7600GT en SLI-optie

Pagina: 1
Acties:

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07 16:07
Hallo Ik heb hier een XFX 7600GT en dan om specifiek te zijn de GUGL3 versie. er zijn namelijkj ook nog andere versies door XFX uitgebracht. Ik heb ook eeen MSI K9n SLI-Platiunum mobo die vanzelfsprekend SLI ondersteund.
Aangezien ik een extra 7600GT wil gaan kopen om zo een SLI-opstelling te krijgen heb ik een paar vraagjes.
1- kan ik er een andere XFX 7600 GT bijzetten waarvan de laatste code net iets anders is. zie XFX site.XFX site
2- Kan ik er een XFX 7600 GT Fatility of een XFX7600 GT XXX zonder problemen bijzetten?
3- Is het mogelijk een ^7600 GT kaart van een ander merk, maar wel met dezelfde specs bij zetten?
4- Kan dit ook met eentje met andere specs, maar wel 7600 GT?

Alvast bedankt.

Jelle

[ Voor 8% gewijzigd door MrBigfield op 20-07-2007 22:45 ]

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ja dat kan. Het moet een 7600gt zijn merk of snelheid maakt niet uit. Ze gaan dan allebei op de langzaamste snelheid draaien.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Moet prima kunnen hoor. Merk maakt niet uit, zolans het maar een 7600GT is.
Heb zelf een 7600GS in SLI opstelling, een van XFX en een van MSI. 8)

• MrBigfield
ik heb mijn huidige 76oo overgeklocked met Rivatuner. hierbij kan ik mijn Core clock en mijn Memory Clock wijzigen. Op de site van XFX zie ik bij memory clock een snelheid van 1.4 tot 1.6 ghz staan. Bij RivaTuner kan ik bij de snelheid van de MC niet voorbij de 1050Mhz.
hoe zit dit? Hij staat standaard op 700Mhz en mijn standaard MC op de site is 1400Mhz.
Is het zo dat ik de ingestelde snelheid x2 moet doen om de 'echte' MC te weten?

hoop dat jullie me snappen...

• MrBigfield
alvast bedankt. weet ik iig al dat een 7600 GT voldoende is:)

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
mrbigfield schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:50:
ik heb mijn huidige 76oo overgeklocked met Rivatuner. hierbij kan ik mijn Core clock en mijn Memory Clock wijzigen. Op de site van XFX zie ik bij memory clock een snelheid van 1.4 tot 1.6 ghz staan. Bij RivaTuner kan ik bij de snelheid van de MC niet voorbij de 1050Mhz.
hoe zit dit? Hij staat standaard op 700Mhz en mijn standaard MC op de site is 1400Mhz.
Is het zo dat ik de ingestelde snelheid x2 moet doen om de 'echte' MC te weten?

hoop dat jullie me snappen...
Dat komt omdat het ddr is. Double Data Rate. Dus x2

• MrBigfield
ok bedankt.
nu nog even een klein vraagje, ja ik blijf maar komen.
'is het zo dat videokaarten beter werken als ze geheel identiek zijn, of werken ze net zo goed als een ASUS en een XFX bijvoorbeeld?'

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

mrbigfield schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:04:
ok bedankt.
nu nog even een klein vraagje, ja ik blijf maar komen.
'is het zo dat videokaarten beter werken als ze geheel identiek zijn, of werken ze net zo goed als een ASUS en een XFX bijvoorbeeld?'
geloof niet dat de performance beter wordt als ze identiek zijn, maar als het kan zou ik wel 2 indentieke kopen. maar merk maakt eigenlijk niks uit, de kaarten zijn gewoon hetzelfde, alleen XFX of een ander merk heeft er een andere koeler op.

• MrBigfield
ok bedankt. ik zal eens op tweakers en marktplaats rondkijken of er nog een leuke 7600GT te vinden is voor een zacht prijsje.

@Dj-sannieboy, nog bedankt voor je (nuttige) replies
Pagina: 1