Playstation 3 op Acer X222W

Pagina: 1
Acties:

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 16:44
Ik probeer op de Acer X222W een playstation 3 aan te sluiten door middel van een hdmi - dvi kabel.

Als ik dit heb aangesloten zie ik (op normale tv) Er is een hdmi compatibel gevonden wilt u video en geluid daar naartoe sturen?

Ik haal de kabel naar mijn gewone tv er uit en klik op ja. Dan zegt mijn monitor Input not supported.

De monitor heeft dvi met hdcp. En dat is een vereiste om een ps3 op een tft monitor aan te sluiten.

Ik heb al gezocht met google maar kom daar mijn antwoord niet tegen. Naar mijn inzien zou het op deze monitor moeten lukken.

Doe ik iets fout of is er een ander probleem?

edit:

Dom van mij. Die monitor kan natuurlijk geen 576i aan. Ik heb hem ingesteld op 720p en nu werkt het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door rickhansen op 21-07-2007 19:55 ]

Verwijderd

misschien kan het liggen aan Video EN GELUID. ik weet niet hoe dat geregeld is maar als dat bijde over 1 en hetzelfde draadje gaan kan je monitor zeggen van hey dit klopt niet ik kan geen geluid ontvangen hiervoor heb ik een audio jack portjes naast deze port zitten.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 09:24
Had je ook niet bepaalde signed hardware nodig, om het kopieeren van films te voorkomen (opdat je hem niet aan een dvd-recorder aansluit)? Of is dat dat HDCP wat je noemt?

Verwijderd

hoi, is het je inmiddels al gelukt? ik heb namelijk ook een x222w, en ben benieuwd of de PS3 nou inderdaad compatibel is met het scherm mbv HDMI naar DVI kabels. dankjewel

• WhosYaDaddy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 09:15
OK, hetgeen ik gevonden heb ondertussen is dit:

De X222W (als hij wordt aangesloten via een HDMi to DVI kabel) geeft deze fout : "input not supported".
Das logisch, want de Acer ondersteunt geen 576i resolutie. 720p ondersteunt hij wel, maar die staat niet standaard aan, dus of iemand moet een HDTV hebben, en het ff instellen, (1080p en i afvinken denk ik), waarna het eeuwig blijft werken (tot de volgende update of reset), of er zou iemand de toetsencombinaties moeten posten, waarna men het blind kan doen.

Of mis is iets?

edit: Laat maar : instellen op een HDMI HD TV of iets dergelijks, en dan op 720p zetten (576 uitvinken), en terugwandelen naar je Acer.

[ Voor 11% gewijzigd door WhosYaDaddy op 02-01-2008 11:08 ]