Toon posts:

XP wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag wilde ik mijn computer opstarten en bleef de computer ongeveer 10-30seconden hangen bij:
  • veryfying dmi pool data
En daarna kreeg ik de msg
  • Bootdisk faillure press enter
Daarna heb ik het systeem weer opnieuw laten opstarten en nu bleef hij weer hangen bij

veryfying dmi pool data

aarna kwam alleen de bootfaillure msg niet meer, maar een zwart scherm met een wit knipperend streepje.

Vanmorgen heb ik de computer ook gewoon opgestart en was er niks aan de hand. Enige wat ik toen heb geinstalleerd is een java client voor mijn ms explorer, maar lijkt mij dat dat de oorzak is. Ik heb al even geggoogled maar wordt daar niet veel wijzer uit. Zouden jullie mij in een richting kunnen sturen waar ik het probleem moet zoeken.

In het begin scherm wordt overgens de HDD wel gewoon herkend als primary master dus stekkertjes zitten gewoon goed lijkt me.

Alvast bedankt

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit is duidelijk een hardware probleem. Komen er rare geluiden uit de kast? Hoor je uberhaupt iets van je hdd? Recente overclocking settings toegepast? Temperaturen van de hardware? Search, google? We hebben echt veel meer info nodig dan wat je geeft. Overigens is een bootfailure niet iets voor SG maar HW.

Commandline FTW

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 19:03
Niet toevallig een USB stick/iPod ofzo aangesloten tijdens booten? Heb ik wel eens last van dat ik dergelijke meldingen krijg en niet kan booten.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik dacht dat het software iets is omdat de harde schijf wel gewoon in het start scherm gevonden wordt.

Dit systeem heb ik vorige week in elkaar gezet uit twee oudere systemen, maar werkte al 3-4 dagen goed dus wel vreemd waarom het nu in een keer de geest zou gaan geven.

Tijdens het starten van de computer hoor ik de hardeschijf gewoon opstarten dus kan me niet voorstellen dat daaar het probleem ligt.

Systeem: (voor zover ik me alles herinner)
Jetway 867AS moederbord met AMD Duron 900+ processor
256mb pc133 sdram geheugen
32mb Nvidia riva tnt2 model 64 videokaart
HDD waar ik niet merk en type zo van weet van ongeveer 6.6gb

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt op een IDE controller die failed.
Druk de HDD ff in een andere pc en kijk of je de data erop kunt benaderen. Als dat het geval is, dan is je IDE controller kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten 2IDE controllers op het moederbord. En de tweede wordt niet gebruikt. Is het ook mogelijk om de HDD aan te sluiten op de 2de ide controller? Want heb daar niet ff een andere computer binnen bereik om het mee te testen.

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Ja, dat kan ook. Misschien zit er een breuk in de ide kabel.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Andere controller is ook mogelijk om te testen, maar let wel, het hoeft niet zo te zijn dat dit werkt. Het is ook mogelijk dat je chipset naar de klote is die de IDE controllers afhandelt, dan heb je er alsnog niets aan. Als je een CD/DVD station hebt, brandt dan vanuit een ander systeem een Linux Live CD. Je zegt trouwens dat je geen ander systeem bij de hand hebt, waar type je je berichten dan op?

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
telefoon ;)

maar zoals ik al zei komt er op het begin scherm wel te staan

primary master (die hdd)
primate slave (none)
Secundary master (none)
Secundary slave (none)

Als de IDE controller naar de knoppen zou zijn lijkt het me dat ook dit bericht niet meer zal worden gegeven

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
misschien ben ik een beetje simpel maar gooi er eens een XP cd in en probeer die te installeren, kun je zien of de harddisk te benaderen is, en als hij na installatie het weer doet was het dus toch SG

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:42:
telefoon ;)

maar zoals ik al zei komt er op het begin scherm wel te staan

primary master (die hdd)
primate slave (none)
Secundary master (none)
Secundary slave (none)

Als de IDE controller naar de knoppen zou zijn lijkt het me dat ook dit bericht niet meer zal worden gegeven
Dat zegt niks, detectie kan nog wel werken, maar de rest niet. Check idd ook ff je kabels.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

AmdJunk schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:43:
misschien ben ik een beetje simpel maar gooi er eens een XP cd in en probeer die te installeren, kun je zien of de harddisk te benaderen is, en als hij na installatie het weer doet was het dus toch SG
Als jij met je mobiel wilt bellen, en hij valt telkens uit, ga je dan je vraag stellen aan je provider of de leverancier van de telefoon? Dit is net zo. Als de hardware niet goed gevonden wordt, kan Windows er nogal weinig mee doen, geen enkel besturingssysteem. Dus ja, je denkt idd te simpel. Wat je BIOS niet ziet, zit Windows ook niet. Kan je BIOS je hdd wel zien maar niet lezen, heeft Windows hetzelfde probleem.

Je IDE controller is stuk, of je HDD is dood (wel zichtbaar, draait ook maar koppen bewegen niet verder).

Commandline FTW

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-03 01:36
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:29:
...
Daarna heb ik het systeem weer opnieuw laten opstarten en nu bleef hij weer hangen bij

veryfying dmi pool data

aarna kwam alleen de bootfaillure msg niet meer, maar een zwart scherm met een wit knipperend streepje.
...
Het lijkt er imo op dat hij niet doorstart, dus een bootable cd of de winXP -cd om te checken of de optische drive werkt , én eventueel vanaf de cd chkdsk /f, repair of toegang tot de hdd gemaakt kan worden zou mijn volgende stap zijn...

gewaarwordingshorizon

Pagina: 1