Toon posts:

Draadloze laptop kan geen ip adres aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de hoofdcomputer bij mijn ouders leeggemaakt en opnieuw geinstalleerd, maar nu kan hun laptop geen verbinding meer krijgen met het internet. Ik heb alles binnen mijn kunnen geprobeerd.
De laptop geeft wel aan dat hij verbinding heeft met de router, de hoofdcomputer heeft ook een prima verbinding met het internet via de router. Hij geeft bij verbindingen alleen een 1394 verbinding aan. De routersoftware geeft ook aan dat alles goed werkt op de hoofdcomputer.
De laptop daarentegen kan geen van de draadloze of thuisnetwerk wizards van windows een verbinding maken. Via 'verbinding herstellen' geeft hij aan dat 'IP adres vernieuwen' niet lukt. bij ipconfig enzo geeft hij 0.0.0.0 aan bij ip adressen.
Vreemd is dat toen ik er gisteren mee bezig was wel verbinding met MSN gemaakt kon worden, maar niet met internet. Alles wat ik daarna opnieuw heb opgestart heeft er alleen in geresulteerd dat ik nu helemaal niets meer kan met de laptop.
Ik hoop dat iemand een idee heeft van wat ik nu kan proberen.
Alvast bedankt
Laurens Hulshof.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat je netwerkadapter nog wel goed geinstalleerd? Je 1394adapter is namelijk een Firewire ding (dat ook als ethernet adapter gebruikt kan worden). Staat het ding nog wel gewoon in devicemanager en/of staan daar geen rare errormessages bij.

Verwijderd

Topicstarter
Dit vond ik ook al vreemd. Bij mijn netwerkverbindingen staat alleen die verbinding. De kabel kan nergens anders in, en volgens mij heeft hij daar ook altijd in gezeten. Ik heb daar verder niks mee gedaan omdat op deze computer het internet gewoon werkt, zij het niet al te snel.
Nu ik bij mn hardwarelijst kijk zie ik trouwens alleen '1394 netwerkkaart' staan kan het zijn dat deze niet goed is geinstalleerd is? Hoe kom ik aan de goede drivers voor dit ding?
Of ligt het probleem ergens anders?
Gr.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 19:22 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:18:
Dit vond ik ook al vreemd. Bij mijn netwerkverbindingen staat alleen die verbinding. De kabel kan nergens anders in, en volgens mij heeft hij daar ook altijd in gezeten. Ik heb daar verder niks mee gedaan omdat op deze computer het internet gewoon werkt, zij het niet al te snel.
Nu ik bij mn hardwarelijst kijk zie ik trouwens alleen '1394 netwerkkaart' staan kan het zijn dat deze niet goed is geinstalleerd is? Hoe kom ik aan de goede drivers voor dit ding?
Of ligt het probleem ergens anders?
Gr.
Die 1394verbinding werkt alleen als je er daadwerkelijk een firewire kabel in hebt zitten, die je aansluit op een andere firewire netwerkadapter.

Het gaat er even om wat je in je device manager ziet staan (wat is de hardwarelijst waar je het over hebt?).

Verwijderd

Topicstarter
Als je met device manager apparaatbeheer bedoelt, staat daar onder netwerkadapters alleen die 1394 kaart. Dat is ook de enige waarin de internetkabel past, en waarmee ik nu een prima aansluiting heb. kan het zijn dat de computer die kaart niet goed herkent?
Voor de herinstallatie deed dit het allemaal goed, ook in combinatie met het draadloze internet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 20:30 ]

Verwijderd

Ik raad je aan om de cd die bij het moederbord/laptop zit even de installeren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 20:42 ]

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Je (draadloze) netwerkkaart is niet geinstalleerd, ff checken welke je hebt en de nieuwste drivertjes van de site van de fabrikant plukken. Die firewire 1394 verbinding kan je verder negeren of beter nog uitschakelen als je em niet gebruikt.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Draadloos uitgezet met het knopje soms ?

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

KillerAce_NL schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:50:
Draadloos uitgezet met het knopje soms ?
Nope dan staat ie nl wel bij Network Connections.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

je hebt dus (hoogstwaarschijnlijk) niet de drivers voor je netwerkkaart geinstalleerd zodat windows je netwerkkaart niet herkend, installeer gewoon de drivers van je moederbord (netwerkdrivers zitten daar meestal op geintegreerd) en de verbinding zal weer werken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een 1394 verbinding is geen netwerkverbinding, dus daar hoef je je niet meer op te focussen. Daar komt ook het 0.0.0.0 adres vandaan. Controleer waarom je NIC niet herkend wordt.
Pagina: 1