Toon posts:

1.5 Ghz Powerbook G4 15" fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd merk ik dat mijn Powerbook G4 15" opvallend stil is. Bij controle in iStat Pro merk ik wanneer de CPU bottom temp rond de 60 graden is, de fan niet hoger dan 1700 rpm draait. Zelfs niet wanneer ik meer programma's erbij opstart.

Ter vergelijking:
De fan van mijn 1.5 Ghz 12" Powerbook draait in "normale stand" rond de 2000 rpm. Bij temperaturen rond de 60 graden blaast ie boven de 5000/6000 rpm.

Begint de fan van mijn 15" kapot te gaan? En hoeveel zal dit ongeveer kosten om het te laten vervangen?

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
je kan het programma G4FanControl downloaden, daarmee kan je de snelheid van je fans bepalen, en kan je zien of hij echt niet harder kan.

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 19:10
Dat is denk ik vrij normaal, de fans van mijn powerbook 15" gaan ook zelden aan. Ik zal er ook eens opletten ;)

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Same here... mijn powerbook maakt nauwelijks geluid.
Eigenlijk alleen als ik met virtualpc werk.

Ik denk niet dat er iets met je powerbook aan de hand is.

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Verwijderd

Topicstarter
Niakmo schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:27:
je kan het programma G4FanControl downloaden, daarmee kan je de snelheid van je fans bepalen, en kan je zien of hij echt niet harder kan.
ik kan alleen de treshold temp (3 waardes) bepalen.....niet de snelheid van de fans. Wanneer de fan(s) bij jullie aanslaan, hoeveel rpm draait ie dan.

Ik verbaas me overigens over het verschil in treshold tussen de 12" en de 15".

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:22:
[...]

ik kan alleen de treshold temp (3 waardes) bepalen.....niet de snelheid van de fans. Wanneer de fan(s) bij jullie aanslaan, hoeveel rpm draait ie dan.

Ik verbaas me overigens over het verschil in treshold tussen de 12" en de 15".
klopt maar als ik met mijn powerbook op schoot werk zet ik die treshold op 20 graden zodat de fans maximaal gaan draaien en zodoende blijft mijn powerbook redelijk cool.

mijn fans draaien dan overigens beide op 3200 rpm.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Die van mij draaien ook nooit, 12" van mijn vriendin maakt altijd takkeherrie zodra er maar een website met Flash dingen geopend wordt.
Hoor mijn 15" alleen als ik op de volle 100% belasting zit en pas na 1 of 2 minuten dat ie wat gaat doen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1