Toon posts:

Na reboot geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn ogen een wat vreemd probleem. Het volgende:

Vandaag een HTPC behuizing en een MSI 2400pro gekocht. in elkaar gezet met de rest van mijn HTPC systeem (core 2 duo e4300, 2GB kingston valueram ddr667, asus p5b-e bordje, coolermaster igreen 430 watt voeding)

Probleem: 1e x booten ging goed. pc een reboot gegeven en toen bleef mijn beeld zwart. stekker uit de voeding en even wachten. stekker er weer in en ik heb weer beeld.

Wat heb ik al geprobeerd: e4300 uit mijn desktop erin gestoken, zelfde verhaal. geheugen (geil 2gb ddr667 erin getoken uit mijn desktop, zelfde probleem. videokaart uit mijn desktop x1950 pro erin gebouwd en probleem was weg. alles weer terug gebouwd, zelfde probleem.

videokaart (de msi 2400) in mijn desktop gedaan (e4300, geil 2gb ddr667, gigabyte 965p ds3, levicom 520 watt voeding) zeflde probleem. ook na reboot beeld zwart.

daarnaast heeft mijn p5b in het geval van de configuratie met de x1950 ook het probleem dat hij soms meld dat hij geen bootbaar medium kan vinden. stekker er even uit en weer opnieuw starten en dan doet ie het weer.

Ik zit hier letterlijk met mijn handen in mijn hoofd omdat ik echt niet snap waarom het na een reboot fout gaat, heeft iemand hier nog tips voor mij?

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Zou heel goed een voeding probleem kunnen zijn. Post even hoeveel A er voor de 12V beschikbaar is. Soms staat er op de voeding iets als 12V1 en 12V2 etc. post ze dan allemaal. Als er ook een totaal wordt gegeven voor de 12V rail noem die dan ook even.

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me heel erg sterk gezien de x1950 erin wel werkt, en die een extra voeding aansluiting nodig heeft. de 2400 heeft dit niet. +12v1 = 19A, +12v2 = 19A, +3.3 = 25A, +5 = 20A, +5v sb = 3.5A.

Ik zal het nog even proberen met de levicom 520 watt voeding. deze heeft de volgnde waardes:
+ 5v = 30A, +12v = 34A, +3,3v = 28A, +5v vsb = 2A

ps. er zit verder maar 1 hdd aan gekoppeld, geen dvd speler of iets dergelijks.

EDIT: zonet met de levicom 520 watt voeding getest, zelfde resultaat. 1e keer opstarten gaat goed, reboot en het beeld blijft zwart.... vaag hoor.

BIOS heb ik ook al een aantal maal gereset. dit ook helaas zonder resultaat. Voordat ik de nieuwe videokaart heb gehaald eerst even met een matrox PCI videokaartje gedraaid, dit ook zonder problemen. wel heeft hij 1x eerder toen de melding gegeven over bootable media.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 21:42 ]

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Ik had hetzelfde probleem met mijn pc (maar minder regelmatig), het was opgelost door de juiste snelheid en timings van mijn RAM in het BIOS in te stellen. Kijk eens of die goed staan.

Verwijderd

Topicstarter
Whut?! schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:42:
Ik had hetzelfde probleem met mijn pc (maar minder regelmatig), het was opgelost door de juiste snelheid en timings van mijn RAM in het BIOS in te stellen. Kijk eens of die goed staan.
dat praten we over het werkgeheugen neem ik aan? deze staat correct ingesteld. ook met mijn andere modules (GEIL) hetzelfde probleem.

begin steeds meer te denken aan een onderdeel van de videokaart die niet tegen een reboot kan :/
Als het zo doorgaat van het weekend maar ruilen voor een 8500 GT.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee wat ik nog kan proberen?
anders gaat deze kaart retour dit weekend (samen met dat rampzalige microsoft mce toetsenbord).
Pagina: 1