Is er een verschil in PS2 naar USB adapters?

Pagina: 1
Acties:
  • 10.224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een PS2 adapter voor mijn toetsenbord om deze op de USB poort van mijn Mac Mini aan te sluiten.

Zit er verschil tussen deze twee volgende adapters?

Afbeeldingslocatie: http://clickykeyboard.com/2006/purple_usb.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.firefold.com/images/products/USB-PS2-MF-ADAPT-GRN_Small.jpg

Het gaat mij specifiek om het aansluiten van een tobo en geen muis.

Ik heb nl.een volledig grijze ps/2 naar USB converter gekocht en deze doet het dus niet op mijn tobo. De Mac Mini herkent geen tobo hiermee.

Afbeeldingslocatie: http://i24.ebayimg.com/03/i/000/a9/cf/5a6a_1_b.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 21-07-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102516

Ha, nog iemand die hier last mee heeft. Mijn iBook herkent ook geen toetsenbord en/of muis, als ik mijn verloopkabeltje aansluit. Goed, dat is om van 2 PS/2's naar 1 USB te gaan, maar toch. Na lang zoeken en fora door te struinen bleek dat het aan die adaptors zou liggen. Sommige hebben daar een extra chip inzitten die de juiste conversie doet. Heb je dat niet, ben je afhankelijk van je muis en de hardware die daar inzit. Mits een fatsoenlijke (dure) adaptor zou alles moeten werken. Garantie hierop kan ik niet geven, ik heb de hele uitleg ook maar van een Duitse site. En uitsluitsel kan ik niet geven, aangezien ik de zoektocht naar een geschikte adaptor heb opgegeven en gewoon een USB KVM-switch heb gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Die kleine dingen zoals op het plaatje zijn voor apparaten die zowel ps/2 als usb kunnen "praten", veel muizen kunnen dat.
Voor ps/2 apparaten heb je bijv. zoiets nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 102516 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:24:
Ha, nog iemand die hier last mee heeft. Mijn iBook herkent ook geen toetsenbord en/of muis, als ik mijn verloopkabeltje aansluit.
Heb je een foto van dit kabeltje?

Om iets specifieker te zijn. Ik wil een HANAHO HotRod Joystick aansluiten op een Mac Mini om in MAME te gebruiken.

De Joystick heeft 2 PSs poorten achter. Een voor een PS/2 tobo die erin gaat en een uitgang waar een PS/2 naar PS/2 kabel uitgaat die je op de PC aansluit. Mame werkt hierdoor met een toetsenbord en als je op de joystick drukt dan druk je als het ware de toetsen van het toetsenbord in.

Afbeeldingslocatie: http://www.retroblast.com/photos/controllers/hotrodcontents.jpg

Hier zie je de joystick en de PS/2 naar PS/2 kabel. Dus het PS/2 tobo gaat in de achterkant van de joystick.

Nu heb ik gewoon even de joystick met de grijze PS/2 adapter aangesloten en die doet het dus niet. Als ik bovenstaande lees dan kan ik een paar dingen doen:

1. een tobo kopen met een PS2 uitgang die USB actief is. Bestaan deze? Meestal zijn het dan toch USB tobo's met een USB naar PS2 adapter? Dan koop ik er zo een dus met USB uit en een PS2 adaptertje eraan.

2. Een actief convertertje kopen van PS/2 inactief naar USB actief.

Optie 3: een paarse adapter kopen maakt niet uit denk ik? Omdat die paarse en groene exact hetzelfde zijn behalve de kleur?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 21-07-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102516

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:21:
[...]

Heb je een foto van dit kabeltje?
Afbeeldingslocatie: http://i2.ebayimg.com/02/i/000/80/44/9e21_1_b.JPG

Alsjeblieft :) Niet zo heel duidelijk, het spijt me. Maar moest je deze dus ergens tegenkomen: niet kopen! Zucht, weer 8 € weggegooid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 102516 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:40:
[...]

