd om eentje al rijdend te trekken? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, om te beginnen zou ik de auto eens op wat meer verschillende plekken neerzetten, en niet tien foto's vanuit vrijwel dezelfde hoek nemen :). Met 3 t/m 6 kan je zo 'zoek de verschillen' gaan doen :D

Verder vind ik de achtergrond niet zo heel geschikt; die is erg contrastrijk met die plas water. Een enorme overgang van land naar water die weinig toevoegt en vooral afleidt. Met zo'n mooi hoofdobject mag je achtergrond best wat saaier zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een 911 hoort niet in het gras.

Ik zie alleen maar foto's van de voorkant en de zijkant..
De achterkant en de binnenkant vind ik persoonlijk ook best interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 14:41
Zoals gezegd, wel een beetje te veel dezelfde foto. Daarnaast klopt de witbalans ook niet. Tussen 3 en 4 zit veel meer geel in 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Een Porsche is geen landrover, zet hem in hemelsnaam op het asfalt. En helaas zijn dit 10 dezelfde foto's, na 1 foto kan je gewoon scrollen. :P

Maar is #10 de beste van de serie vind ik.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:07
Bedankt voor de reactie's. Ik zal kijken of ik er de volgende keer iets beters van kan maken. :)

@ eamelink: Je hebt idd gelijk over de achtergrond, niet bij nagedacht. Alleen het is heel moeilijk om een goeie achtergrond te krijgen. Vooral in deze omgeving.

@ Aristos: Het publiek krijgt maar één foto te zien dus de witbalans tussen de foto's maakt niet zo veel uit.

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Weinig aan de rest toe te voegen

- Teveel groen
- Te donkere foto's ivm de kleur van de porsche
- deze Porsche is geen Cayenne, dus waar is het asfalt ?

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 14:41
@jorisvanbaalen: Ik ben met je eens dat witbalans minder opvalt met één foto. Desondanks denk ik dat mensen/publiek het onbewust merken dat wit niet wit is maar geel/groen/rood/blauw. Daarnaast is het echt nog geen minuut klussen in Photoshop. Kleine moeite en het maakt je reportage/foto gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:22
Bij #1 vind ik dat er aan de onderkant van de foto te veel gras te zien is. Daar gaat nu min of meer de aandacht na toe. als je die onderkant wat meer afgesneden had was het een stuk beter geweest. dan werd je direct na de lucht en de auto geleid.

Volgende keer iets meer variatie graag nu is er 10x ongeveer de zelfde foto te zien, waar #4 als slechtste uit komt. Dat is echt de standaard vette bak op de plaat foto.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Pagina: 1