Toon posts:

DVD-Rom opent niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week mijn laptop(acer aspire 9104 wlmi) teruggekregen uit RMA van Acer. Er zit een nieuw mobo in en hij werd eens helemaal nagekeken. Nu heb ik vandaag gemerkt dat mijn DVD--RW niet meer opent. Hij wordt wel nog weergegeven in windows en functioneert volgens apparaatbeheer correct. Nu heb ik geen zin om hem weer een dikke week kwijt te zijn (vorige keer duurde het 6 werkdagen) aangezien ik hem nodig heb voor mijn herexamens.

Daarom mijn vraag: kan het zijn dat het toch aan iets van de instellingen ligt? Of is het (zoals ik denk) een probleem van een kabeltje dat de hersteller niet heeft ingestoken.

de laptop is dus een Acer Aspire 9104 Wlmi
P-M 760
512 MB
80 GB harde schijf
IDE Controller :Intel Corporation 82801FB (ICH6) Ultra ATA Storage Controller
PIONEER DVD-RW DVR-K15RA

ook pc-wizard herkent de drive

Iemand een idee?

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-02 11:44
Al geprobeerd om via windows dat ding open te krijgen?

• diebobo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-02 13:30
Zit er geen gaatje aa de zijkant waar je bv een paperclip in kunt steken ?? Normaal is dat zon gaatje waarbij als alllllles t niet meer doet m toch mechanisch mee kan open krijgen ..

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

- Laptop volledig afschakelen en terug opstarten
- "Eject" via Windows kiezen
- DVD drive even aandrukken
- Onderop je laptop kijken, daar zit als het goed is wel een schuifje om je DVD drive los te drukken. Vervolgens even terugsteken. *

* Het kan zijn dat er meer onderdelen losgehaald dienen te worden hiervoor; dit verschilt per laptop.
Bij mijn noname Green 732 laptop moet ik zelfs het toetsenbord loshalen, bij mijn IBM Thinkpad T22 alleen een extra schroefje, en bij mijn Acer TravelMate 4001WLMi kon ik hem zo losklikken.

Verwijderd

Topicstarter
dit voorgaande al geprobeerd, er is geen mogelijkheid om de dvd-drive eruit te krijgen zonder hem open te schroeven. Het wordt dan maar terug opsturen naar acer