[afbeelding]

Alsjeblieft :) Niet zo heel duidelijk, het spijt me. Maar moest je deze dus ergens tegenkomen: niet kopen! Zucht, weer 8 € weggegooid..
Ha,ik was net van plan om voor 3 euro (inc verzending vanuit China) dit te bestellen op ebay:

Afbeeldingslocatie: http://photos.imageevent.com/fineart/ebase99/usb-to-ps2.jpg

Dat lijkt me hetzelfde dus. Maar dat is ook hetzelfde als de versie op alternate toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/r/rdua05.jpg
Dan is er maar een oplossing en dat is een PS2 tobo kopen dat USB capable is. Hoe kom ik hierachter of een tobo dat is?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 22-07-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102516 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:40:
[...]

[afbeelding]

Doet hij het wel op een andere pc dan?
Ik heb 2 merkloze gevallen, die werken prima op een iBook (G4).

Edit:
Ik heb 2x die bovenste (grijze).

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 22-07-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 83328 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:51:
[...]

Doet hij het wel op een andere pc dan?
Ik heb 2 merkloze gevallen, die werken prima op een iBook (G4).

Edit:
Ik heb 2x die bovenste (grijze).
De vraag is: zit er een IC dingetje tussen in het grijze blokje of is het alleen een lus? Als er een IC ding tussen zitten dan maake ie 'em USB capable van en anders lust ie alleen door.
Wat voor tobo heb jij erop aangesloten? Een hele oude of recente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 19:13
Anoniem: 87302 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:46:
[...]
Ha,ik was net van plan om voor 3 euro (inc verzending vanuit China) dit te bestellen op ebay:

[afbeelding]
Ik heb die grijze ook. Er zit daar electronica in die het ps2 signaal omzet in usb. Dat merk je wanneer je hem inplugt en opeens twee Human Interface Devices worden gedetecteerd.
Je bent natuurijk wel afhankelijk van wat er wordt geemuleerd. In dit geval een standaard USB keyboard en muis dus extra toetsen op de keyboard en muis zullen waarschijnlijk niet werken. Het enige vreemde wat ik zelf bij deze heb gemerkt dat het soms 'vastloopt' en je laatste toets continu wordt doorgestuurd totdat je weer een toest indrukt.

Als het goed is zou zo een moeten werken bij jou als je joystick gewoon keyboardsignalen doorgeeft. Dat grijze adapterje dat je hebt gebruikt is gewoon een verloopstukje zonder ingebouwde elektronica. Niet gek dus dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:05:
[...]

De vraag is: zit er een IC dingetje tussen in het grijze blokje of is het alleen een lus? Als er een IC ding tussen zitten dan maake ie 'em USB capable van en anders lust ie alleen door.
Wat voor tobo heb jij erop aangesloten? Een hele oude of recente?
Er zit een ic in het blokje.
Doorlussen zou onmogelijk zijn, er kan maar 1 apparaat tegelijk aan een usb poort hangen.
Er heeft vanalles aangehangen, van een oud toetsenbord met een grote DIN connector tot een barcode scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 83328 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:36:
[...]

Er zit een ic in het blokje.
Doorlussen zou onmogelijk zijn, er kan maar 1 apparaat tegelijk aan een usb poort hangen.
Er heeft vanalles aangehangen, van een oud toetsenbord met een grote DIN connector tot een barcode scanner.
jona / real / arandil, thanks, dan ga ik zo eentje bestellen. Ik krig hem dan over een weekje binnen dan post ik mijn resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn USB adapter binnen en alles werkt nu. Dat 3 euro ding uit China was inderdaad de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ac3247
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-03 22:01
Vraag aan David Gilmour :
heb je onderstaande ps2-to-USB werkzaam gekregen?
Ik heb werkzaam een 'Starview KV-switch' (allemaal ps2-aansluitingen)
en zoek een adapter die hem laat werken met een ASUS P5KC (die wel een
ps2 toetsenbord-aansluiting heeft, maar voor de muis enkel een usb-aansluitng).
Ik zou graag willen weten waar je hem besteld hebt...

Bedankt alvast voor een reaktie...

Afbeeldingslocatie: http://photos.imageevent.com/fineart/ebase99/usb-to-ps2.jpg

MvG ac3247
Pagina: 1