[HetNet] Sommige websites doen het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 860 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 13:36
Ik heb sinds kort een (tijdelijk) HetNet ADSL abonnementje en begin er nu al spijt van te krijgen. Ik heb dus het probleem dat een hoop websites het niet doen en ook ander verkeer doet het niet. Websites laden redelijk rap tot aan een bepaald punt (soms zie je al een hoop graphics enzo) en dan stopt het en ook volledig. Het gaat niet na een tijd weer door ofzo.
Websites die het niet doen zijn bijvoorbeeld:
www.gmail.nl
www.xs4all.nl
www.telegraaf.nl
www.mijnpostbank.nl
en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daarnaast kan ik bijvoorbeeld niet via Lotus Notes bij mijn Domino server die elders staat komen (poort 1352), dus het is niet alleen poort 80/442 die problemen geeft. Zijn er meer mensen bij HetNet die problemen hebben of heb ik dit als enige? Ze hebben daar ook nog zo'n belachelijk dure helpdesk en mailen kun je ook niet :(
(Tweakers.net doet het overigens wel en ook zonder enige vertraging)

[ Voor 3% gewijzigd door martdj op 21-07-2007 10:47 ]

Verwijderd

Ehhh is het toeval dat dit allemaal website's zijn die op .nl eindigen? Doen andere .nl websites het wel? Firewall uit?

Verwijderd

Vul eens de servers van OpenDNS in in je TCP/IP settings. Gegarandeerd dat alles het dan wel doet. Komt bij sommige aansluitnigen voor in bepaalde IP-ranges bij Hetnet en Planet, als je hen belt raden ze je aan om de proxy van Planet te gebruiken. OpenDNS lost het echter ook op en werkt beter als de brakke DNS servers van Hetnet...

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Check, HetNet hier, overigens zelden nooit problemen.

Kan alle genoemde sites openen, behalve gmail.nl, bestaat die wel? .com werkt namelijk wel soepeltjes.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb hetzelfde probleem bij Casema/Wanadoo... xs4all.nl doet het wel, casema.nl bijvoorbeeld niet... Helaas is de helpdesk slecht bereikbaar, en peperduur als je geen vaste telefoon hebt. Woensdag beloofden ze me het binnen enkele dagen op te lossen, tot nog toe is het niet verbeterd. Ik houd het op routeringsproblemen, sinds maandagavond 2 uur (toen viel m'n internet uit, en vanaf de volgende ochtend heb ik een ander IP-adres).
Helpdesk heeft bar weinig kennis van zaken, na 20 minuten was-ie het pas met me eens dat het niet aan mij ligt...

Verwijderd

gmail.nl bestaat niet idd. Overigens, die tip aangaande OpenDNS lost wel het probleem op van TS is mijn ervaring, heb hetzelfde gehad en sinds ik dus andere DNS servers gebruik geen geklooi weer gehad. Zalig ;)

• martdj
Ik bedoelde idd gmail.com

Overigens had ik iets te vroeg gebruld, want nadat ik mijn modem uit en weer aan heb gezet, doen de bovengenoemde sites het plotseling weer wel. Modem was 3 dagen in de lucht. Beetje vaag, maar voorlopig is mijn probleem in ieder geval verholpen.
Dat van die OpenDNS servers ga ik trouwens zeker proberen.Ik heb ze zojuist aan mijn DNS server toegevoegd als forwarders en ze bovenaan gezet.
Bedankt voor jullie reacties!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
zijn de sites wel te pingen? zijn ze wel op het ip-adres te bereiken?
welke virusscanner/firewall heb je?

hoe bedoel je trouwens dat je ze aan je dns-server hebt toegevoegd? draai je een eigen dns-server?

[ Voor 32% gewijzigd door Murcielago op 21-07-2007 13:52 ]

PSN: djmurcielago

• martdj
Murcielago schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:51:
zijn de sites wel te pingen? zijn ze wel op het ip-adres te bereiken?
welke virusscanner/firewall heb je?

hoe bedoel je trouwens dat je ze aan je dns-server hebt toegevoegd? draai je een eigen dns-server?
Ik heb idd een eigen dns server aangezien ik ook een eigen domein heb en het erg handig is als alle sites op de server thuis ook gewoon te openen zijn. Daar lag echter volgens mij niet het probleem, want zoals ik zei openden de sites deels (dns dus al resolved), maar dan verder totaal niet meer.Het probleem was dus verholpen door mijn modem uit en aan te zetten.
Pagina: 1