[USB & TWEAKING] USB aansluiting als LAN?

Pagina: 1
Acties:

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:44
Goedendag beste medeTweakers,

Ik hoop dat dit het juiste topic is.. ik zat te twijfelen tussen Tweaking, Electronica en Netwerken..

Ik heb al een tijdje een slimline server draaien van het merk Nagasaki (MS-2100)
Maar ben nu van plan een beetje ermee te gaan spelen.. ik wil hier namelijk een usb-driven mini pc van maken
Het beestje loopt op 5V gelijkspanning heeft alle uitgaande poorten die een gewone PC ook heeft en een 40 gb harddisk.. loopt op win2000 en heeft 2 usb 1.1 poortjes
Nu is mijn vraag.. is het mogelijk om deze op de USB interface (5v) te laten draaien en via dezelfde USB data te laten overbrengen alsof het een LAN is?
Zo niet, zijn er nog alternatieven om hetzelfde te bereiken?

Ik bouw rare dingen.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

bedraad bedoel je neem ik aan, anders kan je gewoon een wireless netwerkkaartje erin steken lijkt me. Of denk ik te simpel?

Edit:
Bedraad kan ook simpeler dan ik dacht:
1e hit op Google levert deze al op:
http://nl.gizmodo.com/2006/08/11/usb_lan.html

[ Voor 35% gewijzigd door MaikelG op 21-07-2007 19:55 . Reden: info toegevoegd ]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:44
MaikelG schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:53:
bedraad bedoel je neem ik aan, anders kan je gewoon een wireless netwerkkaartje erin steken lijkt me. Of denk ik te simpel?

Edit:
Bedraad kan ook simpeler dan ik dacht:
1e hit op Google levert deze al op:
http://nl.gizmodo.com/2006/08/11/usb_lan.html
Sorry voor te weinig info, dit is indd te simpel :P ik wil als stroombron de USB adapter gebruiken, en zo mogelijk dezelfde usb-link gebruiken om te communiceren.. met mijn PDA kan het in ieder geval, dus ik zou het best cool vinden als ik zo kan doorlinken met mn server

Ik bouw rare dingen.