Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

{Vvraag]Neon Inverter + Hdd

Pagina: 1
Acties:

• Zer0cool12342
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11 21:37
Heej ik heb net 2 nieuwe hdd's binnen maar nou word de ruimte toch beetje minder in me case. maar nou ik mijn vraag ik heb 1 Neon Inverter en die licht nu boven op een hdd maar de inverter is nog uit omdat ik niet cker weet of ik me hdd hier stuk van gaat? door straling ofzo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die inverters zijn afgeschermd, dus je hoeft je niet al teveel zorgen te maken. Zorg er alleen voor dat die dingen niet te heet worden, doorbranden doen ze namelijk redelijk makkelijk ;)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Sinds waneer zijn invertors afgeschermd? Dat plastic kapje houdt niks tegen.

Harde schijven zijn prima afgeschermd ja, maar invertors nier ;)

@TS: Geeft geen enkel probleem, het hdd rekje/de hdd's zelf houden het 100% tegen, en zelfs al zouden ze dat niet doen geven de electromagnetische velden geen beschadigingen aan de hdd of de data. Wel zorden dat je 'm een beetje van PATA kabels (die oudere dikke, als je ze uberhaut nog hebt) vanaf houdt, die kunnen niet zo goed tegen de straling (niks permanents, maar kan voor rare vastlopers zorgen. Idem met het moederbord. Paar cm is al meer dan genoeg.

Over het algemeen, kabels paar cm van de invertor af laten (liefst ook van de ccfl(neon) kabels en de ccfl's zelf) en niet op een print monteren en het gaat prima.

• Zer0cool12342
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11 21:37
Nee kheb alleen Sata kabels lopen maar hij licht er boven op ;) naja kga et zo proberen tis toch een oudere schijf met minder belangrijke data ;) maar toch bedankt !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SA007 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:42:
Sinds waneer zijn invertors afgeschermd? Dat plastic kapje houdt niks tegen.

Harde schijven zijn prima afgeschermd ja, maar invertors nier ;)
Hmm, de laatste inverter die uit elkaar sloopte had wel iets van zooi om de print heenzitten, dacht dat dat gelijk de afscherming was, maar dan heb ik me blijkbaar vergist.

En als het op electronica aankomt geloof ik jou direct :P

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Ik heb er hier 2 onder de schijven liggen, kan geen kwaad.

High Powered Madness

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Pagina: 1