Game pc - 1200,- euro - Puntjes op de i

Pagina: 1
Acties:
  • 6.957 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag tweakers,

Voorwoord:
Ik ben van plan een perfect game systeempje te halen voor niet al te veel geld. Ik ben onderanderen van plan crysis op redelijke settings op 1680x1050 te gaan spelen dus dat vraagt nogal wat.

Oke wat ik in gedachte had:

Kast
Ik denk dat ik voor de coolermaster mystique 631 ga, maar daar twijfel ik nog over enkele aanraders zijn welkom :)

Cooler Master Mystique 631, Zwart € 95,58

voeding
600 wat lijkt me voldoende, een mooie modulaire en stille voeding van een A-merk als Zalman lijkt me perfect:

Zalman ZM600-HP, 600 Watt, Retail € 110,40

Moederbord
Hier zit ik echt nog zwaar over te twijfelen, van wat ik allemaal heb gelezen bleek dit een heel redelijk bord te zijn. Maar zoals ik al zij advies bij dit punt is welkom :)

Asus P5K-E/WIFI-AP,Retail € 169,86

Processor
Ik ga hier voor een quadcore, ik denk dat ik daar nog wel een tijdje mee vooruit kan. En hij is zeer gunstig geprijst, ik weet nog wel dan ik 8 maanden geleden 320,- euro voor mijn E6600 betaalde..

Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed € 251,03

Geheugen
Nu komen we bij het moeilijkste deel, ik heb extreem slechte ervaringen met geheugen gehad. Ik heb 2 keer een niet goed werkende corsair module ontvangen met ontzettend veel BSOD's en dergelijke. Dus ik wil nu écht goed geheugen hebben, 2GB in dualchannel 800mhz 4-4-4-12 lijkt me goed. Ik hoor het graag als jullie met een bepaald merk goede ervaringen hebben, en mij dat aanraden.

Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, 2x1Gb, DDR2, PC6400, 800 MHz, € 119,48

Videokaart
Ik ga hier voor ati omdat ik goede ervaringen met ati heb, en op dit moment hebben ze een heel goed presterende kaart in handen en al helemaal als je het vergelijkt met het geld wat je er voor betaald. Een goed "Bang-for-the-Buck" gehalte dus.

Asus EAH2900XT/G/HTVDI/512,GDDR3, PCI Express x16, 512MB € 375,29

Hardeschijf
Ik kies voor samsung omdat ik hier ook goede ervaringen mee heb gehad, lekker stil en redelijk snel.
Later koop ik er nog een bij voor raid0 of een raptor, maar dat zit nu even niet in het budget.

Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 65,87

[b] DVD rewriter [b]
Niet echt belangrijk maar het hoort er wel bij, ik wil graag een sata aansluiting hebben om eindelijk van die belachelijk brede kabels af te zijn.

Asus DRW1814BLT, Serial ATA150, Zwart, Retail € 30,93

Floppy
Altijd handig en voor die 10 euro hoef je ook niet moeilijk te doen, maar ik vroeg me af: zijn er ook floppy's met s-ata150 aansluiting? zo niet dan neem ik deze:

TEAC 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader, Zwart € 24,60

Laatste woorden en vragen-opmerkingen:
Ik denk dat dit hét pérfécte systeem is voor dit geld, het subtotaal is namelijk: € 1243,04

Al de vragen/opmerkingen/adviesen en kritiek puntjes zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Wat is er nu anders in CSL?. Dit soort boodschappenlijstjes zijn niet meer de bedoeling (zijn ze ook nooit echt geweest, maar dat terzijde) :)

Verder wel aardig systeempje ;)

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 21-07-2007 20:33 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Lijkt me een erg mooi uitgebalanceerd systeem. Alleen zou ik persoonlijk de volgende 2 onderdelen anders doen.:

Moederbord:

GigaByte GA-P35-DQ6 .

Dit omdat uit de review in het Hardware.info magazine deze veruit als beste uit de test komt (beste overclock bord en zeer goed onboardgeluid (ALC889). Daarnaast blijkt de Asus P5K serie opvallend onzuinig te zijn uit die review.

Geheugen is een goede keuze maar ik zou de voorkeur geven aan een setje van TEAM (extreem) of Crucial (BallistX).

Eventueel zou je er voor kunnen kiezen een Creative X-fi Gamer bij te kopen. Die heeft echt het beste geluid dat je je maar kunt wensen.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

Je bent al vaak genoeg gewezen op 'verkeerde' topics, op geen FAQ's lezen e.d. Nu doe je dat wéér niet. Het is een kleine moeite om eerst even het CSL Beleid door te nemen alvorens je een topic start. Dit geldt overigens ook voor alle andere subfora.

Dicht dus.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.