Toon posts:

64 x2 4200 of 5000Prijs verschilwaard?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vooraf: heb al uitgebreid de search gebruikt en gegoogled, maar ik kom er niet uit.

Ik ben ter vervanging van het systeem in mijn signature bezig met het samenstellen van een budget systeem (479,- excl toebehoren) wat ik voornamelijk voor office, photoshop, muziekspeler en internet enzo gebuik. Geen games dus, maar ik wil er wel weer een tijd mee vooruit kunnen. Ik heb trouwens verder geen OC plannen.

Ik heb bij Informatique een systeem gevonden (rondom Asus M2NPV-VM mobo) waar ik verder wel over uit ben en daar wordt deze processor bij geleverd: AMD Athlon 64 X2 4200+, 2.2GHz, 1MB, AM2, 65W. Nu is dit echter de snelste 65W processor die ik kan vinden: AMD Athlon 64 X2 5000+, 2.6GHz, 1MB, AM2, 65W.

Het prijsverschil is 42,- en nu vraag ik me af of het niet slimmer is om nu (met het oog op dat ik er wel even mee vooruit wil kunnen) meteen de snelste te nemen of dat het voor dergelijk gebruik niet veel verschil maakt. Ik denk trouwens dat ik voor 10,- meer anders wel voor een X2 4400 neem omdat deze 2x mb cach heeft ipv 2x 512 zoals de X2 4200 heeft.

Zal wel een uitgekouwde vraaag zijn, maar ik kom er echt niet uit en moet snel de knoop door hakken. Jullie feedback stel ik daarom erg op prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 12:05 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
Je kunt nu een X2 4200+ nemen en later altijd nog een keer upgraden, nieuw of tweedehands.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Allereerst, niet iedereen heeft signatures aan staan daarom is het noodzakelijk altijd de gegevens in je post te vermelden. Ook kan je signature na verloop van tijd wijzigen en slaat je post feitelijk nergens meer op.

Wat slimmer is om naar je portemonnee te kijken en naar je wensen m.b.t. de gebruikte programma's. De keus is dus helemaal aan jou. Anderen kunnen of zullen niet jouw geld gaan uitgeven.

Een simpel "welke moet ik kopen"- topic dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 21-07-2007 12:06 ]

ARME AOW’er

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55
Je kunt makkelijk de performanceverschillen terugvinden op het internet. Wat jij vervolgens voor jezelf moet bepalen is of het verschil die dikke €40 waard is, dat kunnen wij niet voor je bepalen.

Tip: maak voor jezelf het lijstje van aan te schaffen onderdelen compleet, als er dan nog budget over is voor de snellere cpu dan kun je 'm kopen. Is er geen budget meer over dan ben je klaar :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.