cpu koeler met pwm??

Pagina: 1
Acties:

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik heb een asrock sata2 bordje en wil hier een nieuwe cpu-koeler op zetten. Ik twijfel tussen de coolermaster hyper uc en de arctic freezer 64 pro. Bij beide kan het zijn dat er een pwm chip in zet en dat dus een 4polige stekker op zit. Nu heeft mijn bordje voor zover ik weet maar een cpu-fan-aansluiting en deze is 3 polig. Kan een 4 polig stekkertje er gewoon op of kan ik beter voor een versie zonder pwm (dus de arctic zonder pwm) gaan? Tevens ervaringen welke beter zou kunnen zijn?

Verder klein vraagje omtrent 2 casefans...heb hiervoor maar een aansluiting op het moederbord. Iemand makkelijke oplossing... ofwel mis ik een mogelijke 2e aansluiting op het moederbord?? Of wordt het een y splitter of knutselen?
Bvd,

Verwijderd

Voor die case fans, dat zijn toch meestal molex stekkers of ben ik nou gek?
En die molex dingen kan je gewoon allemaal op elkaar aan sluiten en dan op het mobo doen.
Zo werkt het tenminste met mijn case fans.
Of heb je ze later erbij gekocht? Dan zal waarschijnelijk anders zijn.

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
idd daar zijn molex (y-splitter) stekker voor verkrijgbaar. Maar ik vroeg me dus af of dat de enige mogelijkheid is of dat ik een mogelijke aansluiting over het hoofd zie.

[ Voor 3% gewijzigd door Gijsjha op 24-07-2007 12:54 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:26
Ik heb die arctic met PWM fan, en deze kan je zonder enig probleem op een 3-pins stekkertje steken, de connector is daarvoor voorzien (de 4e PWMpin zal dan naast de stekker uitkomen), er staat trouwens in de handleiding vermeld dat het zo zal werken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.