Toon posts:

Linux op telefoon/pda

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag zelf eeen telefoon flashen naar linux toe, bij voorkeur naar opie of GPE.
Nu wil ik natuurlijk dat een aantal dingen het in ieder geval doen

- bellen, en gebeld worden
- sms
- email (gprs/wifi)
- agenda/contactpers. liefs icm syncml client 1.1

Ik heb zelf een htc wizar/qtek 9100, helaas zijn ze bij deze nog niet zover.
Heeft er iemand ervaring met een toestel wat dit kan, en waar ik linux kan booten, bij voorkeur met Haret
http://handhelds.org/moin/moin.cgi/HaRET

Laat weten of zoiets al goed is om dagelijks te gebruiken, en wat je ervaringen zijn en wat werkt bij je toestel

richard

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
zelfs telefoons die standaard linux draaien zijn op een hand te tellen en komen voornamelijke uit in japan

zelf flashen lijkt me helemaal een lastig verhaal

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
hier is nog een mooie link op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=CUy_mUsGjRU

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Je kan deze telefoon proberen zelf te programmeren: Neo1973 / Openmoko en binnenkort komt Motorola met een paar nieuwe modellen die op Linux lopen, misschien dat je daar de software van kan aanpassen na diep genoeg vroeten.

Succes :)

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Grappig, ik ben hier ook al de hele avond naar aan het googlen.

Zelf ben ik ook op zoek naar een PDA/Smartphone die goed samenwerkt met linux, en waar er wat van homebrew mee kan gedaan worden.

Maar helaas bestaat zoiets blijkbaar niet. Ik denk dat ik mij maar een DS Lite ga aanschaffen samen met de R4DS, kan je ook organizer op zetten, wifi, linux, etc... Enige dat niet kan is telefoneren/sms-en.

Ik hou dit topic in de gaten

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 14:53
deze telefoon van Trolltech is al een keer eerder op de frontpage geweest, maar is ook nog wel even interessant om te posten.

Zelf zit ik er ook echt op te wachten tot het mogelijk is om zelf iets te installeren en gebruiken voor bijvoorbeeld sms, mail, agenda en webbrowser. Je kan wel van die java software installeren, bijvoorbeeld als browser opera, maar veel toegangsfuncties roepen altijd de standaardbrowser op.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik momenteel heb kunnen vinden is de HTC Universal , een waar veel bij werkt, zie status page hieronder, en oon de screenshots

http://www.handhelds.org/moin/moin.cgi/Universal

Verwijderd

V&A aangeboden: Motorola E680

Deze in V&A?

Is weliswaar niet flashen, maar tis wel een begin (pda met linux :p)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 10:28 ]

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:54
Ik heb ook een MDA Vario / Qtek 9100 / HTC Wizard en heb door de handleidingen op Linwizard linux kunnen starten.
linwizard-0.1.4.tar.gz draaide bij me redelijk: wil soms niet in de bootsequence komen, x kan op gestart worden met een aantal leuke test programma's.
Maar er mee bellen en de rest,..ho maar.

Verwijderd

Topicstarter
Nu vraag ik me af of het iemand op de HTC Universal /mda pro/qtek9000 al geprobeerd hieft met die link hierboven. Of dat iemand het kan testen, je oeft het niet te flashen dus.

ik ben benieuwd

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:54
Bij http://gnulinux.biz/files//Universal/ vind je een aantal bestanden hiervoor.

[ Voor 12% gewijzigd door freyk op 22-07-2007 14:22 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

sus

is druk :+

Naar aanleiding van dit topic heb ik sinds gisteravond Opie 1.2 werkend op mijn HP iPaq 2210 (de h2200). Ik moet wel via haret.exe starten, maar dat is normaal gesproken maar een eenmalige actie.

Alles werkt tot nu toe perfect, ook internetten via gprs (via bluetooth naar mijn mobiel, perfect).

Zit ik alleen met 1 ding, daar kom ik (nog) niet helemaal uit. Ik wil nu natuurlijk mijn pda gaan synchroniseren met Evolution. Dus, ik heb multisync geinstalleerd, samen met de plugins voor opie en evolution. Alleen, de PC en de PDA zien elkaar totaal niet. dmesg geeft niets wat ook maar lijkt op een PDA, idem met /proc/bus/usb/devices... Misschien iemand een idee :?

* sus zoekt ondertussen ook verder

[edit]
Wel er bij zetten wat het probleem is :P

[edit 2]
Inmiddels heb ik een groot deel verder werkend, ik kan nu via mijn cradle een netwerk-verbinding opzetten tussen mijn PDA en de rest van het netwerk. Ik krijg ook keurig een IP toegewezen vanaf de router, heck deze edit doe ik vanaf mijn PDA _/-\o_
Nu mag een sync ook geen probleem meer wezen.

Top actie, dit topic!

[ Voor 30% gewijzigd door sus op 23-07-2007 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
de ipaq 2200 heef geen telefoonfunctie, want dat mis ik..

Ik begrijp dat de htc magician (qteks s100) ook goed moet werken, dus als iemand hier ook eens mee kan testen. Zeker het bellen interesseert mij ook.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

sus

is druk :+

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:39:
de ipaq 2200 heef geen telefoonfunctie, want dat mis ik..

Ik begrijp dat de htc magician (qteks s100) ook goed moet werken, dus als iemand hier ook eens mee kan testen. Zeker het bellen interesseert mij ook.
klopt, maar daar heb ik dan ook een gewone telefoon voor :+
* sus is nog altijd blij met linux op zijn pda
Pagina: 1