Toon posts:

Koeling AMD Athlon 64 X2 6000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds twee weken een nieuw systeem aangeschaft met de volgende onderdelen:

AMD Athlon 64 X2 6000
Coolermaster Susurro AM2 koeler
Asus M2N SLI Deluxe (socket AM2)
Maxtor Diamondmax 21 320gb HDD (serial ATA)
Geil 2 gb ddr2-800 kit
Club 3d 8800 GTS 320mb
Samsung SH 203b dvd brander (serial ATA)
Tagan TG 500-u 33 500watt voeding
Coolermaster Centurion 5 behuizing

In de behuizing heb ik alle kabels netjes weggewerkt (uit de weg van de fans) en ik heb de standaard aanwezige casefans in de behuizing (120 mm aan de achterkant en 80 mm aan de voorkant) aangesloten.

De processortemperatuur is idle rond de 50 graden en stressed (bijvoorbeeld tijdens het draaien van 3dmark 2006) loopt de temperatuur op tot boven de 60 graden. De temperatuur van het moederbord is idle eveneens rond de 50 graden (48/49).

Ik heb op deze site en via google gezocht naar mogelijke andere koelers die de systeemtemperatuur omlaag kunnen brengen maar tot op heden heb ik nog geen oplossing gevonden. Zijn er mensen met een vergelijkbaar systeem die hetzelfde probleem hebben gehad en hiervoor een goede (lees: niet al te dure) oplossing hebben gevonden?

Alvast bedankt voor de reacties en groet, Ikke77

Verwijderd

Een populaire oplossing is de arctic freezer 64 pro, deze kost maar 16 euro ofzo. Koelt heel goed voor zijn prijs maar is op volle toeren wel hoorbaar (maar niet te luid). Daarbij zou ik ook nog arctic ceramique of arctic silver 5 (presteren ongeveer evengoed, ze kosten 2 en 4 euro respectievelijk) gaan halen bij dezelfde shop (koelpasta). Dat komt dan neer op ongeveer 16 + 4 + 10 verzendkosten = 30 euro en je hebt goede koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie,

Ik heb er een besteld en ga die komende week installeren. Ik hoop dat het probleem daarmee opgelost zal zijn.

Groet, Ikke77

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 05:59
De temp van de processor is altijd goed indien hij onder de maximum temp blijft, maar je meld de maximale temp niet.

Alleen de temp van het moederbord vind ik persoonlijk te hoog.
Fan aan de achterkant naar buiten blazen, aan de voorkant naar binnen blazen, hoe heb je dit?

[ Voor 40% gewijzigd door jan99999 op 23-07-2007 08:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ jan99999:
Ik heb het gecontroleerd bij het aansluiten. De voorste fan blaast naar binnen en de achterste naar buiten. De maximale temperatuur van de processor kwam stressed uit op 64 graden. Toen heb ik het programma (3dmark) maar afgesloten aangezien ik geen zin had in kapotte onderdelen. De maximale temperatuur van het moederbord was toen ongeveer 51.