Toon posts:

Moederbord met wifi essentieel voor draadloos internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit het goede subforum is, maar denk het wel omdat het om het moederbord gaat.

Wij maken hier thuis gebruik van internet van KPN, internet + bellen. De computer die beneden ontvangt het signaal van onze draadloze router door een gigaset usb adapter 108 een ding dat in een usb poort zit. Nu heb ik ergens gelezen dat een moederbord met wifi is voor draadloos internet, dus mijn vraag:
Is een moederbord met wifi nodig om draadloos internet te ontvangen van de draadloze kpn internet + Bellen verbinding? of bespaart deze wifi optie me alleen de 30 euro die dat usb ding kost?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 20:01 ]

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
idd, je bespaart alleen op een wifi adapter

Verwijderd

ik weet niet of je het besparen kan noemen, omdat de wifi ook vaak veel extra kost. maar het is een vervangend draadloze sensor. ik had wel ergens gelezen dat de wifi onboard vaak slechter is dan pci-kaartjes met wifi, maar weet dat niet zeker.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 20:35
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:24:
ik weet niet of je het besparen kan noemen, omdat de wifi ook vaak veel extra kost. maar het is een vervangend draadloze sensor. ik had wel ergens gelezen dat de wifi onboard vaak slechter is dan pci-kaartjes met wifi, maar weet dat niet zeker.
Ze zijn wel beter als een usb wifi ontvanger.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, het is dus niet verstandig om het mobo (p35c-ds3r) van mijn aankomende systeem te veranderen?

wat is beter dan, een pci kaartje of zo'n usb apparaatje? of zit er geen verschil tussen?

edit: onboard beter dan usb ding? is dan de kwaliteitvolgorde: pci kaartje, onboard, usb ontvanger?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 20:32 ]

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 20:35
Volgensmij is een PCI kaart beter, dit omdat er zo'n antenne aanzit. Dit heb je op je USB stickie niet.

Verwijderd

Topicstarter
er zit wel een antenne op, klik maar eens op de link. dat ding staat nu beneden aangesloten aan een usb poort

Verwijderd

joey, hij bedoelt een usb apparaat met een eigen sensor en dus zo'n antenne dat verbonden wordt dmv usb. dat is nog beter dan een kaart iig.

en ik zou p35c-ds3r neit veranderen, uitstekende keus.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wanneer je geen ander moederbord wilt kopen zou ik een PCI kaartje halen, wat ook voor €30 te verkrijgen is. Het geeft minder rommel, neemt geen USB-poort in beslag, en is vaak minder zwaar voor het systeem, en toch een tikkie beter vaak, zeker qua drivers enzo.

Verwijderd

Topicstarter
ok, jullie raden me dus aan om gewoon de p35c-ds3r te bestellen en er zo'n pci kaartje bij te bestellen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik weet niet zeker of dit het goede subforum is, maar denk het wel omdat het om het moederbord gaat.
Als je het niet zeker weet, vraag het van tevoren even na. Van tevoren geven moderatoren op GoT graag advies. Achteraf kun je een slotje krijgen.

Los daarvan, doe alsjeblieft even de moeite zelf een en ander na te gaan voor je op GoT post. Als je even goed gaat kijken (willekeurige review van bord met WiFi) zie je dat de WiFi functionaliteit ervan geleverd wordt via... jawel, USB :Z

GoT is er voor de vragen waar je met fatsoenlijke eigen inzet niet uit kunt komen. Begin aub eens die inzet te tonen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.