Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ethernet/telefoon stopcontact

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• immoreel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-07-2011
Weet iemand waar ik online een inbouw wandcontactdoos met een telefoon en een ethernet aansluiting kopen kan? Dus twee uitgangen in een wcd , eentje telefoon en eentje ethernet.

Bvd

Immo

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Elke willekeurige bouwmarkt? En waarom wil je dit online doen? Dan betaal je relatief toch veel te veel aan verzendkosten?

[ Voor 62% gewijzigd door Roamor op 21-07-2007 19:10 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50
Wat je zou kunnen doen, een dubbel RJ-45 inbouw kopen, RJ11 past namelijk "Gewoon" in een RJ-45 aansluiting.

My favorite programming language is solder.

• immoreel
Nou elke bouwmarkt valt eigenlijk wel tegen....

Hubo, karwei, nope niet degene bij mij in de buurt...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Puch-Maxi schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:12:
Wat je zou kunnen doen, een dubbel RJ-45 inbouw kopen, RJ11 past namelijk "Gewoon" in een RJ-45 aansluiting.
Inderdaad. Ik ga er ook vanuit dat een dubbele RJ 45 geen probleem moet zijn voor een bouwmarkt.. Ga anders even langs een technisch installateur en vraag of je even een setje kan kopen.

Normaal is het namelijk geen complete set. De connectors zelf worden los van de rest verkocht.

• immoreel
k. tx...

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
hornbach heeft die shit zeker

Lekker belangrijk

Verwijderd

Hornbach idd. Plus gelijk alle bekabeling, krammetjes, pijpwerk, alles.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 13:17
Ter info: RJ11 + RJ45/cat5 in één bestaat op zich zover ik weet niet, maar de meeste merken hebben dubbele 'lege' wandcontactdozen, waar dan 2 connectors naar keuze (rj11, RJ45 in verschillende soorten: cat, shielded/unshielded, ...) ingestoken kunnen worden en is bij iedere elektriciteits-groothandel (sommige groothandels leveren ook aan particulieren voor dingen die niet gewoon in de brico te vinden zijn) te vinden...

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
hier op het werk hebben we gewoon aparte kabeltjes voor rj 45 naar rj11 telefoon en dan gewoon de middelste 4 pinnen gebruiken. werkt feilloos

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ls470 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:29:
Ter info: RJ11 + RJ45/cat5 in één bestaat op zich zover ik weet niet, maar de meeste merken hebben dubbele 'lege' wandcontactdozen, waar dan 2 connectors naar keuze (rj11, RJ45 in verschillende soorten: cat, shielded/unshielded, ...) ingestoken kunnen worden en is bij iedere elektriciteits-groothandel (sommige groothandels leveren ook aan particulieren voor dingen die niet gewoon in de brico te vinden zijn) te vinden...
Datainstallaties worden eigenlijk altijd gewoon met RJ45 en Cat5e kabel gemaakt en de data contactdozen bevatten dan RJ45 connectoren. In de patchkast bepaal je dan wel wat voor telefonie gebruikt wordt en wat voor data (computers e.d.). Zoals al eerder gezegd kan je gewoon een RJ11 stekkertje in een RJ45 aansluiting steken. Zeker omdat alles straight gepatch wordt en het dus niet uitmaakt welke draden je wel en niet gebruikt. (Je gebruikt alleen de middelste 2 inderdaad) Moeilijk doen met verschillende connectoren in een contactdoos is alleen maar lastig.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 13:17
Ik vind het eerder omgekeerd: als je een RJ11 en een RJ45 connector naast elkaar hebt zie je direct waar wat inmoet en zul je de telefoon niet in een netwerkstekker proberen te pluggen, maar da's een kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:37

franssie

Save the albatross

Ik heb gewoon een dubbele netwerk kabel vanuit de meter kast naar de woonkamer door 1 buis getrokken aan de oude telefoon kabel. 2x netwerk aansluiting en ik kan nu zelf kiezen of ik er telefoon of netwerk aan hang. Die telefoon stekkertjes (4pin) passen namelijk probleemloos in de netwerk contacten (8pins dacht ik).
Als je overgaat op IP telefonie ook wel handig als de netwerk kabel in het oplaadstation moet...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Inbouw is beperkt bij de Gamma te vinden. 2x RJ45 blijft bij bouwmarkten niet echt uitgebreid aangeboden. Ik ben uiteindelijk bij de electronica speciaalzaak uitgekomen. Ik heb naar een aantal vertrekken in mijn huis 2x cat5e getrokken met zowel in het vertrek als in de meterkast 2x RJ45. Zo kan ik zelf kiezen wat ik op de aansluitingen wil hebben en ben ik ook al voorbereid op IP telefonie. Zoals al gezegd: RJ11-connectoren passen prima in een RJ45-outlet.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Kijk alleen uit dat je CAT5 (of hoger natuurlijk) RJ45 doosjes koopt;in bouwmarkten hangen ook wel de goedkopere ISDN doosjes, maar de kans dat je daarmee je netwerk stabiel in orde krijgt...

