Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[spam herkennen] nep domein, wat bounce je dan?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hoi,
Ik gebruik mailwasher pro, in combi met een spamcop verbinding voor blacklisting.

Echter steeds vaker krijg ik spam met als afzender www.mijneigenwebsite.nl tevens gericht aan iemand@mijneigenwebsite.nl
mijneigenwebsite.nl is een fictieve naam voor 1 van mijn websites.

Maar kan ik die bouncen? ja, ik krijg dan de bounce te zien.

Echter wat gebeurt er als ik deze naar de blacklist stuur? Maak ik dan mijn eigen website domein blacklisted?

Oftewel: werkt dit soort antispam , als ik het even met snail mail vergelijk, met de adres op enveloppe kenmerken, of met de inhoudelijke brief in de enveloppe, headers er achter?

Ik kan het wel gewoon proberen en zien wat er gebeurt, maar liever niet nog even ! :-)

[ Voor 6% gewijzigd door notsonewbie op 20-07-2007 21:10 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

heb je bij die eigen websites toevallig ontvangst van *@mijneigenwebsite.nl toegelaten? dan zul je dat eerst af moeten zetten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet spam niet bouncen. Veel spammer maken namelijk precies daar gebruik van door in plaats van spams direct naar de ontvanger te sturen (die een spamfilter heeft en dus de spam tegenhoudt), spam ergens naar te sturen die spams bounced. En meestal laten spamfilters de bounces wel door. Lekker blackholen dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:04

Croga

The Unreasonable Man

Je moet eens kijken naar de mogelijkheden voor het gebruik van reverse DNS. Mijn eigen mailserver blokt alle mail waarvan de reverse DNS niet overeen komt met de afzender.

Het is behoorlijk rigoreus maar het werkt heel erg goed tegen het soort spam wat je daar beschrijft. Daarnaast werkt het ook heel goed tegen zombie netwerken.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:10:
heb je bij die eigen websites toevallig ontvangst van *@mijneigenwebsite.nl toegelaten? dan zul je dat eerst af moeten zetten.
Ik weet het eerlijk gezegd niet, de e-mail voor dat domein stuur ik door naar mijn prive adres.
Dus moet ik eens kijken webbased wat ik zoal in kan stellen.
Ik heb inderdaad geen *@mijndomein.nl nodig, dus als ik dat kwa versturen naar mijzelf of ontvangen er van op dat domein af kan zetten is het denk ik al opgelost!
Bedankt voor de reactie, de anderen ook, ik ga eerst met bovenstaande aan de slag.
Aangezien ik er 10 per dag krijg ongeveer, is het me na 1 a 2 dagen wel duidelijk of dit het wellicht al oplost.

[ Voor 4% gewijzigd door notsonewbie op 20-07-2007 21:28 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)