Vervanging Logitech Z5500 sattelietspeaker / conus

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Onze hond heeft vandaag een sattelietspeaker van onze Logitech Z5500 set vernield. (zie foto)

Helaas was de telefonische helpdesk van Logitech al gesloten (was al na zessen) dus die heb ik nog niet kunnen bellen. Ik verwacht eigenlijk ook niet veel van logitech eerlijk gezegd, aangezien ze waarschijnlijk niet 1 sattelietspeaker los kunnen/zullen leveren. (maargoed proberen kan ik natuurlijk altijd, dus maandag zal ik nog eens bellen)

Daarom was ik al op zoek gegaan naar een andere speaker om zelf de reparatie uit te kunnen voeren. Ik ben echter niet echt een expert op het gebied van speakers en electronica en weet dan ook niet goed welke ik moet hebben? Vandaar deze post.

Ik had in elk geval op de site van Logitech gevonden dat het gaat om een:
62 watt RMS x 2 (naar 8 ohm, @ 1 kHz, @ 10% THD)

Ik had op conrad.nl gekeken bij luidsprekerbouw maar ik weet dus niet precies welke speaker ik moet hebben (ik dacht zelf aan een 'Breedbandluidspreker' ?)

Zou iemand me hiermee kunnen helpen? Of weet iemand een adres waar ik een compleet nieuwe speaker kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaddicts.nl/loek/z5500_kapot.jpg

PS: hij heeft iig zijn best erop gedaan zoals je ziet :+
kapje eraf gebeten... conus kapot.... en vervolgens ook nog eens over het hele zaakje heen geplast 8)7 tja je moet wat he als je alleen thuis bent en het onweert >:)

PS2: Ik had ook al gekeken op marktplaats/ebay/etc.. of er niemand was die losse z5500 speakers verkocht, maar zonder resultaat.

[ Voor 6% gewijzigd door lo3k op 20-07-2007 20:22 ]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:30

Ankh

|true

ik denk dat je beter bij logitech kan vragen hoe en wat :-)
De speakers zijn speciaal voor logitech gemaakt (ze hebben een aantal prijzen er mee gewonnen) dus ik denk niet dat je de losse speakers terug kan vinden. Je kan ze allicht ff proberen te bellen en vragen wat ze kunnen betekenen. Logitech is nooit echt moeilijk met zulke dingen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Zaten er geen units van tangband of zo iets in die sattelieten?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:04:
Zaten er geen units van tangband of zo iets in die sattelieten?
Tangenband idd :), heb het even opgezocht. Misschien kun je via de fabrikant daarvan iets bestellen?

Driver lijkt wel op deze: http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w3-593sf.htm

[ Voor 51% gewijzigd door heracles op 20-07-2007 21:23 ]

• lo3k
@Ankh: Dat ga ik ook zeker doen maandag maar daar was ik dus vandaag te laat mee (zie OP). Ik hoop inderdaad dat ze daar niet te moeilijk over doen en me een nieuwe speaker kunnen opsturen.

@qinq, heracles: THANKS!! Als het niks wordt maandag met Logitech dan zal ik eens kijken of ik die tweeter kan bestellen ergens!

Ik hou jullie op de hoogte :)

• lo3k
Ik heb nog even wat verder gegoogled en heb op diverse sites gelezen dat de Z5500 de "Tangband W3-871S" gebruikt.

Deze is onder andere te bestellen bij juoiga.nl voor een euro of 25.

Ik ga dus sowieso logitech nog even bellen, misschien kunnen ze me nog een complete housing sturen (aangezien die ook vol zit met 'beten') en als dat niet gaat bestel ik een W3-871S.

Nogmaals bedankt!

• lo3k
Nou ik heb net gebeld metLogitech...

Ervanuitgaande dat ik geen vervangende speaker zou krijgen had ik de serienummers niet bij de hand op mijn werk. Logitech heeft desondanks zonder problemen uit zichzelf aangeboden om kosteloos een nieuwe speaker op te sturen!!!

dus:

1. geen garantie op 'vernieling door huisdieren'
+
2. uberhaupt geen garantie meer volgens mij (>2 jaar na aankoop)
+
3. geen serienummers bij de hand

= TOCH een nieuwe speaker

= wat een SUPERSERVICE!!!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:30

Ankh

|true

CroitiX schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:12:
Nou ik heb net gebeld metLogitech...

Ervanuitgaande dat ik geen vervangende speaker zou krijgen had ik de serienummers niet bij de hand op mijn werk. Logitech heeft desondanks zonder problemen uit zichzelf aangeboden om kosteloos een nieuwe speaker op te sturen!!!

dus:

1. geen garantie op 'vernieling door huisdieren'
+
2. uberhaupt geen garantie meer volgens mij (>2 jaar na aankoop)
+
3. geen serienummers bij de hand

= TOCH een nieuwe speaker

= wat een SUPERSERVICE!!!
told you :)
heb het zelf wel eens gehad met een logitech muis, die bij een verhuizing van 3 trappen is geflikkerd (zolder --> begane grond..) gratis een nieuwe en ze regelde de ups / tnt ook direct.. was echt niet verkeerd

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Pagina: 1