Beeldscherm bij laptop, lcdtv of monitor?

Pagina: 1
Acties:

• MaxMadu
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 23:02
Tweakers! Ik heb bedacht dat ik een extern scherm wil hebben waar ik mijn macbook op kan aansluiten, maar ook op kan gamen met een console en films op kan kijken. Ik heb me verdiept in verschillende monitoren die daarvoor geschikt zouden zijn, en binnen mijn budget past dan een 24 inch monitor het beste (Dell 2407 WFP). Ik vroeg me alleen af of het niet slimmer is om een lcdtv van rond die prijs (650 euro) te kopen, aangezien die fijner werken qua tv, gamen en films kijken, en veel groter zijn. Het minpunt van zo'n tv is alleen de resolutie, want full HD tv's voor 650 euro zijn er nog niet. Wie kan mij helpen of heeft zelf zo'n opstelling?
Max

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De resolutie van zo'n TV is meestal lager dan van een monitor, en kan mogelijk ook niet alle resoluties aan. Mijn nieuwe Toshiba 26" LCD TV doet alleen tot 1024 * 768, maar niet de natieve resolutie van 1366 * 768. Als je via d-sub moet aansluiten krijg je ook een slechter beeld.

(edit: had resolutie te hoog ingeschat, aangepast)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 20-07-2007 22:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

1280*1024 is mijns inziens een mooie resolutie, zowel voor games en je desktop is dan ook groot zat.

Over wat voor console hebben we het? Een Wii, of bijvoorbeeld een XBOX360 of PS3?
Als je alleen een Wii hebt / neemt, dan is zo'n LCD scherm met een resolutie van 1280*1024 groot zat, want denk niet dat 480p daar overheen gaat en dat ondersteunen de meeste LCD TV's van tegenwoordig wel... ;)

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07 16:07
ik weet niet op je macbook een DVI-out heeft.
is dit wel het geval, dan kan je een dmv een DVI-HDMI convertor en een HDMI kabel je macbook aan je tv koppelen en dan wel de resolutie van 1366*768 halen. en aangezien er tegenwoordig bij elke HD-Ready tv een HDMI aansluiting te vinden is, is dit nog wel haalbaar.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 19:15

Elektronicanet

Leds do it!

Mocht je voor de 2407WFP gaan, wacht dan wel tot de HC versie uit is :) Daar ga je anders misschien wel spijt van krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Elektronicanet op 21-07-2007 01:18 ]

Nederlander in België

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

mrbigfield schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:15:
ik weet niet op je macbook een DVI-out heeft.
is dit wel het geval, dan kan je een dmv een DVI-HDMI convertor en een HDMI kabel je macbook aan je tv koppelen en dan wel de resolutie van 1366*768 halen. en aangezien er tegenwoordig bij elke HD-Ready tv een HDMI aansluiting te vinden is, is dit nog wel haalbaar.
De HDMI kan je meestal alleen maar 720P ontvangen andere resoluties pakt hij dan niet. Hou daar rekening mee. ;)

• MaxMadu
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 23:02
Ja ik heb een DVI-out (minidvi, maar met een convertertje komt dat wel goed) en ik wilde er een 360 op aansluiten. Het zou mooi zijn als ik de native resolutie van het scherm kon halen.. het is alleen zo dat je voor 650 euro een 32 inch lcd tv hebt, of een 24 inch monitor met dan wel een hogere dotpitch en resolutie. Het is een beetje een dilemma :)

Verwijderd

MaxMadu schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:18:
Ja ik heb een DVI-out (minidvi, maar met een convertertje komt dat wel goed) en ik wilde er een 360 op aansluiten. Het zou mooi zijn als ik de native resolutie van het scherm kon halen.. het is alleen zo dat je voor 650 euro een 32 inch lcd tv hebt, of een 24 inch monitor met dan wel een hogere dotpitch en resolutie. Het is een beetje een dilemma :)
Wat gaat je kijk afstand worden en is de noodzaak aanwezig om tv te kijken ?

Voor computer en game gebruik zou ik toch wel voor monitor kiezen, aangezien de resolutie vele malen beter is dan een cheapo LCD scherm. En vergis je niet, 24inch is best wel een alp van een beeld. Ik gebruik nu zelf een 22inch breedbeeld scherm en vind het wel een aardig oppervlak hebben.

En als je denkt te gaan werken met dual screen voor toepassingen op je Mac dan is een monitor naturrlijk helemaal een must. Maar goed, ik kan je dilemma goed begrijpen, zei het niet dat de televisie weinig interessants bied de laatste jaren :)
Pagina: 1