Toon posts:

scherm viel steeds weg, nu boot PC niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*langdurig moment van frustratie*

computer doet niks meer. gisteren viel scherm vaak weg (had het idee dat op de achtergrond alles nog wel liep). Ik verwachtte een probleem met videokaart...
vlak daarna starte hij niet eens meer op, bleef in een soort 'loop' hangen. sinds vandaag blijft het scherm meteen zwart en komt hij niet uit de loop (die meteen wordt ingezet... de opstart'piep' blijft herhalen...)

ik neem aan dat hier niks meer tegen te doen is?

fyi: ik had alleen maar originele software en de meest recente Norton virusscanner up-to-date.
ik hoorde uit m'n omgeving dat tenminste 2 anderen hetzelfde probleem hebben in de afgelopen week)....

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

1. Blijf rustig
2. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
3. Beschrijf volledig en duidelijk wat je geprobeerd hebt en wat daar het resultaat van is
4. Wacht op antwoord van de nerds B)

Rail Away!

Verwijderd

Grote kans dat het alleen je videokaart is. Probeer eens een andere erin te doen. Kan je in ieder geval zien waarom de computer blijft herstarten, misschien wel door een defect aan de videokaart.

Gewoon even systematisch alles nagaan (ook stekkers en voedingen en dergelijke).

Weggooien kan altijd nog..

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Lijkt me meer hardwarematig, probeer dat eerst eens uit te sluiten. Je geeft aan dat je systeem nu in een loop zit. Wat gebeurd er precies? Tot waar start je computer nog op?

Kijk in ieder geval eerst eens op je in je bios kan komen en lees de temp. uit.

Volgende stap als temp. goed is: start eens vanaf een knoppix of soortgelijke cd. Draait dit stabiel, dan zit het probleem in je Windows en kijken we daar verder.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 12:43

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De kans is groot dat je videokaart naar de eeuwige jachtvelden is. Doordat je systeem tijdens het opstarten geen werkende videokaart herkent wordt de POST niet met succes doorlopen, en wordt het systeem herstart. Naar alle waarschijnlijkheid is dat de 'loop' waarin je PC hangt.

Voorlopig is je videokaart dus prime suspect (en staat dit topic volgens mij in het verkeerde subhok ;) )

Launching containers into space

Verwijderd

niet weggooien! geef aan mij! of leen even een andere videokaart om te testen of dat het probleem is ;)

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓaℓa👌

Misschien wordt je PC te warm, best mogelijk met dit weer.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Topicstarter
1. ik zal het proberen.

ik zit nu bij iemand anders (thuis geen comp meer dus)

maar voor de duidelijkheid;
- computer is 1.5 jaar oud, Fujitsu Siemens van de Media Markt
- kreeg gistermiddag een melding, toen ik die natrok kreeg ik de 'tip' om de drivers van mijn videokaart (ATI Radeon X600) te controleren... gedaan, en dat was dus up-to-date
- ook nog naar de website van ATI gegaan voor een laatste controle. (allemaal goed)
- sindsdien starte hij niet meer op (2x nog wel opstartprocedure af kunnen maken, maar vlak daarna hing hij zich toch op)
- na wat twijfelen (computer was gesealed, en als ik dat open maak, dan heb ik geen garantie meer, maarja, die was sowieso al verlopen), computer dus toch maar opengemaakt. Alles zat goed, videokaart losgehaald en opnieuw erin gezet... maar probleem bleef hetzelfde.
- heb geen 2e videokaart liggen, dus kan dat niet controleren...

- ik zal die trouble shooter nog eens echt grondig gaan doorlezen, maar veel termen zeggen me niks meer. (was vroeger wel een 'tweakertje' maar laatste computer heb ik 7 jaar geleden in elkaar gezet! sindsdien consumentenslaaf van media markt geworden! bah!)

- dit probleem komt ook niemand toevallig heel bekend voor? gevolgen van een recent virus ofzo? hmmm.... het leven is zo anders zonder dat brommende vriendje! ;-)

Verwijderd

Topicstarter
ok, inmiddels al heel veel reacties. (thanks guys).
ik vermoed ook dat het de videokaart is... eens kijken of ik op korte termijn iets kan regelen...

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07 16:07
grote kans dat door de hitte je gpu is overleden. probeer je bios anders ook eens te resetten. (vaakachtig roodgekleurd knopje op je mobo.) ik weet niet of je hardwareinstellingen had gewijzigt, maar het kan iig nooit kwaad.
succes!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis nog wel een hele oude videokaart (Asus nog wat uit 2001, AGP) is dat uberhaupt nog wel compatible met een redelijk recente pc?

Verwijderd

Topicstarter
mrbigfield... nooit settings gewijzigd. en krijg niet eens de kans om settings te wijzigen, letterlijk de eerste seconde begint ie al in een loop te kloten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:34:
ik heb thuis nog wel een hele oude videokaart (Asus nog wat uit 2001, AGP) is dat uberhaupt nog wel compatible met een redelijk recente pc?
Jah joh, gewoon lekker in je AGP slot proppen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, daar ben ik inmiddels ook wel achter dat dat niet lukt ;-)
wat een gezeik met die pc's... waarom kunnen ze die dingen niet wat stabieler maken... tv gaat toch (bijna) nooit kapot?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:00:
[...]

Jah joh, gewoon lekker in je AGP slot proppen.
:')

Was sarcastisch bedoeld hoor, maar oudere kaarten met afwijkende AGP-groeven gaan er moeilijk in, tegendeel het kan zelfs stuk gaan al doe je een oude kaart in een nieuw systeem (bijv AGPx2 kaarten passen niet in AGPx4/x8 sloten).

Desnoods pak je er een PCI kaartje erbij, en haal je de huidige kaart eruit.

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07 16:07
heb je het wel geprobeerd?

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk een PCI-Express videokaart, dat is de opvolger van AGP. Als je hulp nodig hebt ofzo mag je wel langskomen woon in de buurt van Sneek (Friesland).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit heeft helemaal niets van doen met Beveiliging & Virussen dus verplaats ik je topic naar V&B. Ook is ik sta op het punt m'n computer weg te gooien! bepaald geen duidelijke topictitel, dus pas ik die nog even aan. Lees * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * nog even door voor het geval er bijv. nog info mist.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

[hk]
Waar woon je? Kom ik even onder je raam staan ;)
Niet te hard gooien he ;)
[/hk]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1