Hallo,
Ik ben bezig met een huis-tuin-en-keuken servertje te maken om vooral films enzo op op te slaan.
Ik heb echter een groot probleem. Ik sla er niet om een installatie van windows 2003 R2 of windows XP uit te kunnen voeren zonder fouten (verschillende modules kunnen niet geladen worden, files kunnen niet worden gevonden tijdens de installatie, files kunnen niet worden gevonden tijdens het kopiëren van de bestanden...).
Na verschillende pogingen ben ik er uiteindelijk toch is in geslaagd een foutloze installatie te doen. Eens 2003 was opgestart, begonnen er andere problemen. Installaties van bv een microsoft office gaf fouten, ik kon niet meer in "add/remove programs", ik kon geen logs meer bekijken enz... Het grootste probleem echter was, dat random (na enkele uren) mappen en bestanden corrupted begonnen te geraken (daarvoor werkten ze perfect).
Ik heb de volgende configuratie:
PSU: Antec 430W
Drives: 2x NEC DVD schrijver
Geheugen: 2x 1024MB PREMIUM DDR2 PC5400
Proc: AMD-4200 64 bit
MB: ASUS-M2N-VM (heeft een onboard videokaart)
Harde schijven: 4x Western Digital 500GB YS Sata 300 (speciale reeks die 3 jaar garantie heeft en speciaal zou gemaakt zijn om 24/24 op te staan)
De schijven zitten gewoon op de SATA poorten, ik heb geen RAID gebruikt.
Wat heb ik al geprobeerd?
Ik heb reeds een bios update gedaan (via de site van asus)
De voltages van de voeding zijn OK (niet dat dat er echt toe doet)
Ik verwacht dat het geheugen ook goed is, ik heb immers nog nooit een blauw scherm gekregen, enkel "gewone" foutmeldingen tijdens de installatie.
Waarom staat dit in PMG?
Ik denk dat het aan het moederbord moet liggen. Het zou toch zeer raar zijn moesten die 4 schijven problemen hebben. Zeker aangezien de reacties op die WD schijven zeer positief zijn (op tweakers en elders op internet). Zou het kunnen zijn dat dit dus te maken heeft met het moederbord?
Hartelijk dank! Ik geraak er niet meer uit...
Ik ben bezig met een huis-tuin-en-keuken servertje te maken om vooral films enzo op op te slaan.
Ik heb echter een groot probleem. Ik sla er niet om een installatie van windows 2003 R2 of windows XP uit te kunnen voeren zonder fouten (verschillende modules kunnen niet geladen worden, files kunnen niet worden gevonden tijdens de installatie, files kunnen niet worden gevonden tijdens het kopiëren van de bestanden...).
Na verschillende pogingen ben ik er uiteindelijk toch is in geslaagd een foutloze installatie te doen. Eens 2003 was opgestart, begonnen er andere problemen. Installaties van bv een microsoft office gaf fouten, ik kon niet meer in "add/remove programs", ik kon geen logs meer bekijken enz... Het grootste probleem echter was, dat random (na enkele uren) mappen en bestanden corrupted begonnen te geraken (daarvoor werkten ze perfect).
Ik heb de volgende configuratie:
PSU: Antec 430W
Drives: 2x NEC DVD schrijver
Geheugen: 2x 1024MB PREMIUM DDR2 PC5400
Proc: AMD-4200 64 bit
MB: ASUS-M2N-VM (heeft een onboard videokaart)
Harde schijven: 4x Western Digital 500GB YS Sata 300 (speciale reeks die 3 jaar garantie heeft en speciaal zou gemaakt zijn om 24/24 op te staan)
De schijven zitten gewoon op de SATA poorten, ik heb geen RAID gebruikt.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Installatie van windows 2003 x86 (die zeker werkt, want gebruikt op andere pc) => random fouten tijdens de installatie, telkens kan wel een ander bestand niet gevonden worden (meestal in het laatste deel van de installatie)
- Trial gedownload van de site van MS: een Small Business Server 64bit: zelfde probleem
- Windows XP Pro (die 100% zeker werkt) => blijft al hangen net na format, wanneer er bestanden moeten worden gekopieerd. Foutmelding is dat een bestand niet kan worden gevonden
- Trial gedownload van een 2003 x86 (nieuwere versie dan eerste CD) => af en toe fouten, maar uiteindelijk is het me toch gelukt te installeren.
Ik heb reeds een bios update gedaan (via de site van asus)
De voltages van de voeding zijn OK (niet dat dat er echt toe doet)
Ik verwacht dat het geheugen ook goed is, ik heb immers nog nooit een blauw scherm gekregen, enkel "gewone" foutmeldingen tijdens de installatie.
Waarom staat dit in PMG?
Ik denk dat het aan het moederbord moet liggen. Het zou toch zeer raar zijn moesten die 4 schijven problemen hebben. Zeker aangezien de reacties op die WD schijven zeer positief zijn (op tweakers en elders op internet). Zou het kunnen zijn dat dit dus te maken heeft met het moederbord?
Hartelijk dank! Ik geraak er niet meer uit...