Probeer deze code niet in IE6, want daar werkt het (nog) niet in, omdat ik gebruik maak van de :hover functie. Maar dat is ook helemaal mijn probleem niet.
Ik wil een menu maken met 2 lagen, elke laag op een nieuwe regel, en elke laag moet de hele breedte kunnen gebruiken. Precies dit laatste is het probleem, en ik weet niet of (en hoe) ik dit met css moet oplossen, of dat ik mijn html moet aanpassen. Nou heb ik wel een aantal voorbeelden online gevonden, maar deze leunen (naar mijn zin) teveel op javascript en/of niet-semantische oplossingen, dus ben ik zelf "from scratch" maar eens begonnen.
uiteindelijk (wat niet relevant is voor dit probleem specifiek, maar wel voor het hele menu) is het de bedoeling dat alles behoorlijk graphics intensive gaat worden: de tabs komen over een foto te liggen en de tweede regel krijgt een gradient. Ik kan dus niet gaan moffelen met achtergrond kleuren.
Alvast bedankt!
Helaas heb ik even geen online plekje:
Ik wil een menu maken met 2 lagen, elke laag op een nieuwe regel, en elke laag moet de hele breedte kunnen gebruiken. Precies dit laatste is het probleem, en ik weet niet of (en hoe) ik dit met css moet oplossen, of dat ik mijn html moet aanpassen. Nou heb ik wel een aantal voorbeelden online gevonden, maar deze leunen (naar mijn zin) teveel op javascript en/of niet-semantische oplossingen, dus ben ik zelf "from scratch" maar eens begonnen.
uiteindelijk (wat niet relevant is voor dit probleem specifiek, maar wel voor het hele menu) is het de bedoeling dat alles behoorlijk graphics intensive gaat worden: de tabs komen over een foto te liggen en de tweede regel krijgt een gradient. Ik kan dus niet gaan moffelen met achtergrond kleuren.
Alvast bedankt!
Helaas heb ik even geen online plekje:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <div id="menu"> <ul> <li class="tab">Tab Name 1 <ul id="first"> <li><a href="#">Sub Cat 1A</a></li> <li><a href="#">Sub Cat 1B</a></li> <li><a href="#">Sub Cat 1C</a></li> </ul> </li> <li class="tab">Tab Name 2 <ul id="second"> <li><a href="#">Sub Cat 2A</a></li> <li><a href="#">Sub Cat 2B</a></li> </ul> </li> <li class="tab">Tab Name 3 <ul id="third"> <li><a href="#">Sub Cat 3A</a></li> <li><a href="#">Sub Cat 3B</a></li> <li><a href="#">Sub Cat 3C</a></li> </ul> </li> </ul> </div> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| #menu { background-color:red; width:800px; height:100px; } ul { margin:0px; padding:0px; list-style:none; } .tab { float:left; display:block; width:250px; } ul li ul { display:none; } ul li:hover ul { display:block; } ul li ul li { float:left; background-color:orange; width: 100px; text-align:center; } #second { margin-left:-250px; } #third { margin-left:-500px; } |
[ Voor 2% gewijzigd door Kiphaas7 op 21-07-2007 18:02 . Reden: typo's en update html ]