Sinds krap een maand zijn we overgestapt naar een 20Mbit abbo van Multikabel, het gaat hier om het pakket wat op deze pagina staat. Toch haal ik hier krap de helft van de snelheid die aangegeven staat op de website, als ik speedtests (download tests @ bbned.nl) doe is mijn maximale snelheid ongeveer 1500 kB/s en mijn minimale snelheid ongeveer 1000 kB/s. Een stabiele downloadsnelheid heb ik dus niet, de snelheid loopt constant op en af tussen 1500 en 1000 kB/s.
Wanneer ik andere tests als die op Speedtest.nl doe, zie ik resultaten die qua upload snelheid altijd netjes rond de 210 kB/s zitten. Qua download snelheden zit ik de ene keer op 2000 kB/s, de andere keer op 1000 kB/s.
Het netwerk is alsvolgt ingedeeld. De modem staat aangesloten op een wireless router. Aan de router zijn 2 computers aangesloten + 1 switch. Aan die switch hangen weer 2 PC's. Op elke computer heb ik hetzelfde probleem.
Uiteraard gaat het hier om bekabelde verbindingen.
Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!
Wanneer ik andere tests als die op Speedtest.nl doe, zie ik resultaten die qua upload snelheid altijd netjes rond de 210 kB/s zitten. Qua download snelheden zit ik de ene keer op 2000 kB/s, de andere keer op 1000 kB/s.
Het netwerk is alsvolgt ingedeeld. De modem staat aangesloten op een wireless router. Aan de router zijn 2 computers aangesloten + 1 switch. Aan die switch hangen weer 2 PC's. Op elke computer heb ik hetzelfde probleem.
Uiteraard gaat het hier om bekabelde verbindingen.
Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!