Toon posts:

Problemen met videokaart (Nvidea 7900 GTX)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 1,5 maand heb ik een probleem met mijn video kaart, of teminste ik denk dat het daar aan ligt.
Daarvoor had ik nooit problemen en werkte het uitstekend.
De drivers van mijn video kaart zijn volledig geupdate dus daar zal het niet aan liggen.

Zie hieronder
http://img48.imageshack.us/my.php?image=graphbugdy2.gif
(Afbeelding is lagere kwaliteit dan in werkelijkheid)

Meestal overkomt mij dit terwijl ik een game aan het spelen ben, zomaar op willekeurige momenten.
Het lijkt er meestal op of een pixel een grote lijn vormt met dezelfde kleur. Soms zijn het dikke lijnen, soms dunne lijnen het is allemaal erg random. Als ik terug ga naar mijn bureaublad (alt tab) en dan weer terug ga zijn de lijnen weg waarna er weer andere terug komen na een aantal minuten.

Wat dan wel weer vreemd is, is dat op de afbeelding bepaalde onderdelen van de interface niet worden overlapt door de lijnen.

Dit probleem komt niet alleen in deze game (Guildwars) voor maar ook in alle andere die ik bezit, zelfs demo's of beta's.

Ik ben al een aantal weken op zoek naar een oplossing, maar nergens vind ik een gelijkwaardig probleem en andere mensen hebben ook geen flauw idee wat het kan zijn.
Misschien ligt het wel aan de hardware maar wat ik dan niet begrijp is waarom het alleen tijdens games gebeurt.

Daarom vraag ik hierbij of iemand op dit forum hier meer vanaf weet, want zo langzamerhand begint dit vreselijk te frusteren.

Bij voorbaat dank

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-07 11:18
Hoe zit het met de temperatuur van je systeem, en met name van je videokaart ?

Koelers nog in orde ?

Verwijderd

Topicstarter
De koeling is goed in orde. Ik denk ook dat als het aan de koeling gelegen had ik ook problemen buiten games had gehad.

Als dit probleem zich voordoet en ik draai mijn scherm (ingame) en kijk de andere richting op zie ik niks, maar als ik dan weer terug kijk zie je het nogsteeds.

Het is allemaal erg vaag

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 22:01:
De koeling is goed in orde. Ik denk ook dat als het aan de koeling gelegen had ik ook problemen buiten games had gehad.

Als dit probleem zich voordoet en ik draai mijn scherm (ingame) en kijk de andere richting op zie ik niks, maar als ik dan weer terug kijk zie je het nogsteeds.

Het is allemaal erg vaag
nee, dan had je geen probs buiten games. Want op het moment dat jij in windows zit (of er naar terug gaat met alt tab) dan hoeft je graka nog maar 2D weer te geven, en dat kost veel minder kracht en dus minder warmte ontwikkeling..

Als ik jou was zou ik ff je temps checken in game, of een keer door atitool laten lopen met de kast open en er een tafelventilator op...

Ook kijken met een andere videokaart (als je daar aan kan komen) om je kaart uit te sluiten..

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 21:39

Nemesizz

Untouchable

Ik heb precies hetzelfde probleem met een Geforce 7900GT.

Niet overgeklokt, en ook willekeurig ineens "artefacts" ed.

Alt-tab of windows toets en dan weer naar de game en het is weer weg voor...2-3 min ofzo.

Bij mij komt de temp niet boven de 65 graden uit (hou temp bij op 2e scherm, dus kan ook checken tijdens games).

Het is mijn geval begonnen met de nieuwste drivers van nvidia, maar terug naar de oude maar problemen zijn gebleven.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

ja, het plaatje geeft duidelijk artefacts weer. Dat kan komen door: brakke kaart, in dat geval shit happens,
slechte voeding, (voeding die niet genoeg power kan leveren), maar aangezien het vroeger niet was,
te zware overklok (maar volgens mij heb jij je kaart niet overgeklokt, wel? zet dat eens af)
te hoge temperatuur (progjes in wondoos kunnen brakke waarden geven die niet helemaal overeen komen. Kast open (zoals al gezegt) en tafelventilator op z'n hardst in de kast blazen. Dat zou wat betreft het temperatuurprobleem uitsluitsel moeten geven)
enuhh... voor de rest... de standaard checkjes eens runnen. Zet vannacht eens een uurtje of 8 orthos aan, kijk eens of dat problemen geeft, Daarna memtest proberen kijken of je geheugen nog goed is. Voltages checken in je bios (of 3.3 ook echt 3.3 is, en niet meer dan 10% afwijkt), kijk eens naar de temperatuur van je northbridge, pc ontstoffen...

zie maar,

Groet, Maarten.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

Ik heb de temperaturen gecheckt en die zitten zo rond de 40-50 graden, dus volgens mij zit het met de temepratuur wel goed. Ook heb ik alles even ontstoft. De kaart is inderdaad ook niet overgeklokt. het geheugen is ook nog allemaal goed.

Ben nu orthos aan het runnen, maar tot nu toe nog geen problemen.

Ik weet niet hoe je precies je voltages moet checken, zou je dat wat verder kunnen uitleggen. Kan het voltage dan veranderen zonder dat je ervan af weet? Hij heeft het eerst goed gedaan dus als dat niet zomaar kan veranderen is dat ook niet het probleem denk ik.

En tja. als het door een brakke kaart komt is het flink balen ik moest toen ik hem kocht (julli 2006) flink in de buidel tasten voor dat ging, volgens mij zat er twee jaar garantie op, maar het nadeel is dan weer dat ik mijn pc een paar weken kwijt ben of niet kan gebruiken, want een echt goede vervanger voor de 7900GTX heb ik niet.

Ik heb er ook al aangedacht om mijn hele systeem opnieuw te instaleren zodat ik dan in ieder geval weet dat het niet een software matig probleem is. Maar na de antwoorden die ik gelezen heb denk ik niet dat het veel zin zal hebben.

Verwijderd

wat draai je vista of xp,want in de tijd dat ik de 7900gt nog had had ik ook last van artifacks in spellen ,en als ik xp draai[dual boot] dan had ik nergens last van

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:16:
wat draai je vista of xp,want in de tijd dat ik de 7900gt nog had had ik ook last van artifacks in spellen ,en als ik xp draai[dual boot] dan had ik nergens last van
Ik gebruik xp nog
Pagina: 1