Toon posts:

Branden op Optiarc lukt niet met Nero 5

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik een dvd+-rw Optiarc AD7170A gekocht (Nec op de factuur vermeld, Sony op de drive zelf) ter vervanging van een kapotte cd-rw.
Ik heb op die pc Nero Burning Rom 5 staan. Daarom kon ik branden op de cd-rw.
De Optiarc wordt wel afgelezen door de pc (films afdraaien lukt, muziek afdraaien lukt, files bekijken lukt, bestanden eraf halen en op de hd van de pc zetten lukt).
Als ik in mijn Windows Millennium via Mijn Computer -> Eigenschappen -> Apparaatbeheer - Cd-rom ga, en daar de Optiarc kies en de eigenschappen bekijk, lijkt er niets verkeerd.
Volgens die gegevens is het juiste programma geïnstalleerd, al staat hij wel onder cd-rom geklasseerd, en al is de driver voor de schijf ook iets met 'cd' in de naam.
Vragen:
- is er een verkeerde driver geïnstalleerd?
- zo ja: waar kan ik de goede driver vinden?
- of is het probleem gewoon Nero Burning Rom 5 dat geen dvd-rw's kent?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nero 5 is wel erg outdated. Upgrade eens naar Nero 6 of hoger, deze heeft support voor veel meer branders dan 5 heeft. Het heeft niets met drivers te maken, Nero 5 is gewoon te oud.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:12:
Nero 5 is wel erg outdated. Upgrade eens naar Nero 6 of hoger, deze heeft support voor veel meer branders dan 5 heeft. Het heeft niets met drivers te maken, Nero 5 is gewoon te oud.
Dank.
Ik vermoedde zoiets.
Ik zal waarschijnlijk gewoon een nieuwe Nero-uit-de-doos nemen.
Mijn huidige werd meegeleverd met de pc zelf, en moest zelfs in het register kijken om het serienummer te vinden.
Overigens schakel ik binnenkort (maar dat kan over een half jaar zijn) over naar een andere pc, en dan kan ik de Nero op de huidige toch niet meenemen.
De dvd+rw heb ik geïnstalleerd om snel een backupsysteem te hebben.
Mijn externe hd (een WD MyBook 250Gb) heeft het opgegeven, en ik heb er geen flauw idee van wanneer ik die terug heb.
De dvd+rw neem ik gewoon mee naar mijn volgende pc.