nieuwe shares werken niet, oude wel

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey, ik heb n vaag netwerk probleem. Ik heb n netwerk tussen mn laptop en mn desktop (allebei windows xp)
Een half jaar geleden had ik dit netwerk gemaakt, en een aantal mappen onderling gedeeld, werkte allemaal prima.
Maar nu heb ik het netwerk weer aangesloten, na een paar maanden het niet aangesloten te hebben gehad.

Mijn desktop geeft nu wel volledige rechten, maar mijn laptop (een dell m90 met windows door dell eropgezet) geeft op nieuwe shares geen rechten. De shares van een half jaar geleden geven wel alle rechten, met mn dekstop kan ik daarin kopieren, wissen etc. Maar de shares die ik nu nieuw aanmaak, kan ik niet in. De c schijf op mijn laptop kan ik wel in, maar niet in de mappen. Een externe hd die op mn laptop zit aangesloten kan ik vanaf mn dekstop ook niet in.
De gedeelde mappen verschijnen wel in de netwerklijst van mn desktop maar ik kan er dus niet in.
Ik heb bij de optie machtigingen lezen en schrijven aangevinkt, en bij gebruikers staat "iedereen"

Mijn computers zijn onderling direct verbonden en er zit niks tussen en t is ook niet n router of internet ofzo, dus van mij mag echt ALLE beveiliging tussen de 2 computeres helemaal weg!!! (misschien dat hier een makkelijkere oplosisng voor is dan al die beveiligingen goed in te stellen oid?)

[ Voor 13% gewijzigd door blacknoise op 20-07-2007 19:12 ]

• blacknoise
Heb ik het niet uitgebreid genoeg bescchrevevn? ik wil het best uigebreider beschrijven als mensen dan wel reageren, maar ik dan moet ik wel weten wat ik moet beschrijven want zelf weet ik niet meer dan in de bovenstaande post staat.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 15:40
gebruik het commando
net use

eens vanuit een dos box, dan zie je wel veel meer.. eens weghalen, opnieuw aanmaken, welke error krijg je etc ?

• blacknoise
K zal kijken wat dat oplevert, heb net vakantie, dus helaas kan dat pas over 3/4 weken als k weer thuis ben:P dus tot dan!