Toon posts:

Fluctuerende snelheden bij 22Mbit Multikabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds krap een maand zijn we overgestapt naar een 20Mbit abbo van Multikabel, het gaat hier om het pakket wat op deze pagina staat. Toch haal ik hier krap de helft van de snelheid die aangegeven staat op de website, als ik speedtests (download tests @ bbned.nl) doe is mijn maximale snelheid ongeveer 1500 kB/s en mijn minimale snelheid ongeveer 1000 kB/s. Een stabiele downloadsnelheid heb ik dus niet, de snelheid loopt constant op en af tussen 1500 en 1000 kB/s.

Wanneer ik andere tests als die op Speedtest.nl doe, zie ik resultaten die qua upload snelheid altijd netjes rond de 210 kB/s zitten. Qua download snelheden zit ik de ene keer op 2000 kB/s, de andere keer op 1000 kB/s.

Het netwerk is alsvolgt ingedeeld. De modem staat aangesloten op een wireless router. Aan de router zijn 2 computers aangesloten + 1 switch. Aan die switch hangen weer 2 PC's. Op elke computer heb ik hetzelfde probleem.

Uiteraard gaat het hier om bekabelde verbindingen.

Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt! :)

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Je kan proberen om de switch ertussen uit te halen en dan even testen. Misschien een computer rechtstreeks op de multikabel modem aansluiten om een fout aan hun kant uit te sluiten.

Verwijderd

Ontkoppel alles achter je modem en koppel daarna alleen 1 pc met een kabel op je modem.
Waarschijnlijk is dan de speedtest meer naar verwachting. Succes.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

Zoek ook even een betrouwbare test methode op ( ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/ test files pakken via ftp bijv.)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost

Van een echt probleem kon niet echt gesproken worden. Na het doen van verscheidene tests op internet en nog steeds rare wisselende resultaten besloot ik iets anders te proberen. Ik heb een willekeurige download via Newsleecher aangezet en ik behaal gewoon de 2,50 MB/s zoals het hoort. De tests waren dus gewoon niet betrouwbaar.

In ieder geval bedankt voor de moeite iedereen, deze kan gesloten worden :)

• Bullit1991
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 18:00
Klopt wegens de kleine downloadpakketjes van de meeste downloadtests zit er een gigantisch verschil in qua resultaten, vooral bij speedtest.nl is mij dit opgevallen.
Pagina: 1