Ik heb sinds een aantal dagen de siemens gigaset sx762, heb hem vandaag geconfigureerd voor abel telecom adsl. Nu kan ik na herstart van de modem de modem niet meer bereiken via 192.168.2.1 . Ik krijg van de gigaset ook geen ip adres meer. op een of andere manier krijg ik een vast adres wat waarschijnlijk ook mijn ip adres is van buitenaf (196.....) heb al geprobeerd de gigaset te resetten, maar dat werkt niet.. hij doet helemaal niks meer.. het wlan en voip lampje blijven wel om en om branden, maar voor de rest doet hij niets. ik heb echt geen idee wat er aan de hand is, dus als iemand tips heeft...
Kan je het modem niet terug configureren naar fabrieksinstellingen. Staat hierover niets in de handleiding.
Je kan ook je pc een ipadres geven (handmatig)in de range van het modem en dan een ipscan doen.
Verder lijkt me raadzaam om je spellingschecker te aktiveren, berijkbaar!!!! wordt in deze context toch anders geschreven, suc6
Je kan ook je pc een ipadres geven (handmatig)in de range van het modem en dan een ipscan doen.
Verder lijkt me raadzaam om je spellingschecker te aktiveren, berijkbaar!!!! wordt in deze context toch anders geschreven, suc6
Die gigaset moet je ook niet ijken. Die is al voldoende geijkt denk ik. Haal de stroom er eens een paar minuten van af.
ik heb hem geprobeerd handmatig een ip te geven (dit lukte bij het configureren ook, en dat ip heb ik ook gebruikt) daarna ipscan gaf geen resultaat.brandon schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:53:
Kan je het modem niet terug configureren naar fabrieksinstellingen. Staat hierover niets in de handleiding.
spellingcheck (te laat gezien)
stroom er paar minuten afhalen had helaas ook geen zin
Dan maar terug naar fabrieksinstellingen, lijkt me het snelst en dan opnieuw configureren.
dat gaat dus niet... de reset knop werkt totaal niet... het lijkt wel of de hele modem vast hangt, en blijft hangen. ook al haal je de stroom er af.brandon schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:01:
Dan maar terug naar fabrieksinstellingen, lijkt me het snelst en dan opnieuw configureren.
Houd je de resetknop ook lnager dan 5 seconden ingedrukt?
Zo ja haal stroom eraf... druk resetknop in..houd reset ingedrukt... doe stroom terug en blijf de reset knop min. 5 seconden ingedrukt houden.
Zo ja haal stroom eraf... druk resetknop in..houd reset ingedrukt... doe stroom terug en blijf de reset knop min. 5 seconden ingedrukt houden.
[ Voor 56% gewijzigd door Sayko op 20-07-2007 22:26 ]
helpt niet.. hij doet echt helemaal niets meer. siemens helpdesk is helaas niet open vandaag. Denk dat ik hem maar terug ga sturen.. het "wlan" en "voip" lampje branden om en om, maar hij is niet benaderbaar. komt btw ook een hoge piep uit de adapter.. wanneer ik het reset knopje indruk wordt de piep is hoger, dit is ook het geval wanneer ik een extra netwerkkabel insteek...hasan schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:24:
Houd je de resetknop ook lnager dan 5 seconden ingedrukt?
Ik heb een Gigaset SX255. Deze heeft welliswaar geen WLAN, maar bij het resetten moest ik de resetknop meer als een minuut ingedrukt houden.
Ik zou het nog even proberen
Ik zou het nog even proberen
vandaag maar even contact opgenomen met de (beruchte) klantenservice van Abel telecom. Ben netjes geholpen, geen lange wachttijd, onvriendelijke helpdesk medewerker etc. Krijg een nieuwe modem thuisgestuurd.. nu maar hopen dat deze het wel goed doet.
heb precies hetzelfde probleem, wat je ook probeert, niets helpt, alleen is Abel nu failliet dus die helpdesk is niet te benaderen. Iemand een idee?
Pagina: 1