Ik ben op dit moment bezig om te kijken wat voor hardware ik nodig heb om muziek te maken op m'n computer. Nu heb ik al vaker firewire en usb 'audio interfaces' gezien, zoals deze: http://www.roland.com/products/en/UA-25/index.html. Ik dacht dat die apparaten alleen maar bedoeld waren om randapparatuur zoals microfoons, gitaren, etc. aan te sluiten op de computer en dat je het geval zelf weer moest aansluiten op je interne geluidskaart. Maar als ik het goed heb zijn die dingen complete 'geluidskaarten' op zich! Domme vraag, maar... klopda? En betekent dat dan dat je alles alleen maar via die interface kan beluisteren? Dus dat je eventuele boxen niet op je computer maar op die interface moet aansluiten?
Ik vraag me ook af hoe het geluid dan heen en weer gaat: door die firewire kabel alleen of via nog een andere aansluiting? En zijn die dingen wat betreft latency even snel als interne geluidskaarten? Zal haast wel want ze worden gebruikt door de meer professionele muzikanten die echt lage latency nodig hebben.
Ik dacht 'laat ik het maar even vragen' voordat ik iets koop waar ik niet (alles) aan heb...
Ik vraag me ook af hoe het geluid dan heen en weer gaat: door die firewire kabel alleen of via nog een andere aansluiting? En zijn die dingen wat betreft latency even snel als interne geluidskaarten? Zal haast wel want ze worden gebruikt door de meer professionele muzikanten die echt lage latency nodig hebben.
Ik dacht 'laat ik het maar even vragen' voordat ik iets koop waar ik niet (alles) aan heb...