• Rum

Rum

the_stickie schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:31:
Kijk alleen uit dat je CAT5 (of hoger natuurlijk) RJ45 doosjes koopt;in bouwmarkten hangen ook wel de goedkopere ISDN doosjes, maar de kans dat je daarmee je netwerk stabiel in orde krijgt...
ISDN doosjes zijn ook nog vaak maar 4 aderig uitgevoerd. Tenminste... Ik kwam bij de praxis ISDN-doosjes tegen waar alleen de middelste 4 aders aan te sluiten waren...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

de dubbele rj45 doosjes die ik bij de Gamma heb gekocht zijn NIET geschikt voor ethernet. Die idioten hebben namelijk vrolijk de 2 connectors doorverbonden ook al zitten er 2 kabelaansluiters op.

• Rum

Rum

TrailBlazer schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:53:
de dubbele rj45 doosjes die ik bij de Gamma heb gekocht zijn NIET geschikt voor ethernet. Die idioten hebben namelijk vrolijk de 2 connectors doorverbonden ook al zitten er 2 kabelaansluiters op.
ISDN dus...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

yep maar ze geven wel vrolijk de pinout voor Ethernet erop en dat is dus wel een beetje jammer.

• Rum

Rum

TrailBlazer schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:31:
[...]

yep maar ze geven wel vrolijk de pinout voor Ethernet erop en dat is dus wel een beetje jammer.
Niet een beetje... ;-)

Ik snap het niet helemaal van de bouwmarkten. Is deze markt dan zo beperkt? Tja, misschien is het ook echt alleen voor de hobbyist. Veel mensen willen geen kabels meer, draadloos is veel handiger voor veel mensen.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-11 13:01
Houd er wel rekening mee dat als je een rl11 stekker in een rj45 aansluiting gebruikt deze aansluiting stuk kan gaan....... (pin 2 en 7 buigen naar buiten)

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:06
www.conrad.nl moet dit ongetwijfeld hebben. Zoek daar maar eens naar RJ45. Mocht je het zakelijk kunnen aanschaffen dan kan je ook de Technische Unie proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door marccom op 28-07-2007 15:13 ]

Whoop!

Verwijderd

Als ik mijn telefoonaansluiting (telefonie via de kabel) via het netwerk wil laten lopen, hoe kan ik dan meerdere telefoons aansluiten. Kan ik dat doen via een normale switch of moet daar iets aparts voor komen?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Ik heb inbouwplaatjes en rj45 en rj11 connectors van Leviton (QuickPort):

http://www.leviton.com/OA...tion=10487&minisite=10028

Werkt perfect en kun je bedraden zoals je zelf wilt (heb zelf plaatjes met 6 connectors (2 telefoon + 4 ethernet)

Ik weet alleen niet waar je ze kunt vinden in Nederland

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Guru Evi schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 05:35:
Ik heb inbouwplaatjes en rj45 en rj11 connectors van Leviton (QuickPort):

http://www.leviton.com/OA...tion=10487&minisite=10028

Werkt perfect en kun je bedraden zoals je zelf wilt (heb zelf plaatjes met 6 connectors (2 telefoon + 4 ethernet)

Ik weet alleen niet waar je ze kunt vinden in Nederland
Dat spul ziet er mooi uit, maar eens op zoek waar dat te krijgen is in Nederland.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 10:19

Pogostokje

* twiet *

Stop liever geen RJ11 in een RJ45 aansluiting, je kan daarmee de aansluiting beschadigen (buitenste pinnetjes worden door de rand op het te kleine RJ11 plugje omgebogen).
Knijp gewoon aan je telefoonsnoer een RJ45 plugje en gebruik de middelste twee aansluitingen. Op die manier kan je later ook nog zonder problemen een ethernet of ISDN kabel in dat gat steken. Het staat bovendien ook netter, twee dezelfde connectoren naast elkaar.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1