Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eerste casemod, een paar vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo iedereen

Ik ga binnenkort beginnen met mijn eerste casemod, maar ik wil ff zekerheid en heb nog een paar vraagjes:

-Ik ga nieuwe fans toevoegen, maar ik vraag me af of ik genoeg aanknopings punten heb, want ik zie maar twee aanknopingspunten die op elkaar lijken (Wit met 3/4? staafjes idngen op mijn moederbord), waarvan er eentje door een fan is ingenomen, is het mogelijk om een splitter daarop te zetten om er meer te krijgen, of iets van een "bay?"
-hoe kom ik er achter of de voeding voldoende is?

Mijn plan was dus om 2 extra 80x80 mm blauwe led fans toe te voegen in de zijkant, een blauw plexiglas window te maken ook in de zijkant, 2 ledstaven(?) vast te zetten, een 120 mm (blauw?) voor in de kast, en dan nog wat blowholes, of een vet motiefje voor de plexiglas plaat

mijn hartelijke dank:), Mark

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-11 19:12
Fans kan je aansluiten op een fancontroller inderdaad, beetje zoeken op google, en je vind vast iets wat je mooi/goed vind.

Voeding, zou je even wat specs van je pc moeten geven...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fans kun je anders ook gewoon aan een molex hangen, afhankelijk van of je ze regelbaar wilt hebben of niet.
Verder is het makkelijk om te zien of je voeding voldoende is, kijk wat je onderdelen verbruiken en kijk wat je voeding kan leveren. Verder vreten fans en CCFLs niet zo heel veel.

Verwijderd

Topicstarter
Ah k goed, maar, ik heb nog maar een Molex connector(?) vrij, dnek ik, maar ik wil nog 2 fans, is er een splitter ofzo?

en hoe en waar zet je de ledstaven dinges op vast?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:33:
Ah k goed, maar, ik heb nog maar een Molex connector(?) vrij, dnek ik, maar ik wil nog 2 fans, is er een splitter ofzo?

en hoe en waar zet je de ledstaven dinges op vast?
Molex splitters zijn bij iedere pc winkel wel te vinden voor 1 of 2 euro.
En ledstaven, ga je die dingen zelf in elkaar solderen? of wat was je er van plan voor te gaan gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
die ga ik kopen van een shop hier in de buurt: http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=375260

maar vraag me af waar ze aan vast komen te zitten:)

en andere vraag, hoeveel fans moet ik ongeveer naar binnen en naar buiten richten, heb 1 120x120, en 2 80x80

Mark

Verwijderd

Teken in eens in een programma waar je fan holes zitten/of komen te zitten in je case.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:44:
die ga ik kopen van een shop hier in de buurt: http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=375260

maar vraag me af waar ze aan vast komen te zitten:)
Dat zijn geen ledbars, dat zijn CCFLs en dat is iets compleet anders. Die dingen kun je gewoon vastzetten met dubbelzijdige type die erbij zit.

Verwijderd

Topicstarter
:), zoin rpo ben ik nou ook weer niet, ik heb in paint wat getekend, en ik heb een foto gemaakt, om te kijken of gullie weten wat de molex connectors zijn

ok, ik heb nog niet door hoe je foto's er in moet zetten, zucht

maarja, er komen een hoop draden uit mijn voeding, op de een staat s2, op de ander nix, allebij hebben 4 staafjes, ik heb op mijn moederbord 2 3-staaf connecties zitten, eentje ingenomen door een 120x120 fan, en een lege 4-gat female connectie, denk molex, meteen naast een male 3-staafs molex

anyways, als ik de CCFL's dan heb, waar komen ze aan vast te zitten, aan welke toevoer van stroom dan:), niet "vast" vast;)

zodra ik door heb hoe ik foto's erop moet zetten doe ik dat wle ff, maar ik ben in een hurry,g a naar de bios;)

thanks a lot for your help, alvast, Mark

PS: de fan holes komen rechts van een rechthoekige blowhole onderin mijn linkerplaat van de pc, omdat daar nix agter zitten, en dan vervang ik nog een 120x120 met een 120x120 met led, achterin, aan de achterkant, onder

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:23:
anyways, als ik de CCFL's dan heb, waar komen ze aan vast te zitten, aan welke toevoer van stroom dan:), niet "vast" vast;)
Die kun je gewoon aan een molex hangen. Desnoods pak je een molexssplitter (al kun je die inverter dingen doorgaans wel doorlussen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
We hebben hier een mooie FAQ: Frequently Asked Questions CM, ook deze van de elektronica-afdeling kan erg interessant zijn.:Elektronica FAQ.
De vragen die je stelt zijn wel érg basic, van onze users verwachten we toch wel wat meer. Bekijk eerst eens de FAQ's, gebruik de zoekfunctie, google eens, en als je dat allemaal gedaan hebt en je begrijpt nog dingen niet, open dan pas een topic (geef aan wat je hebt gevonden, en wat je niet snapt).

[ Voor 43% gewijzigd door naftebakje op 23-07-2007 20:13 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.