Ik ben bezig met een pagina. Hier heb ik een head (1 div), content (2 div's) en footer-gedeelte (1 div) in geplaatst. Deze staan allemaal in een container-div.
Nu kan ik de div van de content een bepaalde height geven en hier de height van de container op aanpassen, maar aangezien iedere pagina een andere hoeveelheid content heeft, heb ik de content een height:auto gegeven met css. De container heb ik ook height:auto, min-height:100% en height:100% meegegeven.
Het probleem:
Nu wordt de container te kort, de content-div steekt er uit, zie afbeeldingen. Het probleem doet zich voor in FF en IE7 en lager.
Zoals ik het wil:

Zoals het nu is:

Ik heb vanalles geprobeerd, o.a. relative/absolute positioneren, padding en margin geprobeerd, min-height, display:inline, div's uit de container gehaald, en andere probeersels, maar tot nu toe heeft nog niets geholpen.
De container is relative gepositioneerd en de andere div's absolute, maar ook als ik die relative positioneer doet het probleem zich nog voor.
Weet iemand misschien waardoor dit zich voordoet en hoe ik het kan oplossen?
Hier nog even de relevante code (html+css):
Nu kan ik de div van de content een bepaalde height geven en hier de height van de container op aanpassen, maar aangezien iedere pagina een andere hoeveelheid content heeft, heb ik de content een height:auto gegeven met css. De container heb ik ook height:auto, min-height:100% en height:100% meegegeven.
Het probleem:
Nu wordt de container te kort, de content-div steekt er uit, zie afbeeldingen. Het probleem doet zich voor in FF en IE7 en lager.
Zoals ik het wil:

Zoals het nu is:

Ik heb vanalles geprobeerd, o.a. relative/absolute positioneren, padding en margin geprobeerd, min-height, display:inline, div's uit de container gehaald, en andere probeersels, maar tot nu toe heeft nog niets geholpen.
De container is relative gepositioneerd en de andere div's absolute, maar ook als ik die relative positioneer doet het probleem zich nog voor.
Weet iemand misschien waardoor dit zich voordoet en hoe ik het kan oplossen?
Hier nog even de relevante code (html+css):
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <body> <div id="container"> <div id="header"></div> <div id="1"></div> <div id="2"></div> <div id="3"></div> </div> </body> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| html, body { height:100%; } div#container { position:relative; margin-left: auto; margin-right: auto; min-height: 100%; height:auto !important; /* voor moderne browsers */ height:100%; /* voor IE */ } div#header { position:absolute; top:24px; left:196px; height:190px; width:585px; } div#1 { position:absolute; top:233px; left:17px; height:auto; width:560px; } div#2 { position:absolute; top:233px; left:596px; height:auto; width:159px; } div#3 { position:absolute; bottom:24px; left:17px; height:40px; width:764px; } |
[ Voor 34% gewijzigd door Cadezo op 21-07-2007 17:53 ]