Vandaag heb ik een dvd+-rw Optiarc AD7170A gekocht (Nec op de factuur vermeld, Sony op de drive zelf) ter vervanging van een kapotte cd-rw.
Ik heb op die pc Nero Burning Rom 5 staan. Daarom kon ik branden op de cd-rw.
De Optiarc wordt wel afgelezen door de pc (films afdraaien lukt, muziek afdraaien lukt, files bekijken lukt, bestanden eraf halen en op de hd van de pc zetten lukt).
Als ik in mijn Windows Millennium via Mijn Computer -> Eigenschappen -> Apparaatbeheer - Cd-rom ga, en daar de Optiarc kies en de eigenschappen bekijk, lijkt er niets verkeerd.
Volgens die gegevens is het juiste programma geïnstalleerd, al staat hij wel onder cd-rom geklasseerd, en al is de driver voor de schijf ook iets met 'cd' in de naam.
Vragen:
- is er een verkeerde driver geïnstalleerd?
- zo ja: waar kan ik de goede driver vinden?
- of is het probleem gewoon Nero Burning Rom 5 dat geen dvd-rw's kent?
Ik heb op die pc Nero Burning Rom 5 staan. Daarom kon ik branden op de cd-rw.
De Optiarc wordt wel afgelezen door de pc (films afdraaien lukt, muziek afdraaien lukt, files bekijken lukt, bestanden eraf halen en op de hd van de pc zetten lukt).
Als ik in mijn Windows Millennium via Mijn Computer -> Eigenschappen -> Apparaatbeheer - Cd-rom ga, en daar de Optiarc kies en de eigenschappen bekijk, lijkt er niets verkeerd.
Volgens die gegevens is het juiste programma geïnstalleerd, al staat hij wel onder cd-rom geklasseerd, en al is de driver voor de schijf ook iets met 'cd' in de naam.
Vragen:
- is er een verkeerde driver geïnstalleerd?
- zo ja: waar kan ik de goede driver vinden?
- of is het probleem gewoon Nero Burning Rom 5 dat geen dvd-rw's kent?