Home Cinema setje aansluiten.

Pagina: 1
Acties:

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Hallo Tweakers!

Sinds kort ben ik eigenaar van een 42 inch plasma-tv en om ook dvd/hdd recorder te hebben en het geluid voor een redelijke prijs een beetje op te krikken heb ik een home cinema setje gekocht. De LG LH RH760IA.

Ik heb hem nog niet in huis maar wil wel dat ik tegen die tijd de juiste kabels in mijn bezig heb om het hele zooitje aan te sluiten. Echter zit ik met een aantal dingen die mij niet helemaal duidelijk worden uit de handleiding!
Mijn situatie is als volgt:

Ik heb op dit moment een pc via vga en audio out (mini-jack - tulp) in de PC-in van de tv zitten. Het geluid gaat nu uiteraard over de tv.

Als ik binnenkort die set krijg wil ik het pc geluid via de home cinema afspelen maar ook het geluid van de tv (kabel) via de speakers. Hoe doe ik dit?

Ik wil de set aansluiten dmv hdmi. Dan lijkt het mij dat ik een hdmi kabel tussen de out van de set en de in van de tv leg. Ik neem aan dat hier dan vervolgens alleen beeld doorheen gaat en het geluid automatisch via mijn set gaat?
Dan is het geluid van de set en de tv dus in orde.
Hoe zorg ik echter dat mijn tv ook zijn geluid naar de set stuurt? Moet ik deze dan via een scart out richting de set sturen? of moet ik dit doen dmv de audio out? Echter zit op de set geen audio in, alleen component, scart en optisch.

Verder wil ik in mijn pc een 5.1 (of 7.1) audiokaart stoppen met een digital out en deze vervolgens op mijn set aansluiten.

Is dit logisch of snap ik er helemaal niks van? Zo niet zou iemand me uit kunnen leggen hoe ik dit het beste kan doen :D.

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-02 14:20

Nyana

Who?!

PC via coax of optisch
TV via scart/ of 2 tulp met blokje ertussen
HDMI van tv naar setje voor beeld

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34

Nik

Helaas, als er geen ingang op de audioset zit, gaat het niet werken om er een pc of tv op aan te sluiten, zodat het geluid weergegeven wordt over de set. Ga dus opzoek naar "digital in" of "aux in". Bij aux heb je alleen stereo, bij digital 5.1.

Verder bevat HDMI zowel audio als videosignaal. Het beeld en geluid gaan van de speler naar de tv. De tv zet je zacht (mute).

:)

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
proller schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:25:
Helaas, als er geen ingang op de audioset zit, gaat het niet werken om er een pc of tv op aan te sluiten, zodat het geluid weergegeven wordt over de set. Ga dus opzoek naar "digital in" of "aux in". Bij aux heb je alleen stereo, bij digital 5.1.

Verder bevat HDMI zowel audio als videosignaal. Het beeld en geluid gaan van de speler naar de tv. De tv zet je zacht (mute).

:)
Zoals ik al zeg: er zit een RGB IN op en een scart IN. Maar ik snap niet wat ik hieraan heb aangezien ik helemaal geen beeld naar mijn cinema wil sturen?
En ja er zit zoals ik zeg ook een optische in op, maar deze wil ik gebruiken om films te streamen van mijn pc.
Nyana schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:24:
PC via coax of optisch
TV via scart/ of 2 tulp met blokje ertussen
HDMI van tv naar setje voor beeld
Dit lijkt me eigenlijk duidelijk! Heel erg bedankt.

Om de situatie nog wat duidelijker te maken hier de aansluitingen van de 2.
Afbeeldingslocatie: http://aycu37.webshots.com/image/21916/2005793464632194822_rs.jpg
hmm in de handleiding van de tv staan de scarts niet afgebeeld. die zitten er echter ook 2 op. Wat IN's zijn lijkt me :).

[ Voor 25% gewijzigd door Mischa_NL op 21-07-2007 19:52 ]