Toon posts:

[8600GTS] Temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een aantal dagen geleden heb ik een GeForce 8600 GTS gekocht. Het werkt verder prima, alleen heb ik zo mijn twijfels bij de temperatuur van de kaart. NVidia MonitorView geeft aan dat de kaart rond de 60 tot 63 graden is terwijl het systeem idle draait.

Het gaat hier om een GeForce 8600 GTS van XFX.

De kaart draait volledig 'standaard', dus niet overgeclockt o.i.d. Tevens zit de standaard koeler er nog op, die op dit moment vrij rustig draait terwijl de kaart 61 graden is.

Ik weet niet of dit normaal is ja of nee.. misschien kan iemand me hier mee over vertellen en evt. wat er aan gedaan kan worden.

Edit: wat ik trouwens wel vreemd vind, de kaart voelt totaal niet zo warm aan als dat aan wordt gegeven. De kaart zelf op de plek waar de core *ongeveer* zit voelt gewoon handwarm aan. In hoeverre zijn zulke temperatuurmetingen aquraat?

Alvast bedankt!

Groeten,
Matthias Trip

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 20:42 ]

Verwijderd

heb je goede airflow ,dat is namelijk een must met passieve kaartjes

Verwijderd

Als de kaart stressed onder de 110 graden blijft hoef jij je nergens zorgen om te maken.

Verwijderd

ja tuurlijk,lijkt me wat te veel denk je niet

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:49:
ja tuurlijk,lijkt me wat te veel denk je niet
Is veel ja, maar onder de 90 stressed is er écht niets aan het handje. 110 is zegmaar wanneer de kaart echt niet meer kan :P

Voel verder eens aan de achterkant van het PCB, op de plaats van de core; is dit ook heet? Als het daar wel heet is, maar op de heatsink alleen maar handwarm, zal je koeler wellicht niet goed vast zitten.
60/63 idle is trouwens niets verkeerds. Het kan lager, dat zeker, maar als je geen extreem goede airflow hebt, en het in jouw kamer niet 20 graden of koeler is, is het geen gekke temperatuur, al blijft het wel wat boven gemiddeld.

[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 20-07-2007 20:53 ]

Verwijderd

nou,mijn 8800gts is ook wel eens warm geworden {door een knik in de waterslang :X } en die was 92 graden en had al arti"s dus ik weet niet hoe het zit met de 8600gt maar bij mij kreeg hij het toch benauwd

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:52:
[...]

Is veel ja, maar onder de 90 stressed is er écht niets aan het handje. 110 is zegmaar wanneer de kaart echt niet meer kan :P

Voel verder eens aan de achterkant van het PCB, op de plaats van de core; is dit ook heet? Als het daar wel heet is, maar op de heatsink alleen maar handwarm, zal je koeler wellicht niet goed vast zitten.
Op de plaats van de core is de kaart ook nog normaal handwarm. Zo op mijn gevoel zal ik ook zeggen dat het vrij normaal is. Alleen geeft NVidia MonitorView aan dat hij tegen de 63 graden is op dit moment, dat lijkt me niet helemaal gezond voor een kaart die nu eigenlijk uit z'n neus zit te eten? Of is dat vrij normaal voor deze kaart?
60/63 idle is trouwens niets verkeerds. Het kan lager, dat zeker, maar als je geen extreem goede airflow hebt, en het in jouw kamer niet 20 graden of koeler is, is het geen gekke temperatuur, al blijft het wel wat boven gemiddeld.
Airflow is inderdaad niet geweldig in mijn kast en mn kamer is op dit moment ook vrij warm, dat zou inderdaad heel goed mee kunnen spelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met nog een probleem trouwens. Als ik dit hier niet mag posten hoor ik het graag..

Als m'n PC een nacht uit heeft gestaan en ik hem de volgende dag weer aan wil zeggen start hij niet normaal op. De beeldschermen gaan niet aan (ook niet na een bepaalde tijd) en de HDD LED brandt aan een stuk door (terwijl hij normaal bij het opstarten geen constante HDD activiteit vertoont).

Als ik hem dan uitzet en direct weer aanzet start hij wel (meestal) direct door.. het komt ook wel voor dat ik 'em een eerst een paar keer aan en uit moet zetten voordat hij uberhaubt doorstart.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb al een nieuwe voeding gekocht van 580W. De productomschrijving geeft aan dat de 12V lijn maximaal 20A kan hebben.

Wat kan dit zijn?

Verwijderd

@Hierboven misschien een nieuw topic voor aanmaken dat trekt beter de aandacht ;)

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 18:16
moederbord wazig ofzo...

[ Voor 85% gewijzigd door bastian433 op 21-07-2007 22:15 ]

Pagina: 1