adsl + dynamisch ip + novell 5

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ik heb een novell 5.1 server draaien voor simpelweg datasharing. Internet verbinding komt binnen op adsl modem (PCI) op mijn eigen werkstation en verdeel ik zo door naar mijn andere pc's (laptop en pc van ouders). Nu wil ik eigenlijk mijn ftp server die nu op werkstation draait vanaf novell 5 server draaien. Nu komt het probleem. Onder w2k heb ik een progje wat mijn ip adres (dynamisch) verbind aan een naam zodat als mijn ip adres veranderd bij een nieuwe connectie mijn ftp server gebruikers gewoon op mijn ftp server kunnen komen ongeacht dat het ip adres veranderd is. Is er ook zo'n oplossing voor novell, want het iedere keer bekend maken van mijn huidige ip aan al mijn gebruikers is een beetje omslachtig.
ik gebruik nu DYNU voor windows maar dit is er niet voor novell...of toch????? of iets anders of zo....

HELP alsjeblieft!

Bedankt

/edit/ ik heb een novell 5.1 server i.p.v. novell 5 mocht het uitmaken /edit/

Verwijderd

Helaas weet ik geen antwoord op je vraag. Ik ben wel heel benieuwd naar het volgende:

>> Internet verbinding komt binnen op adsl modem (PCI) op mijn eigen werkstation en verdeel ik zo door naar mijn andere pc's (laptop en pc van ouders) <<

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb Internet Connection Sharing draaien op de client-pc waaraan het ADSL-modem hangt. Toch kan ik vanaf de andere client pc's (allen Win98) in het Novell-netwerk niet op Internet.

Wat doe ik verkeerd?

Lily