Overclock/Moederbord vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-01 16:25
Beste forumgebruikers,

Ik ga binnekort een pc samenstellen maar ik heb niet al te hoog budget,
maar mijn vraag was kan je met een moederbord van 50/60 euro ook gaan overclocken of moet je persee een mbord hebben van 100 euro minimaal.

alvast bedankt,

Robert

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

Verwijderd

Tegenwoordig kun je zelfs op budgetbordjes wel aardig wat instellen. Maar alles naar z'n prijs.

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Op welk platform?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• xenonNn
word vista.. als je dat bedoeld :p

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

Verwijderd

Nee dat wordt niet bedoeld.

AMD/Intel.

En welke moederborden heb je zelf al bekeken.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 22:54 ]

• xenonNn
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:50:
Tegenwoordig kun je zelfs op budgetbordjes wel aardig wat instellen. Maar alles naar z'n prijs.
Mijn Configuratie zal er ongeveer zo uit zien

E6600
2gb kingston 667mhz
50/60euro mbord (geen idee welke)
chieftec 550w
8600GTS/Ati Radeon X1900 XT

Verwijderd

Als je dat geld toch al gaat uitgeven waarom dan niet een paar tientjes meer voor een goed mobo.

• xenonNn
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:55:
Als je dat geld toch al gaat uitgeven waarom dan niet een paar tientjes meer voor een goed mobo.
Je hebt wel gelijk maarja waarom meer betalen als het ook met een 60 euro mobo kan.
Dat eigenlijk mij vraag .. of het echt verstandig is als ik me E6600 wil gaan OC'en tot 3,0++

bedankt voor de reacties:)

Verwijderd

Het is gewoon zo dat moederborden die echt gericht zijn op overklokken vaak wat duurder zijn, omdat ze ook hoogwaardigere componenten gebruiken. Een slimmere layout voor extreme koeling. 8-fase voedingstabilisatie ipv 4-fase. Dat soort dingen. Als je alleen maar wat licht de fsb gaat opschroeven kun je wellicht met een goedkoop bordje al zat doen. Ik heb geen verstand van die cheap dingen. Vaak is dat een of ander minder bekend merk. Daar hou ik niet van. A-merk is imo verstandig voor alles behalve een kantoorbakje.

Sowieso, wil je echt serieuze resultaten behalen dan ga je straks aan koeling en andere aanpassingen een veelvoud uitgeven van wat je voor een goed mobo kwijt zou zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 23:01 ]

• xenonNn
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:00:
Het is gewoon zo dat moederborden die echt gericht zijn op overklokken vaak wat duurder zijn, omdat ze ook hoogwaardigere componenten gebruiken. Een slimmere layout voor extreme koeling. 8-fase voedingstabilisatie ipv 4-fase. Dat soort dingen. Als je alleen maar wat licht de fsb gaat opschroeven kun je wellicht met een goedkoop bordje al zat doen. Ik heb geen verstand van die cheap dingen. Vaak is dat een of ander minder bekend merk. Daar hou ik niet van. A-merk is imo verstandig voor alles behalve een kantoorbakje.

Sowieso, wil je echt serieuze resultaten behalen dan ga je straks aan koeling en andere aanpassingen een veelvoud uitgeven van wat je voor een goed mobo kwijt zou zijn.
Thanks voor je reactie,,,

ik ga niet extreem oc'en maar als ik een E6600 wil ik denk ik wel 3,0Ghz draaien zoiets:)
Dan maar even moeten wachten en een better mobo kopen.

thx,
robert

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:32
Wat je ook kan doen is iets besparen op de cpu, en daarvan een beter moederbord kopen. De E4300 heeft niet voor niks een goede reputatie voor overclocken (3GHz eerder regel dan uitzondering, lees het topic er maar op na), en je hebt een moederbord met vaak betere onderdelen waar je langer plezier van kan hebben. Je geeft al aan dat je iets van 3GHz wil doen, en dat doet de 6300/4300 vaak ook wel.

Voorbeeld:
E6600 + boxed + mobo = 185 + 0 + 60 = E245
E4300 + betere koeler + Gigabyte 965-DS3 = 100 + 40 + 90 = E230

nog goedkoper ook :P

[ Voor 17% gewijzigd door Moooo op 20-07-2007 23:23 ]

• xenonNn
Moooo schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:16:
Wat je ook kan doen is iets besparen op de cpu, en daarvan een beter moederbord kopen. De E4300 heeft niet voor niks een goede reputatie voor overclocken (3GHz eerder regel dan uitzondering, lees het topic er maar op na), en je hebt een moederbord met vaak betere onderdelen waar je langer plezier van kan hebben. Je geeft al aan dat je iets van 3GHz wil doen, en dat doet de 6300/4300 vaak ook wel.
Inderdaad niet echt over nagedacht..

bedankt voor je reactie Moooo:)

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

ik heb mijn amd3000+ van 2ghz naar 2.4 stabiel. Amd is uiteraard niet te vergelijken met Intel. Maar zo zie je maar dat je best kan oc'en op een budget bordje. Mijn asrock k8s8x was/is namelijk echt het meest goedkoopste plankje heb ik het idee 8)7

edit: ik denk dat op een huidig budget 775-plankje wel betere scores komen rollen dan op die budget 754-plankjes. Ik denk dat je het vooral moet hebben van gebruikers ervaringen.

[ Voor 26% gewijzigd door Zygivt op 20-07-2007 23:25 ]

• xenonNn
Bedankt Moooo ik denk al dat ik weet wat ik ga doen ^^

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:32
Geen probleem :D

Wel ff kijken naar de verschillende koelers icm. het moederbord, en of het past of niet.

• xenonNn
ja heb al dingen gelezen of Artic Cooling Freezer en die Scythe coolers

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Toch zijn dit eigenlijk wel heel erg basic dingen :) Deze vragen kan je natuurlijk ook gemakkelijk zelf oplossen door gewoon een review van het mobo wat je hebt op te zoeken :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.