usb poorten werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Sinds een aantal dagen werkt geen enkele van de usb poorten van mijn laptop meer. Toen ik een usb apparaat (mp3/mp4 speler) aansloot viel de computer plots uit en startte opnieuw op. Het was niet de eerste keer dat ik dit apparaat aansloot.

Ik heb reeds geprobeerd bij apparaatbeheer de usb controllers te verwijderen maar dit had geen effect, in bios staan de usb apparaten ook aangevinkt.
Bij apparaat beheer geeft hij aan dat alle usb apparaten correct werken.

Sindsien werkt geen enkel usb apparaat meer (printer, muis, externe hardeschijf)

Weet iemand hoe ik mijn usb poorten terug kan doen werken?

[ Voor 9% gewijzigd door nockelyk op 21-07-2007 11:46 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou ze nog even testen onder een ander OS (pak gewoon een livelinux distro als ubuntulive, knoppix oid) en kijk eens of het daar werkt. Dan kun je er iig achterkomen of het een hardwarematig of softwarematig defect is.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Ik vermoed dat er kortsluiting o.i.d. opgetreden is in de poort. Kijk even na of er geen loszittende contactjes in de poort of de USB-stekker zitten.

Mochten de poorten zelf defect zijn, dan kun je misschien een PCMCI-USB-kaart gebruiken om toch weer USB-poorten te hebben. Ze bestaan o.a. met 4 USB-poorten voor een euro of 15.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
oké bedankt,ik ben ook bang dat het om een kortsluiting gaat, denk dat ik hem gewoon zal binnendoen, aangezien hij nog in garantie is.

Toch bedankt voor de moeite ;)