Linkerkanaal van mijn Marantz SR5400 kraakt

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Beste Got leden,

Al geruime tijd maak ik gebruik van een voor mijn doen heerlijke home cinema set, bestaande uit:

- Marantz SR5400 AV receiver
- Marantz DV4610 dvd speler
- Klipsch Synergy F-1 vloerstaanders
- Klipsch SC1 center speakers
- Bang & Olufsen P45 rears
- Samsung 26r41 26" TFT

Nu hoor ik ineens, sinds een week een kraak in de hogere frequenties uit het linker front kanaal.
Het is niet de speaker, aangezien ik de linker met de rechter heb verwisseld en het dan nog steeds uit het linker front kanaal hoorbaar is.

Ik heb de Marantz SR5400 AV receiver opgenschroeft, stofvrij gemaakt en belangrijke delen ingespoten met daarvoor bestemde contact spray.
Het euvel is echter NIET verholpen.

Ik wil nóg geen nieuwe receiver...
Snik...

Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen?

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:15
Heb je de kabels van de speaker naar de receiver als eens nagekeken deze willen kraken ook wel eens veroorzaken dus ff vervangen of omwisselen met die van een andere speaker

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Is het bij iedere opname of een specifieke opname? Ik heb dit euvel wel eens gehad bij mijn B&W LCR600 center ICM met marantz. Ik kwam erachter dat het aan de slechte rips van dvd's lag.

Probeer eens een CD met veel hoog te draaien en kijk of je het dan nog hoort.

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik weet niet hoe het mogelijk was, maar het heeft aan de digitale coaxiale kabel gelegen!
(Hoe kan nou via een digitaal kabeltje enkel de linker front zijde belabberd klinken.

Maargoed ik ben er bij toeval achter gekomen. Ik kwam in een verzameling kabels een mooie Oehlbach korte coaxiale kabel tegen die ik tussen dvd speler en receiver heb geplaatst ipv een goedkoper ander kabeltje.

Plots was het geluid weer goed...
Raar, maar waar.
Gelukkig maar!

Bedankt voor het meedenken en de postings!