Toon posts:

X1900 XT Driver crash bij gebruik ATi Overdrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer ik mijn graka stress (game/Overdrive Automated Clock Config) terwijl de Core Clock hoger staat als 620, krijg ik na een tijd (bij de Overdrive config als hij een stap hoger wil dan 641 MHz) een zwart scherm, met daarna de melding dat VPU Recover mijn driver heeft hersteld.

Heb dit probleem al een aantal maanden, maar nu met games zoals Colin McRae DiRT (e.a.) zou ik toch graag iets meer willen dan pakweg 620 MHz. Aan de temperatuur ligt het niet, aangezien die (bij de crash rond de 65 - 70 graden ligt (overdrive-tool) en als ik game kan hij (zonder te crashen) tot makkelijk 87°C gaan. Weet iemand aan wat dit kan liggen?

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-07 10:31

Fixer

FP ProMod
Misschien een driver conflict. In dat geval kun je met
Driver Cleaner wel wat beginnen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Driver Cleaner hielp niets, toch bedankt.... iemand anders?

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 18:28

Kortfragje

......

Download ati tray tools, ik heb ook een x1900XT en ik heb uitgevonden dat als je wil overdriven het handig is je fan net wat harder te laten draaien.

Met tray tools kan je via het tabje overdrive de fan speeds harder laten draaien, ik heb 50 graden 50 % en bij 65 graden al 100%... kan nu met overdrive (ook aanwezig in tray tools) makkelijk op 650 VPU en 750 Mem draaien stabiel..

(dan loopt DiRT best ok eigenlijk... ;) )

[ Voor 0% gewijzigd door Kortfragje op 22-07-2007 14:05 . Reden: typo ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Topicstarter
Kortfragje schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:04:
Download ati tray tools, ik heb ook een x1900XT en ik heb uitgevonden dat als je wil overdriven het handig is je fan net wat harder te laten draaien.

Met tray tools kan je via het tabje overdrive de fan speeds harder laten draaien, ik heb 50 graden 50 % en bij 65 graden al 100%... kan nu met overdrive (ook aanwezig in tray tools) makkelijk op 650 VPU en 750 Mem draaien stabiel..

(dan loopt DiRT best ok eigenlijk... ;) )
ik graak nu (met ATiTool) op 638 zonder crash. Ik heb ook geen fan meer maar een waterblokje erop. Het is dan ook niet zozeer een kwestie van temperatuur (heb hem al meerdere keren laten draaien @ 680 (core) en 770 (mem) zonder crash, 3 uur straight. Temperatuur ging tot 89 °C. Met ATi CCC Overdrive, standaard drivers.)

for the record: ik dacht eerst dat het aan de gemodde (Omega) drivers lag, blijkbaar dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer eens te OC'en met Rivatuner. Ik heb zelf ook een X1900XT met waterkoeling en ik kan zonder problemen draaien op 655MHz core zonder iets aan het voltage te doen.

Verwijderd

Topicstarter
nope... en na een half uurtje NFS:Carbon crashed mijn driver ook (core @ 638 MHz). Bij core 620 MHz niet. Dus ik ben bang dat mijn core maxed is...
Pagina: 1