Hallo,
Ik heb momenteel een Compaq R4000: dit is een prima laptop, maar ik til me een ongeluk! (bijna 4 kilo) Vanaf september ga ik de schoolbanken weer in, dus dan zal er nog meer gesjouwt moeten worden. Vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe, met de volgende specificaties:
- Intel Dual Core 2 processor
- 2 GB RAM
- Min. 100 GB harde schijf
- Grafische kaarten e.d. niet zo heel belangrijk
- Liever Windows XP dan Vista
Na enkele bezoekjes aan verschillende winkels ben ik tot de conclusie gekomen dat een 13,3" scherm ideaal is voor me: 12,1" lijkt me te klein om nog goed op te kunnen werken en grotere modellen wegen toch al wel aanzienlijk.
Op internet bleek al snel dat het aanbod in deze maat vrij klein is. Ik heb de volgende producten gevonden:
Dell M1330
Enkele modellen van MSI, zoals PR300, S300 & S310
Apple Macbook
Als ik de Apple zou kiezen wil ik ook het Mac OS erbij, maar dit lijkt me lastig, aangezien ik veel in MS Access werk en ook in Windows (bedrijfs)netwerk(en) moet worden opgenomen. Optie 1 of 2 lijken me dus meer voor de hand liggend.
Ik zou graag jullie mening krijgen over het volgende:
A. Is 13" de ideale maat voor een laptop die mobiel én productief moet zijn?
B. Welke van de gevonden producten is de beste?
C. Heeft iemand nog meer suggesties? (andere merken met 13,3" schermen)
Alvast hartelijk bedankt,
Hendrik
Ik heb momenteel een Compaq R4000: dit is een prima laptop, maar ik til me een ongeluk! (bijna 4 kilo) Vanaf september ga ik de schoolbanken weer in, dus dan zal er nog meer gesjouwt moeten worden. Vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe, met de volgende specificaties:
- Intel Dual Core 2 processor
- 2 GB RAM
- Min. 100 GB harde schijf
- Grafische kaarten e.d. niet zo heel belangrijk
- Liever Windows XP dan Vista
Na enkele bezoekjes aan verschillende winkels ben ik tot de conclusie gekomen dat een 13,3" scherm ideaal is voor me: 12,1" lijkt me te klein om nog goed op te kunnen werken en grotere modellen wegen toch al wel aanzienlijk.
Op internet bleek al snel dat het aanbod in deze maat vrij klein is. Ik heb de volgende producten gevonden:
Dell M1330
Enkele modellen van MSI, zoals PR300, S300 & S310
Apple Macbook
Als ik de Apple zou kiezen wil ik ook het Mac OS erbij, maar dit lijkt me lastig, aangezien ik veel in MS Access werk en ook in Windows (bedrijfs)netwerk(en) moet worden opgenomen. Optie 1 of 2 lijken me dus meer voor de hand liggend.
Ik zou graag jullie mening krijgen over het volgende:
A. Is 13" de ideale maat voor een laptop die mobiel én productief moet zijn?
B. Welke van de gevonden producten is de beste?
C. Heeft iemand nog meer suggesties? (andere merken met 13,3" schermen)
Alvast hartelijk bedankt,
Hendrik